אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תפרון ממשיכה לשרוף מזומנים גם ברבעון הראשון צילום: דורון גולן

תפרון ממשיכה לשרוף מזומנים גם ברבעון הראשון

חברת הטקסטיל: היחלשות היורו תוביל לקיטון במכירות ברבעון השני

22.05.2010, 18:43 | נעמה סיקולר

חברת הטקסטיל תפרון, שבשליטת נורפת של ישי דוידי ומאיר שמיר, מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2010 עם מצוקה תזרימית, עם ירידה חדה במכירות ועם מעבר להפסד. בחודש מרץ האחרון חתמה תפרון עם הבנקים על הסכמי הלוואה ואשראי בנקאי שיזרימו לה חמצן בכפוף לעמידה באמות מידה פיננסיות מסוימות.

רואי החשבון של החברה מציינים כי אם החברה לא תעמוד באמות המידה הפיננסיות והתאגידים הבנקאיים יבקשו להעמיד את האשראי הבנקאי לפירעון מיידי, אזי עלול להיות קושי ממשי בגיוס מימון ממקורות אחרים ועולים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ"עסק חי". אמות המידה הללו כוללות, בין היתר, הון עצמי שלא יפחת מ־35 מיליון דולר, יתרות מזומנים ומלאי של לפחות 33 מיליון דולר, וכן הגבלות על שכר המנהלים וחלוקת דיבידנדים.

תפרון סבלה ב־2009 ממצוקה תזרימית שממשיכה להעיק עליה גם ברבעון הראשון של השנה, כאשר לחברה תזרים מזומנים שלילי של 2.46 מיליון דולר מפעילות שוטפת. תפרון מציינת כי בשל המשבר בכלכלה העולמית היא סובלת מירידה בביקושים, מה שגורם להפסדים להיערם, ולכן היא נדרשת למקורות מימון נוספים. בין היתר, היא בוחנת אפשרויות מימון חוץ־בנקאי כגון תחילת עבודה עם חברות פקטורינג המאפשרות הקדמת תשלומים מלקוחות.

תפרון סבלה ברבעון הראשון מירידות בביקושים למוצריה שהביאו לקיטון בכל קווי המכירות של החברה. בסך הכל התכווצו המכירות ב־45.2% לרמה של 25.8 מיליון דולר.

כחלק מההסדר עם הבנקים ביצעו בעלי השליטה בחברה לפני שלושה חודשים הנפקת זכויות שהזרימה לחברה 4 מיליון דולר. כתוצאה מההנפקה ההון העצמי של תפרון עומד בסוף הרבעון הראשון על 47.8 מיליון דולר — מעט מעל ההון העצמי בסוף 2009 שהסתכם ב־47 מיליון דולר. הירידה במכירות לא לוותה בירידה בשיעור דומה בעלויות הייצור של החברה, ועל כן היא מסכמת את הרבעון בהפסד תפעולי של 3.6 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 0.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009.

בשורה התחתונה עוברת תפרון ברבעון להפסד של 3.3 מיליון דולר. כמו כן מציינת תפרון כי 8.2% ממכירותיה הם ביורו, ולכן המשך היחלשות היורו כפי שאירעה ברבעון השני של 2010 תגרום לקיטון במכירות החברה במונחים דולריים באירופה.

תגיות