אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אין הפתעות בקקטוס 2010: מקאן אריקסון זכה ב-38 פרסים צילום: צביקה טישלר

אין הפתעות בקקטוס 2010: מקאן אריקסון זכה ב-38 פרסים

במקום השני שלמור־אבנון־עמיחי אשר קיבלו 21 פרסי קקטוס. המאוכזבים הגדולים: יהושע TBWA וגליקמן נטלר סמסונוב, שלא זכו באף פרס

25.05.2010, 18:21 | מיכל תוסייה כהן

משרד הפרסום מקאן אריקסון הוביל את רשימת המנצחים בתחרות קקטוס 2010, שנערכה היום במלון הילטון בתל אביב, וגרף 63 נקודות. פעם אחר פעם עלו מנהלי החברה לבמה כדי לקבל 38 פרסי קקטוס, מהם שני פרסי "גרנד קקטוס" בתחום האינטרנט והמודעות.

משרד הפרסום שלמור־אבנון־עמיחי זכה ב־21 פרסי קקטוס וגרף 51 נקודות, מה שמעמיד אותו במקום השני אחרי מקאן. בדומה למקאן זכה שלמור גם בשני פרסי גרנד קקטוס בתחום מדיה אחרת וחוצות, והוביל את טבלת הזהב עם שמונה קקטוסי זהב - יותר מכל משרד פרסום אחר. המתחרים "הכבדים" האחרים, אדלר חומסקי & ורשבסקי ובאומן בר ריבנאי, נותרו מאחור: באומן הגיע למקום השלישי עם 33 נקודות וקיבל 18 פרסי קקטוס, ואילו אדלר, המשרד השני בגודלו בארץ, הגיע למקום ה-4 עם 32 נקודות וקיבל 18 פרסי קקטוס כולל גרנד קקטוס אחד.

המאוכזבים הגדולים של הערב היו יהושע TBWA וגליקמן נטלר סמסונוב - שניהם משרדי פרסום מהעשירייה הראשונה - שנותרו עם אפס פרסים. גם גיתם BBDO, המשרד החמישי בגודלו בישראל, קיבל 13 קקטוסים וגרף 15 נקודות בלבד. זרמון גולדמן, המדורג במקום ה־12 בטבלת משרדי הפרסום, נותר גם הוא ללא קקטוס. בסך הכל חולקו בתחרות 135 קקטוסים בקטגוריות השונות, בהן סרטונים, מודעות, אינטרנט, חוצות, רדיו ומדיה אחרת.

דוד טמיר ז"ל, מבעלי JWT לשעבר, קיבל פרס מפעל חיים.

הדיגיטל עולה

בקטגוריית הזהב הנחשקת נמצאים משרדי הפרסום מקאן אריקסון ובאומן בר ריבנאי במקום השני, אחרי שלמור, עם זכייה בחמישה קקטוסי זהב לכל משרד. איריס בק, מנכ"לית מקאן אריקסון, אמרה לאחרונה כי "הדיגיטל הוא מנוף הצמיחה של החברה" ואכן, שלושה מתוך חמשת קקטוסי הזהב שבהם זכה המשרד ניתנו על קמפייני פרסום באינטרנט.

אדלר חומסקי & ורשבסקי, קיבלו שני קקטוסי זהב. דווקא משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין, הממוקם במקום ה־18 בטבלת משרדי הפרסום על פי נתוני יפעת, הצליח לככב עם קקטוס זהב על הקמפיין שיצר ל־"LG FIVE".

בטבלת הכסף חוזר מקאן אריקסון להוביל עם שבעה קקטוסי כסף. שלמור־אבנון־עמיחי צמודים אליו במקום השני עם שישה קקטוסי כסף, באומן זכו בחמישה ושמעוני פינקלשטיין זכו בשלושה קקטוסי כסף. אדלר חומסקי & ורשבסקי וגיתם BBDO מסתפקים בשני קקטוסי כסף כל אחד בלבד.

מקאן מובילים גם את טבלת הארד, עם זכייה ב־24 פרסים. אדלר חומסקי זכו ב־17 קקטוסי ארד ושלמור־אבנון־עמיחי ובאומן זכו בחמישה קקטוסי ארד כל אחד.

