אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טוויטר מתחילה לגבות תשלומים על תכניה צילום: ג'וי איטו CC-BY

טוויטר מתחילה לגבות תשלומים על תכניה

הנהלת טוויטר ערכה בימים האחרונים שינויים בתנאי השימוש של האתר, שדורשים ממפרסמים לקבל את אישורה להשתמש בו – ושדורשים נתחים מההכנסות מפרסום שמקורם בטוויטר, גם אם אינם באתר

26.05.2010, 10:58 | יוסי גורביץ
מתחברים לכלכליסט בפייסבוק ויכולים לזכות באייפד

 

הנהלת טוויטר הופכת באיטיות את האתר למסחרי: לאחר שנים שבהן ניתן היה להשתמש בטוויטר ללא הגבלה, גם לפרסום, החברה משנה את מדיניותה ומתחילה לגבות תשלום בעבור שימושים מסוימים, כך מדווח הוול סטריט ג'רנל.

בתחילת השבוע שינה האתר את תנאי השימוש שלו, וערך שני שינויים חשובים. מעתה, ייאסר על אתרים ואפליקציות לשלב פרסומות בזרם ההודעות שלא כחלק מפרויקט ה"ציוצים מקודמים" שלה, אשר בו שולטת טוויטר. בחברה הבהירו שהם ימחקו ציוצים פרסומיים שטוויטר לא מקבל נתח מהרווחים שלהם.

השינוי השני קובע שפרסומות שמקורן בתוכן שהוצע בטוויטר – למשל, הזרמת זרם הטוויטר של משתמש לבלוג שלו, בו מוצגות פרסומות – יחויבו לשלם לטוויטר חלק מהכנסותיהן. הוול סטריט ג'רנל ציין שהניסוח של תנאי השימוש בנושא מעורפל, לדבריו בכוונה; הסמנכ"ל התפעולי של טוויטר, דיק קוסטולו, אמר לג'רנל בתגובה כי טוויטר מצפה לגבות תשלום עבור עמודי רשת ש"עיקר התוכן המהוון" שלהם מקורו בטוויטר. קוסטולו הודה כי לטוויטר אין עדיין מודל לגביית תשלום בתחום זה, וכי הנושא צפוי להפתר בזמן הקרוב.

בחודש אפריל הכריזה החברה על מודל עסקי – "ציוצים מקודמים". הללו יהיו טקסטים פרסומיים של חברות, שטוויטר יקדם ויעמיד בראש זרם הטוויטר של המשתמש, ולא יתן להם – כמו לציוצים רגילים –להבלע בזרם עם הזמן. בשלב הראשון, ציוצים מקודמים אמורים להופיע לצד חיפושים, אך בעתיד הם צפויים להופיע בזרם ההודעות של המשתמש, בהתבסס על תחומי העניין שלו. המפרסם ישלם לטוויטר על הצפיות סכום שישתנה בהתאם לאפקטיביות של הפרסומות, על פי מדדי טוויטר.

תגיות