אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המאבק על פתיחת נתב"ג בלילה: כמה המראות ונחיתות יש בכל שעה? צילום: גלעד קוולרציק

המאבק על פתיחת נתב"ג בלילה: כמה המראות ונחיתות יש בכל שעה?

לפי רשות שדות התעופה, מספר תנועות המטוסים מחייב את פתיחת נתב"ג בלילה. בעיריית חולון סבורים אחרת

23.05.2010, 19:03 | יסמין גיל

כמה המראות ונחיתות של מטוסים יש בנתב"ג מדי שעה? תלוי את מי שואלים. על פי נתוני רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת), כיום מתאפשרות 24 תנועות מטוסים בשעה. הליך השיפוצים במסלול ההמראות והנחיתות, צפוי להוריד את המספר ל-20 תנועות בשעה ולכן נדרשת פתיחת נתב"ג להמראות בלילה, על מנת שלא לפגוע בקיבולת - כך על פי רת"א ורש"ת.

אלא שבעיריית חולון טוענים כי בנתב"ג מתקיימות לא יותר מ-17.5 תנועות מטוסים בשעה, ולכן אין כלל צורך לפתוח את הנמל בלילה, אלא אף ניתן להוסיף טיסות במהלך השיפוצים.

העירייה, שעומדת בראש פורום הרשויות עוטפות נתב"ג, הגישה היום (א') לבג"ץ באמצעות בא כוחה, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני - תוספת לעתירה שהגישה בשבוע שעבר, נגד שרי התחבורה, הפנים, איכות הסביבה, ממשלת ישראל, רת"א ורש"ת, ובעיקר נגד החלטת הגופים הללו לפתוח את נתב"ג להמראות בלילה, החל מהחודש הבא ולמשך כ-3.5 שנים שבהן יתקיימו השיפוצים.

באחד ממסמכי התוספת לעתירה, נכתב כי על פי דו"ח של הוועדה המקצועית במשרד הפנים מאפריל 2010, "כמות התנועות שהתקיימו בפועל ביום ממוצע בששת החודשים העמוסים של 2009, היתה כ-11.12 לשעה, כלומר כמות תנועות רחוקה מאוד ממגבלת 20 התנועות לשעה של מסלול בודד, כנטען על ידי המשיבים. כמות התנועות המרבית בשעות העמוסות ביותר ביממה עמדה על כ-17.5 תנועות לשעה, דהיינו, גם בפעילות מלאה של נתב"ג בחודשים העמוסים ביותר, בשעות העמוסות ביותר, על כל המסלולים - כמות התנועות ממילא לא הגיעה ב-2009 אף כדי 20 בשעה".

עוד נטען כי על פי אותו דו"ח, שיא הפעילות של המטוסים בנתב"ג בתקופה הנבדקת, היה ב-6:00 וב-16:00, כלל לא בשעות הגובלות עם איסור ההמראות הליליות: "משמעות הדבר", נכתב בתוספת לעתירה, "כי ניתן להוסיף ואף בחודשים העמוסים ביותר ולו רק על מנת להגיע למגבלת 20 התנועות, עוד כ-211 תנועות ביממה, והכל על מסלול בודד ומבלי לצמצם כלל את שעות איסור ההמראות הליליות".

