אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אור לגויים: אינוואטק הישראלית תספק חשמל לכבישים מהירים באיטליה באדיבות חברת אינוואטק

אור לגויים: אינוואטק הישראלית תספק חשמל לכבישים מהירים באיטליה

מדובר בטכנולוגיה לייצור חשמל תוך ניצול הלחץ שמופעל על האספלט מצד המכוניות שנעות עליו

12.05.2010, 10:01 | ליאור גוטמן

חברת אינוואטק הישראלית יוצאת לחו"ל: חברת התשתיות הבינלאומית אימפרגילו בחרה באינוואטק כספקית האנרגיה הבלעדית להפעלת שלטי ההכוונה שיופעלו לצידי הדרך המהירה בין ונציה לטרייסט שבאיטליה. מדובר בטכנולוגיה לייצור חשמל תוך ניצול הלחץ שמופעל על האספלט מצד המכוניות שנעות עליו. לפני כחצי שנה הציגה החברה את הטכנולוגיה גם בישראל, שם הוכח שניתן לייצר אנרגיה מספקת לתאורת כביש שמקורה בתנועת מכוניות על מקטע דרך מסוים.

על פי אינוואטק, החברה תתקין גנראטורים לייצור חשמל במקטע הכביש שבין ונציה לטרייסט, שם מבצעת אימפרגילו עבודות שיפוץ ושדרוג.

אימפרגילו  (Impregilo SpA) נסחרת בבורסת מילאנו ונחשבת לאחת מחברות התשתית הגדולות באיטליה עם צבר הזמנות שמסתכם בכ-16 מיליארד אירו. בפרויקט הנוכחי כולל הרחבת הכביש לשלושה נתיבים, שדרוג הכביש הקיים והקמת גשרים בעלות של 225 מיליון יורו. אורכו של הכביש הוא כ-19 ק"מ כאשר זמן הבנייה והצבת הגנראטורים של אינוואטק צפוי להסתיים ב-2013.

"הגנראטורים שפותחו באינוואטק ישובצו מתחת לשכבת האספלט העליונה של הכביש המהיר. המטען החשמלי נוצר בזמן תנועת כלי הרכב על הכביש: כלי התחבורה הנעים מייצרים אנרגיה בגבישים פיזיו-אלקטרים שמוצבים תחת פני הכביש, ומשם הם מוזרמים לגנראטורים. המטען החשמלי ייאגר באמצעות המערכות החשמליות הייעודיות שפיתחה אינוואטק, וישמש לאספקת אנרגיה חשמלית לצורך הארת שלטים", מסבירה ד"ר לוסי אדרעי-אזולאי, מנכ"ל אינוואטק. לדבריה, החברה תחתום עד סוף הרבעון על חוזים נוספים בתחום מחברות נוספות בתחומי התחבורה באיטליה.

תגיות

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
איך לא חשבו על זה קודם
תגובה ל16- ול 13 משמח לדעת שרוב האנשים באתר לא טיפשים וצרי עיין כמוך וזאת הסיבה שאתם מקבלים דירוג שלילי השאר חיובי. המדרגים הם מטעם ההגיון, המדע, הטכנולוגיה והפרגון לחדשנות ולמקוריות. מעיון באתר שלהם לא מסובך להבין ולא מדובר בשבירת חוקי הפיזיקה: 1. אם כבר- תצרוכת הדלק תהיה אפילו נמוכה יותר (לא בצורה משמעותית בכלל) מכיוון שהכביש יתקופף פחות. 2. לא מדובר בהוספת זיזים וגבשושים לכביש אלא בניצול האנרגיה הפוטנציאלית של הרכב שמקורה בכח הכבידה 3.הכבישים יתחממו פחות (מכיוון שיתקופפו פחות) מה שאומר שהבלאי שלהם אפילו ירד. לכל צרי העין ואלו שתמיד חושבים שעובדים עליהם. לפני כמה מאות שנים- טענו שכל מה שכבד מהאוויר לעולם לא יוכל לעוף. טוב שהתקדמנו מאז וחבל שיש כאלה שנשארו שם. למפתחים- עלו והצליחו ושמשו אור (תרתי משמע) לגויים בנושא.
דוד , רמת גן  |  13.05.10
25.
ההיגיון אינו ברור
מכוניות אינן ירוקות. נצילות האנרגיה במנוע שריפה פנימית יחסית נמוכה. הנצילות של הגבישים הפיאזו-אלקטריים גם היא נמוכה. סה"כ - נצילות נמוכה מאד. המכוניות שנוסעות על האספלט שוחקות אותו והורסות אותו. באותה הזדמנות הן יהרסו גם את הגבישים הפיאזו אלקטריים. לסיכום - מערכת מורכבת להתקנה, שדורשת הרבה תחזוקה, ובעלת נצילות נמוכה. מישהו הצליח למצוא את אתר האינטרנט של החברה הזאת ?
עודד , ת"א  |  12.05.10
23.
לספקנים - כל הכבוד על הערנות, והנה ההסבר
לא - אין פה בזבוז אנרגיה נוסף של המכונית (ולכן אין עלות נוספת לנהגים) ן.... לא - אין פה גם יצירת אנרגיה יש מאיין (ולכן לא נשבר שום חוק פיזיקלי) אז מה בכל זאת קורה פה? בנסיעה על הכביש יש בזבוז אנרגיה מובנה. הרכב במגע עם הכביש גורם לעיוות שלו. הפעולה הזו של האספלט (כיווץ ואחריו התיישרות מחדש) צורכת אנרגיה שהרכב מוציא כי היא גורמת לחיכוך מוגבר עם הכביש (יחסית נאמר למשטח אידאלי). אנרגיה זו הופכת לחום שהכביש פולט, ושמתפזר באוויר. את האנרגיה הזו קולטים הגנרטורים הפיזו-אלקטרים (לא בצורת חום, אלא במקום שתיהפך לחום) - הם בעצם ממירים את אנרגיית התנועה ("קיפול והתיישרות הכביש) ישירות לחשמל - ופה החידוש. הרכב לא מוציא יותר אנרגיה, והכביש מתחמם פחות - וההפרש מומר לחשמל - וואללה!!
המסביר לצרחן  |  12.05.10
לכל התגובות