אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כ-3,500 תיירים הגיעו לישראל לצפות ב"נבוקו" צילום: ראובן קפוצינסקי

כ-3,500 תיירים הגיעו לישראל לצפות ב"נבוקו"

להערכת "אשת טורס תיירות נכנסת", ההכנסה לגורמי התיירות השונים במדינה מהקהל שיגיע לאירוע מחו"ל: כ-5-7 מילון דולר

30.05.2010, 18:04 | יסמין גיל

כ-3,500 תיירים זרים מ-14 מדינות הגיעו לישראל בימים האחרונים על מנת לצפות בהפקת האופרה "נבוקו" למרגלות המצדה, כך מעריך מנכ"ל חברת "אשת טורס תיירות נכנסת", אמנון בן דוד. החברה זכתה לאחרונה במכרז לשיווק האירוע בחו"ל, בשיתוף עם משרד התיירות, התאחדות בתי המלון בים המלח ואל על.

על פי נתוני החברה, מרבית התיירים יגיעו מצרפת, מארה"ב ומקנדה, אולם הזמנות התקבלו מ-14 מדינות ובהן גם יפן, דרום אפריקה וברזיל; התיירים יתארחו בכ-1,900 מחדרי המלונות בים המלח, באורך שהות ממוצע של 4-8 ימים; כל תייר יוציא בממוצע בישראל כ-1,900 דולר, כולל כרטיס הכניסה לאופרה; על פי הערכות החברה, ההכנסה לגורמי התיירות השונים במדינה ממכירת שירותי קרקע לקהל מחו"ל שיגיע לאירוע, תהיה כ-5-7 מילון דולר.

"חשיבות האירוע מבחינה תיירותית היא בעובדה שרוב התיירים שצפויים להגיע אליו, הינם תיירים "חדשים" שמעולם לא ביקרו קודם לכן בישראל", אומר המנכ"ל בן דוד, "גם סוכנויות התיירות שאיתן עבדנו בשיווק האירוע, הן ברובן כאלו שמעולם לא עסקו קודם לכן במכירות לישראל, ומדובר למעשה בנישה חדשה בתיירות הנכנסת שיש לה פוטנציאל להגדלת כמות התיירים שמגיעים לארץ".

בן דוד הוסיף כי: "זו הפעם הראשונה שאירוע תרבות שמתרחש בישראל משווק זמן רב כל כך מראש – שנה מראש. ברוב האירועים שנערכים בארץ, כגון פסטיבל ישראל או פסטיבל הג'אז בים האדום, התוכניות מתפרסמות מאוחר יחסית, וכתוצאה מכך אין מספיק זמן למנף את האירועים הללו להבאת תיירות נכנסת. העובדה שהאירוע משווק בחו"ל שנה מראש תורמת רבות להצלחתו".

מהחברת  נמסר כי החברה צפויה לשווק גם את אירוע התרבות הבא של ישראל בשנת 2011: האופרה "אאידה", וההערכה כרגע שלאירוע זה יגיעו כ-6,000 תיירים, וכן אירוע נוסף שצפוי ב-2012 שאליו, על פי הערכה של החברה, יגיעו למעלה מ-10 אלף תיירים זרים.

תגיות