על פי מסמך שני שהוגש היום כתוספת לעתירה, דו"ח שנתי של רת"א ל-2009, עולה כי, "כמות הטיסות הממוצעת ליממה עמדה על 199.6, שהן כ-8.31 לשעה בממוצע", נכתב בתוספת, "משמעות הדבר, ניתן להוסיף עוד למעלה מ-102 אלף תנועות בשנה".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
פתיחת נתבג להמראות בלילה
כמי שסובל מרעש המטוסים במערב ראשון לציון וכמי שמתעורר ב5 בבוקר לרעש המנועים שמותנעים בהמראה במלוא העוצמה ובמלוא הרעש.....אני שואל את מקבלי ההחלטות האם נתתם את דעתכם לפגיעה החריפה באיכות החיים ,בשעות ללא שינה של עשרות אלפי תושבים שלא יוכלו לתפקד מחוסר שעות שינה ,של ילדים שאמורים ללכת בבוקר לבית הספר והרעש ישפיע על מערכת העצבים שלהם ,של תינוקות שלא יוכלו להירדם, האם אתם ערים לנזקים שגורם רעש למערכת העצבים כאשר האדם חשוף לרעש במשך שעות רבות ביום ובלילה?? כמה תאונות דרכים יתווספו כתוצאה מחוסר שינה ...?שאלו את עצמכם אם לא ניתן אחרת....בכל העולם הגנת התושבים מרעש נמצאת בדרגה עליונה ואילו פה בארץ..... 3 שנים לשיפוץ מסלול זה כמעט כמו לבנות שדה תעופה ב 30 שנה..... משה מהנדס אקוסטיקה.
משה , ראשלצ  |  30.05.10
6.
את הרשות מענין רק הכסף ולכן יכניסו כמה שיותר טיסות למרות ש4 שנים זו שערוריה
נתב"ג הוא לא השדה היחיד שמשפצים בעולם. אבל כמו בכל הטיפול בארץ בנושא התעופה האזרחית, אנחנו שנות דור מאחורי מדינות נחשלות רק מה? עם אגו של נשיא ארה"ב בערך.. זה לב הענין. מי שעוסק בנושאים הללו כאן לא באמת מבין בתעופה - אבל בטוח שהוא המקצוען הגדול. בעולם האמיתי עובדים בשדות תעופה 24 שעות כשנדרשים שיפוצים כי שם מבינים את המשמעות הסביבתית וגם המבצעית של כל הפרעה בפעילות השגרתית. אני מנחש- שכאן המציאו תרגיל בעשיית כסף- גם לא משלמים שעות נוספות אז לא יעבדו בלילה וגם מאפשרים טיסות בלילה ולא יפסידו כסף על אבדן תנועה , דיוטי פרי וכל הדברים הללו. חבל. ליבי עם החולוני והבת-ימים
מקצוען תעופה  |  29.05.10
4.
טיפשוט וחוסר התחשבות שיפוץ מסלול 4 שנים בזמן הזה בונים מספר שדות תעופה
פתיחת שדה התעופה בלילה הינה רשעות וחוסר התחשבות גם במחיר הקטנת מספר הטיסות לישראל אסור לפתוח דבר שבכלל לא ברור שיקרה לאור הכתבה כמו כן משך שיפוץ המסלול של 4 שנים נשמע מטורף לחלוטין זה בסה"כ מסלול טיסה לא תחנת חלל
אייל , מרכז  |  24.05.10
3.
סגירת נתב"ג
תושבי חולון היקרים- אחת ולתמיד עליכם להבין כי פרוייקט שידרוג המסלולים המצריך שחרור שעות עבודה נוספות בפעילות הנמל - [אלא אם כן אתם בעד צמצצום מספר הטיסות - דהיינו - ביטול טיסות במילים אחרות . למדינה שמשוועת לכל תייר ותייר כאן הטיעון הכלכלי שמועלה בכתב התביעה נגד ר.ש.ת ור.ת.א הוא לא רק כלפי הגופים המוזכרים - רבים אחרים יפסידו מכך - הרשימה ארוכה ] הוא ישפיע ישירות לבם - כיצד : רבותי - אתם יודעים שלפחות 5 שעות ביממה אתם חשופים לארועי בטיחות פוטנציאלים - ממש כך : מדוע? מעל בת ים -חולו -ראשון - חולפים מטוסים בתנועה נגדית בהפרדת גגובה אשר לעיתים מופרת - הסיכוי שמעל נקודה זו יתרחש אסון יחוסל!!! עם סיום הפרוייקט - אתם הראשונים שצריכים לפרגן לו - יש מי שמשמם אותכם בדברי הבל - תתעוררו !! אתם תראו שלאחר סיום המפעל הבטיחותי הזה תצאו נשכרים ובענק - על תקשיבו לעו"ד שלכם - הם הרי גוזרים קופון ענק לא משנה מה יהיו תוצאות נפסיקה -
פידבק , תל אביב  |  23.05.10
לכל התגובות