אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב: נתיב נוסף בכביש 1 צילום: סי די בנק

בקרוב: נתיב נוסף בכביש 1

הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות אישרה את הרחבת הכביש בקטע שבין שער הגיא לכניסה לירושלים. התוכנית תעבור לאישור שר הפנים

11.05.2010, 11:13 | ליאור גוטמן

הוועדה הארצית לתכנון ובניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה אתמול את הרחבת כביש 1 במקטע שבין שער הגיא לכניסה לעיר הבירה. הכביש שודרג והורחב במהלך שנות השישים, אולם מאז לא בוצעו בו שינויים משמעותיים.

"העבודות לשדרוג כביש הכניסה לבירה, נעשות אחת לדור. כל אזרח המגיע לירושלים בכל שעות היממה סובל מפקקים קשים, ובמסגרת הפרויקט נשפר את בטיחות ואיכות הכביש", מסביר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אלכס ויז'ניצר. התוכנית תעבור לאישור שר הפנים.

 

אורך קטע הכביש הוא 16 ק"מ ועוברות בו אלפי מכוניות לכל כיוון מדי יום. העבודות במקום יכללו הוספת נתיב נסיעה לכל כיוון וכן כרייה של מנהרה במחלף הראל באורך של כ־600 מטר. המנהרה תעבור מתחת לתוואי הכביש הקיים, באזור הגן הלאומי קסטל והיציאה ממנה לכיוון ירושלים תתחבר לשני גשרים באורך כ־800 מטר מעל עמק מוצא. הגשרים יחליפו את סיבוב מוצא, שסווג בעבר כבעייתי מבחינה בטיחותית. בנוסף, צפוי להיבנות בכביש מחלף חדש באזור נווה אילן.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
התחבורה בירושלים היא הסיוט האמיתי
רוצים שירושלים תהיה עיר מתקדמת, עיר אקדמיה, עיר לתפארת, כשאי אפשר להיכנס אליה בלי פקקים, בלאגנים, עצבים וכדומה. רכבת ישראל - מדברים מאז שנות ה-90 על רכבת מהירה מת"א לירושלים ב-20 דקות. אמרו שתהיה מוכנה ב-2008. אחר כך 2012. היום 2016, ואם זה יגמר בכלל לפני 2020 זה יהיה נס. רכבת קלה - דיברו על 2008, אחר כך 2010, עכשיו 2011, נס אם זה יגמר עד 2012. כביש 1 - פקוק בצורה מעוררת חלחלה, כל כמה שנים בא גאון חדש שמדבר על להוסיף נתיב או אפילו על לסלול כביש חדש (45 כמדומני) וכמובן לא קורה שום דבר. אחר כך מתפלאים שביום ירושלים מתפרסמים נתונים שיותר עוזבים את העיר מאשר עוברים אליה...
סטודנט בגבעת רם  |  11.05.10