אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק שוקלת "פניית פרסה" בתחום הפרטיות

פייסבוק שוקלת "פניית פרסה" בתחום הפרטיות

בעקבות הביקורת הקשה שהושמעה נגד הנהלת הרשת החברתית בשל הפגיעה בפרטיות המנויים בה, בכיר בחברה הודיע כי פייסבוק תציג בקרוב "ברירות פרטיות פשוטות יותר"

20.05.2010, 10:07 | יוסי גורביץ

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, מצאה עצמה בשבועות האחרונים תחת ביקורת חריפה מצד משתמשים, רגולטורים ועיתונאים בטענה שהיא פוגעת בעקביות בפרטיות הגולשים. עד כה טענה פייסבוק שאין כל בעיה, אך שלשום (ג') אמר ראש צוות המדיניות הפומבית של החברה טים ספארפאני כי בשבועות הקרובים תציג פייסבוק "ברירות פרטיות פשוטות יותר" להבנה. כך מדווח אתר Wired.

פרשנים מיהרו להגדיר את ההכרזה כפניית פרסה מצד פייסבוק, שמדצמבר האחרון פועלת באופן אגרסיבי להפוך כמה שיותר מידע משתמשים לפומבי. פייסבוק שינתה בדצמבר את ברירת המחדל של העדכונים באתר ל"כולם", בעוד שבעבר היא היתה ל"חברים בלבד", ולאחרונה הפכה כמעט כל מידע בפרופיל המשתמש לפומבי. מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, אמר בינואר האחרון כי פרטיות היא דבר שעבר מן העולם.

יצוין כי ספארפאני נמנע מלפרט מה יהיו השינויים שתבצע פייסבוק. כרגע נאלצים משתמשי פייסבוק שפרטיותם חשובה להם לבחור בין 170 אופציות בלתי ברורות ולקרוא מסמך בנושא שארוך יותר מחוקת ארצות הברית. ספארפאני יצא להגנת פייסבוק, וטען כי למרות הצהרות המנכ"ל, החברה נותרה מחויבת לפרטיות הגולשים. הוא טען שלחברות אחרות אין כלל תפריטי פרטיות, ושעל כן פייסבוק ראויה לשבח.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי בימים האחרונים מתנהלים ויכוחים עזים בהנהלת פייסבוק, בין צוקרברג ובין עובדים ומנהלים אחרים, שדוחים את גישתו בתחום – גישה שקובעת שעל המשתמש לחשוף כמה שיותר. המודל העסקי של פייסבוק נשען על התאמת פרסומות למשתמש, וכיוון שכך יש לה אינטרס כלכלי מובהק בחשיפת כמה שיותר מידע עליו. על פי הדיווחים, בכירים בפייסבוק מאיצים בצוקרברג ליצור כלים שיאפשרו למשתמשים שליטה הדוקה יותר על הפרופיל שלהם ויאפשרו להם להגביל פרסום מידע, אך נמסר כי צוקרברג דוחה את הדרישות.

תגיות