אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחת מחנויות הנוחות של סונול: רשמו עלייה של 13.5% במכירות בחנויות זהות צילום: עמית שעל

נחת מחנויות הנוחות של סונול: רשמו עלייה של 13.5% במכירות בחנויות זהות

גרנית הכרמל מקבוצת עזריאלי דיווחה על זינוק של כ-35% במכירות שעמדו על כ-1.3 מיליארד שקל - אך הרווחיות נשחקה בגלל מרווחי הזיקוק

20.05.2010, 16:55 | גיל קליאן

גרנית הכרמל מקבוצת עזריאלי יכולה לשבוע נחת מחנויות הנוחות של רשת סונול שבבעלותה. דוחות החברה לרבעון הראשון של השנה מגלים כי חנויות הנוחות הפועלות תחת המותג Sogood רשמו זינוק של 13.5% במכירות בחנויות שהיו קיימות גם בתקופה המקבילה (חנויות זהות).

בסך הכל עמדו מכירות הרשת על 44 מיליון שקל ברבעון הראשון, זינוק של 42% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי מהפעילות הגיע ל-12.3 מיליון שקל, לעומת 8.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה. נכון לסוף הרבעון הראשון הפעילה סונול 145 חנויות נוחות, גידול לעומת 114 חנויות שהפעילה נכון לסוף הרבעון הראשון של שנת 2009.

בסך הכל עמדו מכירות חברת האחזקות, שמלבד רשת סונול מחזיקה גם בשליטה בטמבור, על כ-1.3 מיליארד שקל ברבעון (ללא היטלים ממשלתיים), עלייה של כ-35% לעומת הרבעון המקביל. פרט לחנויות הנוחות נהנתה החברה גם מעלייה בכמויות הדלקים שמכרה ומהעלייה במחירי הדלקים שנמכרו.

מנגד, הרווחיות של החברה נפגעה ברבעון מירידה במרווחי הזיקוק, וכן משערי המטבע. שיעור הרווח הגולמי ירד במהלך הרבעון ל-20.2% לעומת שיעור רווח גולמי של כ-24.8% ברבעון המקביל. למרות הירידה ברווחיות הפעילות של הקבוצה, היא הצליחה לרשום בשורה התחתונה רווח נקי של 28.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 20.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תגיות