אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפסד של 7 מיליון שקל בתחום הטלפון הקווי של נטוויז'ן ברבעון הראשון

הפסד של 7 מיליון שקל בתחום הטלפון הקווי של נטוויז'ן ברבעון הראשון

החברה הציגה ירידה ברווחיות ובשורה התחתונה רשמה ירידה של 33% ברווח נקי ל-20 מיליון שקל. ניר שטרן: "בטווח הארוך הטלפון הקווי יהיה רווחי"

10.05.2010, 16:28 | מישל אודי

נטוויז'ןמקבוצת אי.די.בישבשליטת נוחי דנקנר פירסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2010.

החברה מדווחת כי גייסה עד כה כ-24 אלף לקוחות לשירותי הטלפוניה הביתיים, תחום שאליו נכנסה בשנת 2009. נטויז'ן, בדומה ל-012 סמייל ו-014 בזק בינלאומי, מספקת שירותי שיחות פנים ארציות על תשתית האינטרנט הביתית (VOB) ולא על תשתית עצמאית. פעילות זו הניבה לה ברבעון הראשון הפסד בסך 7 מיליון שקלים, ועובדה זו תרמה לירידה ברווח התפעולי, שעמד ברבעון על כ-29.1 מיליון שקלים, לעומת כ-43.7 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ב-2009 רשמה החברה הפסד בסך 10.3 מיליון שקלים כתוצאה מההשקעה לקראת הכניסה לתחום.

ה-EBITDA (רווח לפני מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-58 מיליון שקל לעומת 71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 18%. בשורה התחתונה עמד הרווח הנקי על 20 מיליון שקל לעומת 30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 33%.

למרות ההפסד בתחום הביתי, מנכ"ל החברה ניר שטרן מעוניין מאוד להתפתח בתחום זה. לדבריו, "כחלק מאסטרטגית הצמיחה של החברה ברבעונים הקרובים אנו מתכוונים להעמיק ולהרחיב את מאמצי הגיוס לשירות הטלפון הביתי. כמקובל בתחום התקשורת, חדירה לתחום חדש מלווה בהשקעות ואף בהפסדים בשלבי הפעילות הראשונים וכך גם צפוי להיות בשירות הטלפון הביתי. עם זאת, אנו מעריכים כי בטווח הארוך תתרום פעילות זו לרווחיות החברה".

לחברה 596 אלף מנויים בתחום האינטרנט, תוספת של 2,000 מנויים בשלושת החודשים הראשונים של 2010.

תגיות