אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל יאט"א: "מערכת קבלת ההחלטות לסגירת המרחבים האוויריים באירופה - פגומה" צילום: אי פי אי

מנכ"ל יאט"א: "מערכת קבלת ההחלטות לסגירת המרחבים האוויריים באירופה - פגומה"

למנכ"ל ארגון התובלה האווירית הבינלאומי, שמייצג 230 חברות תעופה בעולם, נמאס מהסגירות והפתיחות התכופות של המרחבים האירופיים: "איבדנו אמון ביכולת של הממשלות האירופיות לקבל החלטות יעילות ועקביות"

18.05.2010, 13:47 | יסמין גיל

לארגון התובלה האווירית הבינלאומי (IATA), שמייצג 230 חברות תעופה ו-93% מהפעילות התעופתית הסדירה ברחבי העולם, נמאס מהסגירות והפתיחות התכופות של המרחבים האוויריים באירופה, בעקבות התפשטות האפר הוולקני מהר הגעש באיסלנד.

בהודעה רשמית אומר היום (ג') מנכ"ל הארגון, ג'יובאני ביסינאני: "המערכת האירופית הנוכחית שקובעת את סגירת המרחבים האוויריים, לא עובדת".

ארגון יאט"א קורא לממשלות האירופיות ולספקי שירותי הניווט האווירי ביבשת, "לפתח בדחיפות נהלים מדויקים יותר לזיהוי אוויר מזוהם באפר, על מנת לאפשר יותר טיסות". הקריאה הגיעה בעקבות כאלף ביטולי טיסות בתחילת השבוע, כתוצאה מהמשך התפשטות האפר הוולקני.

"הבעיה הזו לא הולכת להיעלם בקרוב", מסר ביסינאני בהודעתו, "אנו מברכים את הפעולות שנעשו על ידי מרכז הייעוץ לאפר וולקני (Volcanic Ash Advisory Centre) תוך שימוש במודלים תיאורטיים, אלא שאנו מתבססים על מידע חד-ממדי, לקבלת החלטות על בעיה בת ארבעה ממדים, והתוצאה היא סגירה מיותרת של מרחבים אוויריים. בטיחות היא תמיד הדבר הראשון במעלה עבורנו, אבל אנו חייבים לקבל החלטות בהתבסס על עובדות, לא על מודלים תיאורטיים לא מאומתים".

ביסינאני קרא לאיסוף מידע מבוסס יותר, לשינוי הליך קבלת ההחלטות, ובעיקר לדחיפות בהתייחסות של הגורמים השונים לנושא: "המספרים מראים שמערכת קבלת ההחלטות הנוכחית, פגומה. למעלה מ-200 אלף טיסות פעלו במרחב האווירי האירופי וזוהו כבעלות סיכון להינזק מאפר - אולם באף מטוס לא דווח על נוכחות משמעותית של אפר. אנו חייבים לגבות את התיאוריה עם עובדות שנאספו על ידי מטוסים".

"איבדנו אמון ביכולת של הממשלות האירופיות לקבל החלטות יעילות ועקביות", הוא ממשיך, "בהתבסס על אותם נתונים, מדינות שונות הגיעו למסקנות שונות של פתיחה או סגירת המרחב האווירי. בסופו של דבר התעשייה זקוקה להליך קבלת החלטות בנוגע לאפר הוולקני, בדומה לזה שהן משתמשות בכל שאר ההפרעות התפעוליות. בכל יום חברות תעופה מקבלות החלטות האם לטוס או לא לטוס, בהתחשב בתנאי מזג האוויר. הן אוספות את המידע ומקבלות החלטה מחושבת, תוך שימת נושא הבטיחות במקום הראשון. מדוע קבלת החלטה לגבי האפר וולקני צריכה להיות אחרת?".

"האפר הוולקני הוא אתגר חדש עבור התעופה האירופית", אמר ביסינאני, "אלא שהישיבה הבאה של שרי התחבורה האירופיים נקבעה ל-24 ביוני. איזו הנהגה מחכה יותר מחודש לקבל החלטות בנוגע למשבר? העסקים באירופה מתבססים על תנועה אווירית, ונוסעים ודאי שאינם יכולים לחכות כל כך הרבה זמן".

מחר צפוי ביסינאני להיפגש במונטריאול עם בכירים בארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO), על מנת לדון בנושא: "חשוב שנפעל בדחיפות ובצורה גלובלית להתמודדות טובה יותר עם המשבר הזה, על מנת להניח בסיס איתן לקבלת החלטות טובות יותר בעתיד".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות