אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחד מכל שישה אמריקנים סובל מ"הלם חשבון" סלולרי צילום: בלומברג

אחד מכל שישה אמריקנים סובל מ"הלם חשבון" סלולרי

סקר שנערך על ידי רשות התקשורת הפדרלית מצא שאמריקנים רבים נדהמים לגלות שחשבון הסלולר שלהם גבוה משמעותית משחשבו

27.05.2010, 13:23 | יוסי גורביץ
רשות התקשורת הפדרלית, ה-FCC, ביקשה לפני כשבועיים מידע מהציבור על תופעת "הלם חשבון" – המצב שבו לקוח מקבל את החשבון הסלולרי שלו ומגלה שחויב בסכומים גדולים משמעותית משחשב – וכעת היא מפרסמת את המידע שהגיע לרשותה, המראה כי מדובר בתופעה נפוצה.

אחד מכל שישה אמריקנים, או כ-30 מיליונים, דיווח כי נתקל בתופעה. יותר משליש מכלל המדווחים שסבלו מהלם חשבון אמרו כי המחיר היה גבוה ב-50 דולרים מכפי שחשבו שיהיה; 23% אמרו כי המחיר היה גבוה בכ-100 דולרים. המידע של ה-FCC מתבסס על ראיונות עם כ-3,000 איש שנערך בין ה-2 במאי ל-19 בחודש. עוד מצאה ה-FCC כי 49% מלקוחות הסלולר שביקשו לסיים חוזה עם חברת הסלולר שלהם מוקדם מתאריך הפקיעה שלו לא ידעו את עלות ביטול החוזה, שלעיתים קרובות היתה גבוהה משחשבו.

הביטוי "הלם חשבון" נטבע באוסטרליה, שם התופעה נפוצה למדי וכבר זכתה להתייחסות מצד הרגולטורים. האיחוד האירופי הוציא גם הוא תקנות שמיועדות להלחם בבעיה. הסקר שערכה ה-FCC מיועד לספק לה תשתית ראייתית לקראת פעולה רגולטורית נגד חברות הסלולר האמריקניות. בעבר אמרה ה-FCC כי שוק הסלולר האמריקני, שבו יש ארבע חברות גדולות, סובל מריכוז-יתר. בין הצעדים ששוקלת הרשות נכללים דרישה מצד חברות הסלולר לעדכן את הלקוח כאשר הוא מתקרב לקצה חבילת הגלישה שלו, או כאשר עומדים לספוג roaming charges – קרי חיובים בשל גלישה או שליחת הודעות SMS במדינות אחרות. תקנות כאלה כבר התקבלו על ידי האיחוד האירופי.

תגיות