אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנחנו משלימים את גוגל, לא מתחרים בהם" צילום: אוראל כהן

"אנחנו משלימים את גוגל, לא מתחרים בהם"

מייסד ג'יני הישראלית, החברה שטכנולוגיית החיפוש הסמנטי שלה תשולב במכשירי גוגל TV, מספר את הסיפור שמאחורי שיתוף הפעולה. הכל התחיל מאתר המלצות הסרטים jinni.com, אותו גילו עובדי גוגל

23.05.2010, 11:04 | עומר כביר
כשהמשתמשים הראשונים בגוגל TV יחפשו סרטים או סדרות לצפות בהם, הם יעשו זאת בעזרת מנוע החיפוש הסמנטי של ג'יני (Jinni), חברה ישראלית קטנה מראש העין, שנבחרה על ידי גוגל להיות אחת מתוך מספר מצומצם של שותפות אסטרטגיות בפרויקט השאפתני של החברה.
עתיד הרשת, גרסת גוגל ענקית החיפוש עכשיו גם בטלוויזיה מערכת הפעלה לטלוויזיה שתביא את הרשת לסלון הביתי, גרסה חדשה לאנדרואיד שתשלב פלאש בסמארטפונים ואפילו חנות מוזיקה ואפליקציות שיתחרו באפל. החידושים שחשפה גוגל בוועידת המפתחים בסוף השבוע הם לא פחות ממהפכות עומר כביר, 4 תגובותלכתבה המלאה

ג'יני, שהוקמה ב-2007, עתידה לספק למכשירי גוגל TV יכולות חיפוש שיאפשרו למשתמשים לאתר סרטים וסדרות באמצעות שימוש בשאילתות כמו "רומנטי ומרגש", "מותח ושנון" או "אקשן ואנדרנלין".

"מנוע החיפוש של גוגל מקטלג אתרים לפי מילות מפתח, אבל לא מתחשב במשמעות שלהן. אצלנו בג'יני לכל מילה יש משמעות רבה", מסביר יוסי גליק, אחד ממייסדי החברה בראיון ל"כלכליסט" זמן קצר לאחר סיום ועידת המפתחים של גוגל. "אם אני רוצה לראות סרט לפי מצב הרוח שלי, אני לא יכול לחפש בגוגל לפי שם הסרט או שמות השחקנים. לעומת זאת, המערכת שלנו תאפשר חיפוש לפי מילות מפתח שמתארות את חווית הצפייה כמו 'שנון', 'מרגש', או 'בלי דיבורים'.

"המערכת יודעת גם לנתח ביקורות של משתמשים ולהבין אותן. לא כל אחד משתמש באותה השפה. ביקורת אחת יכולה לאתר את הסרט כ'סבבה', ובביקורת אחרת יהיה כתוב: 'נהניתי בסוף'. אנחנו יודעים להבין שכולם התכוונו לאותה המשמעות - Feel Good Movie".

את מנוע החיפוש שפיתחה משווקת ג'יני לספקי תוכן שונים בעיקר בשוק האמריקאי. "אנחנו עובדים עם חברות כבלים, עם שירותים מקוונים ועם כל מי שרוצה לשלב את המנוע שלנו בשירותיו. כבר חתמנו על חוזה אחד עם חברת כבלים מהדרג הראשון, ואנחנו בדרך לחוזה עם חברה נוספת", אומר גליק.

במרכז: יוסי גליק, ממייסדי ג במרכז: יוסי גליק, ממייסדי ג'יני, ועובדי החברה. "בג'יני לכל מילה יש משמעות רבה" | צילום: אוראל כהן במרכז: יוסי גליק, ממייסדי ג

במקביל מפעילה החברה אתר שמיועד לציבור הצרכנים, בכתובת jinni.com. "האתר, שפונה גם כן לשוק האמריקאי, עוזר לצרכן להחליט במה מתחשק לו לצפות בקולנוע, בטלוויזיה או ברשת", אומר גליק. "באתר אפשר לחפש סרטים וסדרות לפי מילות חיפוש כמו "feel good" או "witty", והוא מציג תוצאות מתאימות עם המקומות שבהם אפשר לצפות, לשכור או לרכוש את הסרטים. ההכנסות מתקבלות מתוכניות שותפים במקרה שהלקוח ביצע רכישה באתרים כמו אמזון".

אתר זה הוא שהביא את גוגל להתעניין בג'יני ולשלבה בגוגל TV. "עובדי גוגל השתמשו באתר כצרכנים פרטיים כדי להחליט באילו סרטים לצפות. הם פנו אלינו לפני כמה חודשים, וכך זה התגלגל. רוב המשקיעים שאנו מדברים איתם לא מבינים איך האתר מקדם אותנו. אני טוען שמדובר באיש המכירות מספר אחת שלנו. בלעדיו, מי היה מכיר אותנו?".

כיום מנוע החיפוש של ג'יני מאפשר לחפש רק סרטים וסדרות, ואולם בעתיד תורחב הטכנולוגיה שפיתחה החברה גם למוצרי תוכן כמו ספרים או משחקי מחשב, מוצרי צריכה כמו מצלמות או טלפונים סלולריים, ואפילו לתחומים כמו מסעדות ובתי קפה. "אנחנו נלך לכל מקום שבו הדעה של המשתמשים משרתת את הליך קבלת ההחלטות", חוזר גליק. "בתחום כמו מסעדות תוכל לחפש מסעדה לפגישה עסקית או לדייט ראשון, והמערכת תדע להתאים לך מסעדה. יכולתנו לתרגם את רצונות המשתמשים לתכונות חיפוש היא העוצמה שלנו, ובכך אנחנו שונים מגוגל ומשלימים אותם, לא מתחרים בהם".

תגיות