אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא כולן יודעות לשחק משחק חברתי

לא כולן יודעות לשחק משחק חברתי

עדיף לחברות המשחקים הגדולות ללמוד מהניסיון המר שלהן בתחום הסלולר, ולא לנסות ולחקות את ההצלחה של פארמוויל בפייסבוק

17.05.2010, 16:26 | אבנר קשתן

את סיפור ההצלחה של זינגה כמעט כולם כבר מכירים: החברה, שפיתחה את משחק פארמוויל בפייסבוק, מגלגלת עשרות מיליוני דולרים בחודש והוערכה לאחרונה בשווי של יותר מ־5 מיליארד דולר. מפתחות המשחקים המסורתיות מתקנאות במספרים אלה ומודיעות על כניסתן למשחקים החברתיים, אך הניסיון בתחום הקונסולות לא בהכרח יעזור להן גם במדיום זה. מדוע? משום שלפלטפורמות שונות יש מאפייני שוק שונים.

ההצלחה של חברות כמו EA - שהכניסה 2.3 מיליארד דולר בשנה האחרונה ממשחקי קונסולות בלבד - מבוססת על גרפיקה מושקעת, משחקים מהירים מבוססי אדרנלין ומותגים פופולריים כמו פיפ"א. אבל כש־EA ניסתה לעבור לתחום המשחקים הסלולריים, היא גילתה שהמוניטין שלה אינו מספיק, ושמשחק כדורגל לטלפון מציב אתגרים שונים. ואכן, חטיבת הסלולרי של EA הכניסה סכום קטן יחסית של 212 מיליון דולר ב־2009, בעוד שאת טבלה המכירות מובילים דווקא משחקים של חברות שהוקמו במיוחד לפיתוח משחקים לסלולר.

בתחום החברתי המצב דומה: המרוויחות הגדולות הן חברות שגדלו לתוך המדיום, כמו זינגה או Playfish, שלא התחנכו לפי התפיסה של "מהיר יותר, צבעוני יותר, גדול יותר". לחברות הגדולות יש שתי אפשרויות כעת: "לזרוק" כסף על פיתוח משחקים חברתיים ולהיכשל, ככל הנראה, או לקנות חברה המתמחה בכך, כמו שעשתה EA כשרכשה את Playfish. במקום להמיר משחקים מצליחים לפייסבוק, כדאי לתת למומחים לעשות זאת.

תגיות