אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל נחקרת שוב: נחשדת בהתנהגות אנטי-תחרותית בשוק המוזיקה המקוונת צילום: יונתן קסלר

אפל נחקרת שוב: נחשדת בהתנהגות אנטי-תחרותית בשוק המוזיקה המקוונת

משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה על ניצול כוחה של חנות האייטונס כדי לאסור על אולפנים לשתף פעולה עם מתחרותיה. לאפל כ-69% משוק מכירות המוזיקה ברשת

26.05.2010, 14:09 | עומר כביר

מתחברים לכלכליסט בפייסבוק ויכולים לזכות באייפד

אפל ממשיכה להסתבך: משרד המשפטים האמריקאי החל לחקור את פעילותה של החברה בתחום מכירות המוזיקה המקוונות, וניהל שיחות נרחבות עם חברות התקליטים הגדולות וחנויות מוזיקה מקוונות, כך מדווח הניו יורק טיימס.

לדברי מקורות שתודרכו בנושא, החקירה נסובה בעיקר סביב הדינמיקה של מכירת מוזיקה ברשת, אבל החוקרים בודקים גם האשמות שלפיהן אפל ניצלה את מעמדה החזק בשוק על מנת לשכנע אולפנים וחברות הקלטה שלא למכור תכנים בלעדיים בחנות המוזיקה של אמזון, המתחרה באפל.

בחודש מרץ דיווח מגזין תעשיית המוזיקה Billboard על כך שאמזון פנתה לחברות תקליטים בניסיון ליזום מבצע קידום מכירות, שבמסגרתו תציע למכירה שירים מסוימים באופן בלעדי, יום אחד לפני שיוצעו למכירה בחנויות מתחרות. בתגובה, נציגים של חנות המדיה של אפל, אייטונס, איימו להסיר מהחנות את אותם שירים.

נציגי אפל, אמזון ומשרד המשפטים סירבו להגיב לידיעה.

לפי מחקר של חברת NDP, אפל היא ספקית המוסיקה הגדולה בארה"ב, עם 26.7% מהשוק. בכל הנוגע למכירת מוסיקה ברשת מחזיקה אפל ב-69% מהשוק. אמזון, שנמצאת במקום השני, מחזיקה ב-8% בלבד.

לא מדובר בחקירה היחידה שמנהלים גופי רגולציה נגדד אפל. רשות הסחר הפדרלית (FTC) חוקרת בימים אלו תלונה של אדובי על כך שתנאי תוכנית המפתחים של החברה לאייפון ולאייפד מונעים שימוש בפלאש כסביבת פיתוח. בנוסף, משרד המשפטים בודק חשד שאפל, גוגל, אינטל ו-IBM הסכימו להימנע מלשכור זו את עובדי זו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות