אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
UTI מציגה: משאית איסוזו סומו היברידית

UTI מציגה: משאית איסוזו סומו היברידית

על פי נתוני היצרנית, החיסכון בדלק לעומת משאית רגילה באותו גודל ומשקל עומד על כ-12.6% בצריכת הדלק

10.05.2010, 12:09 | שרון ביידר

חברת UTI, יבואנית משאיות איסוזו, הביאה לישראל לבחינה דגם ראשון של איסוזו סומו הייבריד - משאית היברידית שנמכרת ביפן באופן סדרתי מאז שנת 2007. למשאית אין עדיין תקינה אירופית שמתחייבת על מנת שהמשאית תוכל לעלות על הכביש בישראל.

המשאית מצוידת במנוע דיזל בנפח 3 ליטרים המשודך לתיבת הילוכים רובוטית. המנוע החשמלי באיסוזו סומו הייבריד מסייע בהאצה של המשאית ובמהירות קבועה הוא לא נכנס לפעולה. בהאטה ובמצב נסיעה רגיל נטענות שתי סוללות הליתיום איון שממוקמות בתחתית המשאית.

בנוסף למנוע החשמלי, מצוידת המשאית במערכת כיבוי מנוע אוטומטי (Start-Stop) שמדוממת את המנוע במצב עצירה ומניעה אותו אוטומטית עם הסרת הרגל מדוושת הבלם. על פי נתוני היצרנית, החיסכון בדלק לעומת משאית רגילה באותו גודל ומשקל (6.5 טון) עומד על חיסכון של כ-12.6% בצריכת הדלק.

על פי נציגי UTI, חדירתן של משאיות חשמליות תלויה בהטבות מס שיינתנו למשאיות היברידיות בדמות פחת גבוה יותר. מאידך, מעריכים ב-UTI שהגבלות זיהום אוויר של רשויות מקומיות, כפי שמקובל במקומות אחרים בעולם, עשויות לסייע לחדירה לשוק של משאיות היברידיות בעתיד.

תגיות