בטבלת המאוכזבים הגדולים של הערב נמצא גם משרד הפרסום גלר נסיס, שלמרות היותו משרד הפרסום התשיעי בגודלו בארץ על פי נתוני יפעת, זכה רק בשלושה פרסי קקטוס - אחד כסף ושניים ארד. גם JWT, שסוגרים את העשירייה הראשונה של משרדי הפרסום, זכו בכל התחרות בשלושה קקטוסי ארד. לשם השוואה, משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין, הקטן מהם בהרבה, זכה בתחרות בשישה קקטוסים.

חברות הדיגיטל רשמו פריצה קדימה בתחרות: טוויסטד זכו בארבעה קקטוסי ארד ואזימוט ואידיאולוג'יק זכו בקטטוס ארד אחד כל אחת.

תחרות שנויה במחלוקת

לא כולם השתתפו בחגיגה במלון הילטון. חשיבותה של תחרות הקקטוס הפכה עם השנים לשנויה במחלוקת, ויש משרדי פרסום שנמנעו מלהשתתף בתחרות, בראשם משרד הפרסום ראובני פרידן IPG. "התחרות היא אגו טריפ שקרי של משרדי הפרסום", אמר לאחרונה פרידן ל"כלכליסט". "אנחנו לא מעוניינים להיות חלק מהמחול הזה. המפרסמים התנתקו לגמרי מהתחרות בעקבות פרישת איגוד המפרסמים, והתופעה של עבודות חד־פעמיות שעולות בעיתון שולי וזוכות בפרסים נהפכה לאמנות אצל כל המשרדים". עוד אמר פרידן: "התחרות עולה למשרדים כ-300 אלף שקל, אף על פי שבסופו של יום זה לא נותן לנו כלום".

הביקורת מגיעה גם מצד אחד המנצחים בתחרות, משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי. אורי עיני, מנכ"ל משותף במשרד, אמר זמן קצר לפני שהתפרסמו תוצאות התחרות: "הרבה מהעבודות שמוגשות הן כאלה שעומדות על גבול הפיקציה - הופיעו פעם אחת בלבד או פורסמו במגזין שולי ולא עמדו במבחן המציאות. נוצר מצב שהעבודות שזוכות בתחרות הן עבודות שכמעט אף אחד לא ראה או מכיר". איריס בק, מנכ"לית מקאן, הוסיפה כי התחרות לוקה בחסר, שכן חלוקת הפרסים היא לפי המדיה: "יש לבחון בתחרות את כל התהליך ולא לפרק אותו לגורמים. התחרות צריכה לשפוט את המהלך כולו, על כלל הביצועים בכל סוגי המדיה".

דווקא מי שנתפסת כאחת המפסידות הגדולות של הערב, מנכ"לית גיתם BBDO מיכל המאירי, אמרה לפני שידעה את תוצאות התחרות כי "קקטוס הזהב היתה והיא עדיין תחרות רלבנטית. התחרות מציבה יעדים שעוזרים לענף להתקדם ולהגיע למצוינות. מגיע לענף להתהדר במה שהוא מייצר. בעבר הבעיה היתה נעוצה בניתוק בין התחרויות הבינלאומיות לקקטוס. כיום השתנה הפורמט, התחרות עלתה על הגל, והיא הופכת יותר ויותר דומה לתחרויות הבינלאומית החשובות".  

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
משחק מכור
כסמנכל שיווק ובעלים של חברת לייף סטייל גדולה בישראל ... דבר אחד נשאר בזכרוני מענף הפרסום בישראל ברנזה אחת גדולה של אוכליי חינם פלצנים עם אפס ידע בשיווק וצרכנות..לא איריס ולא אף אחד יכול להחזיר להמון חברות שהפסידו את התחתונים שלהם משטויות שגררו אותם מנהליי קריאייטיב וחבריהם בישיבות עם כיבודים מושחטים ואין ספור תכנים וסקרים עד שהלקוח מרגיש דביל ובור ועם הארץ זה בדיוק השלב שדורסים אותך בקמפיינים עלובים וחסריי תועלת ובסוף עוד גורפים עליך פרסים...כל הקמפיינים הכאילו שווים מועתקים מקמפיינים בחול הבועה הזו חייבת להתפוצץ עדין מחכה לאמיץ שיגיד המלך עירום... בינתיים חברים בענף הפרסום תמשיכו להנות על גבם של החברות המטומטמות ששמות בידיכם מאות מיליונים תיבנו משרדים יפים על חשבונם ותחלקו בונוסים.. פראיירים לא מתים רק מתחלפים...
אדוארדו , שרון  |  29.05.10