אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכרז הליסינג הצה"לי: הרץ ופריים ליס פרשו במחאה על תנאי המכרז צילום: shutterstock

מכרז הליסינג הצה"לי: הרץ ופריים ליס פרשו במחאה על תנאי המכרז

לאחר פרישתן של שתי החברות נותרו רק חמש מתמודדות - אלדן, אלבר, שלמה סיקסט, אוויס ואמפא ליס

17.05.2010, 08:22 | תומר הדר

שתי חברות ליסינג מהגדולות בישראל -חברת הליסינג וההשכרה הרץ וחברת פריים ליס בחרו ברגע האחרון שלא להשתתף במכרז הליסינג הצה"לי. כך נודע ל"כלכליסט". לאחר פרישתן של שתי החברות נותרו רק חמש מתמודדות - אלדן, אלבר, שלמה סיקסט, אוויס ואמפא ליס.

לדברי אנשי חברת הרץ: "תנאי המכרז הבסיסיים לא היו מקובלים ולכן בחרנו שלא להשתתף במכרז". בפריים ליס בחרו לפרוש מן המכרז, וזאת למרות שנציגי החברה פנו אל אנשי משרד הביטחון בבקשה להעלות את רף הזיהום למכוניות המשתתפות במכרז בכדי שתוכל להציע לצבא מכוניות מסוג סיטרואן 4C, שמייבאת דוד לובינסקי, חברת האם של פריים ליס. 

להערכת גורמים בענף הליסינג, פריים ליס לא הצליחה להגיע להצעה תחרותית מול חברות הליסינג האחרות שצפויות להציע לצה"ל מכוניות מסוג יונדאי אקסנט וקיה ריו.

עוד נודע ל"כלכליסט" שבאמפא ליס, שנמצאת בשליטת קרסו, יבואנית רנו וניסאן, הועלתה לאחרונה אפשרות של סבב גיוס הון באמצעות הנפקת אג"ח במידה ותזדקק למימון צי הרכב של צה"ל. בנוסף, החברה מתכוונת להקים מערך שירותי תפעול חדש על מנת לתת את שירותי הליסינג ללקוחותיה החדשים. עד היום קיבלה החברה שירותי תפעול לצי הרכב שלה באמצעות חברת ח.י.ל השייכת למכשירי תנועה יבואנית סוזוקי.

גורמים בענף הליסינג ציינו שבמשרד הביטחון רוצים ששלושה ספקים יזכו במכרז הליסינג הקרוב אך בסופו של דבר ייבחרו שני זוכים בגלל חוק חובת המכרזים שיחייב את משרד הביטחון לקחת את שתי ההצעות הזולות ביותר. עוד מעריכים בענף הליסינג שהחברות אלבר ושלמה סיקסט המספקות כיום לצה"ל את כל שירותי הליסינג שלו הציעו במכרז הצעות כמעט זהות בשל התבססות על הנתונים שנצברו ב-5 השנים האחרונות בהן הן מספקות שירותי ליסינג לצה"ל. במשרד הביטחון צפויים לפרסם את שמות החברות הזוכות בעוד מספר שבועות.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות