אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפעילות בקו ישראל - סין  צפויה להתרחב? תלוי את מי שואלים צילום: בלומברג

הפעילות בקו ישראל - סין צפויה להתרחב? תלוי את מי שואלים

במשרד התיירות אומרים: "בשבועות הקרובים תורחב הפעילות בקו לבייג'ינג בשתי טיסות שבועיות נוספות". אל על: "נפעיל טיסה נוספת לבייג'ינג מנובמבר, בכפוף לקבלת אישורים"

30.05.2010, 13:28 | יסמין גיל
"הפעילות התעופתית בין ישראל לסין צפויה להתרחב בחודשים הקרובים עם פתיחת קו חדש בין תל אביב לשנגחאי והגדלת מספר הטיסות בקו הקיים בין תל אביב לבייג'ינג", כך נמסר היום (א') בהודעת משרד התיירות. זאת, בהמשך לביקור בן שמונה ימים שעורך השבוע שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, בסין, במהלכו נפגש עם גורמי תיירות שונים.

על פי ההודעה הרשמית: "הצדדים סיכמו, במשותף עם חברת אל עלוחברת התעופה הסינית אייר צ'יינה, כי בשבועות הקרובים תורחב הפעילות בקו תל אביב-בייג'ינג בשתי טיסות שבועיות נוספות, וכן יקדמו הצדדים הפעלתה של טיסה ישירה חדשה בין תל אביב לשנגחאי".

אלא שעל פי הודעת אל על - שמפעילה כיום שלוש טיסות ישירות שבועיות לבייג'ינג,ואף חתמה לאחרונה על הסכם "קוד שייר" עם אייר צ'יינה, במסגרתו האחרונה תמכור מושבים בטיסות חברת התעופה הישראלית - נראה שהמהלך לא יקרה כל כך מהר. מהחברה נמסר כי "נפעיל טיסה נוספת לבייג'ינג החל מנובמבר, בכפוף לקבלת אישורי נחיתה". לא נמסרו פרטים לגבי טיסה ישירה לשנחגאי. עוד נמסר מאל על כי בכוונתה להגביר את שיתוף הפעולה עם אייר צ'יינה, במסגרת הסכם ה"קוד שייר" בין השתיים.

שר התיירות מיסז'ניקוב הוסיף בהודעתו כי, "בסין טמון פוטנציאל תיירותי עצום עבור מדינת ישראל. היעד שהצבתי השנה הינו פריצת דרך בשוק הסיני, שתביא להגעתם של עשרות אלפי תיירים סינים לישראל, מדי שנה".

"משרד התיירות רותם את העגלה לפני הסוסים, ומפזר הצהרות בכל הקשור לתיירות מסין לישראל", אומר ל"כלכליסט" יוסי פישר נציג הבעלים וחבר מועצת המנהלים באי.די.בי תיירות. "דרכו של האזרח הסיני לביקור בישראל - ארוכה. ראשית, עליו להצטייד בדרכון המאפשר לו נסיעות לחו"ל, לא דבר של מה בכך בסין. לאחר מכן, עליו לפנות לשגרירות הישראלית בבייג'ינג או לקונסוליה הישראלית בשנגחאי ולמלא בקשה לאשרה לביקור בישראל, תהליך שלוקח בממוצע כשלושה שבועות. אלא שרוב אוכלוסיית סין לא מתגוררת בשתי ערים אלו, כך שאם הם נזקקים לראיון אישי, המשמעות היא במקרים רבים נסיעה של מאות, אם לא אלפי קילומטרים, לצורך קיום ראיון".

לדבריו, בעייתיות קיימת גם במוכנות של בתי המלון בארץ לקראת התייר הסיני: "כמי שראה קבוצות סיניות בבתי מלון באירופה ובמקומות שונים בעולם, רוב המטיילים הללו אינם דוברים אנגלית. לכן, בתי מלון שמארחים קבוצות סיניות, הכשירו במיוחד כוח אדם שמדבר סינית ומאפשרים לאורחים הסיניים ליהנות מאוכל סיני. כמה בתי מלון בישראל מעסיקים ולו עובד אחד דובר מנדרינית? לכמה בתי מלון בישראל יש פינה במזנון ארוחת הבוקר עם מזון שהאורחים הסיניים מורגלים בו? האם לפני ש'רצים לספר לחבר'ה' לא נכון ללמוד את העובדות ולהכין תשתית ראויה?".

סימי זיידמן, מנכ"ל טורבו תעופה שמייצגת את אייר צ'יינה בישראל, מסר בתגובה: "לחברה אין כרגע שום כוונה לגבי חידוש טיסות לישראל". עוד אמר כי, "אם רוצים לקדם תיירות מסין לארץ, הדבר המרכזי הוא לפעול לביטול חובת הוויזות לתיירים".

תגיות