אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצעת חוק: לחייב את חברות הביטוח לגרוט כל מכונית שניזוקה קשות צילום: בלומברג

הצעת חוק: לחייב את חברות הביטוח לגרוט כל מכונית שניזוקה קשות

ב"אובדן להלכה" חברת הביטוח מוכרת את הרכב לגורם שמתקן אותו, בניגוד למצב של "טוטאל לוס". החשש מהחלפים ואופן תיקון שנעשה בכלי הרכב אשר נמכרים אח"כ, הוא שהביא להצעת החוק

30.05.2010, 16:54 | שרון ביידר

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (א') לתמוך בהצעת החוק של ח"כ אמנון כהן (ש"ס), האוסרת לתקן רכבים אשר ניזוקו קשה והוגדרו כאובדן להלכה.

אובדן להלכה הינו מצב שבו חברת הביטוח מוכרת את הרכב לגורם אחר שמתקן אותו בניגוד למצב של אובדן מוחלט "טוטאל לוס" שבו הרכב חייב להימכר לחלקים ולהיגרט, וחייבים להפקיד את רישיונו במשרד הרישוי.

על פי גורמים בענף הרכב הפער בין אובדן להלכה, לטוטאל לוס הוא כ-40% מערך הרכב שנמכר לסוחרים, שמתקנים אותו ומוכרים אותו כרכב משוקם.

למבוטחי הרכב המצב הנוכחי אינו מפריע כי הם כמעט ואינם ניזוקים. הבעיה היא אצל רוכשי המכוניות המשוקמות. על מנת לתקן את הרכבים במחיר הגיוני, סוחרי הרכב מתקנים אותם בחלפים ובעבודה זולים שגורמים לרכב העולה על הכביש על פי רוב להיות במצב בטיחותי פחות טוב מזה של רכב שהיה מטופל במוסך.

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים מסר ש: "כמי שמכירים את ההשלכות החמורות והמסוכנות שמייצר מנגנון ה"כאילו טוטל-לוס" או בשמו המעודן "אובדן להלכה", איגוד המוסכים תומך ומפציר בשרים ובחברי הכנסת לשמור על הציבור הרוכש רכבים משוקמים, לא בטוחים וללא ערך אמיתי. אני מקווה שהתהליך יסתיים בכך שההמצאה הישראלית הזו תעלם כליל מהעולם ובכך כולנו נרוויח – פחות הונאות במכירת רכב משומש, ונסיעה על רכבים מתוחזקים ומתוקנים באופן בטיחותי".

חה"כ אמנון כהן, מגיש ההצעה מסר ש"יש להמשיך ולחוקק את החוק על מנת שרכבים שירדו מהכביש, לא יחזרו שוב לסוחרים שמשמישים אותו באמצעים לא ראויים ומחזירים אותו לכביש במצב בטיחותי לקוי. רכבים אלו צריכים ללכת רק לפירוק כיוון שהם מסכנים חיי אדם".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
הצעה המאה-גריטה
ראשית כל הכבוד ח"כ מש"ס על הרעיון ביטול הקומבינות שירד מהכביש רכב לאחר טוטאל לוס דבר אחד חשוב מר אמנון כהן שזה ייושם שנית להבטיח שחברות הביטוח לא יעלו לו תעריפי הביטוח כמו כן ח"כ יקר אותו ציבור נהגים ברכבים הישנים משנת 95 ומטה נפגע מכך שמעלים לנו מחיר אגרת רישוי כל שנה האם הגיוני שלרכב שנת 95 נשלם אגרת רישוי 950ש"ח שהחוק קבע לפני רעיון הגריטה שככל שהרכב ישן נשלם פחות אבל חוק בנפרד ומשרד הרישוי מצפצף על החוק אז בבקשה ח"כ אמנון כהן עזור לעניי עמך ישראל ואם כל כך רוצים להוריד רכבינו מהכביש אנא תנו פיצוי הולם מינימום 10000ש"ח תודה
eli_bub , מרכז  |  02.06.10
4.
במקום להוריד מיסים על רכבים ולדאוג שיהיו רכבים בטיחותיים על הכביש
מתעסקים בזוטןת לקנות רכב אחרי תאונה זה עיסקה טובה אם אתה בודק אותו בעצמך אני קניתי רכב כזה ב40 אחוז מתחת למחירון ואני נהנה ממנו השאלה אצל מי אתה קונה (אני כבר נוסע בו 5 שנים ולא נראה לי שאמכור אותו)
יחזקאל  |  31.05.10
2.
סוחרי רכב מחזירים גרוטאות לכביש
קניתי רכב קטן, זול, חביב. הבדיקה במכון לא העלתה דבר. רק בדיעבד הסתבר שהוא ניזוק קשה בתאונה, הוחזר לכביש על ידי סוחר רכב שידע שהוא יכול לעבוד על בחור פשוט כמוני. כנראה שגם המכון שבו בדקנו את הרכב מעורבב איתו, ולכן לא סיפר לי דבר על הנזקים הסמויים. שילדה עקומה, היגוי דפוק, אחרי כמה שבועות, הצרות התחילו להתגלות... ואז - לך דבר עם הלאמפה. הצעת החוק הזאת רק תגן עלינו הקטנים, שקונים רכב זול, ומנסים לא להדפק עד העצם על ידי סוחרים רמאים
קניתי טרנטה מסוחר רמאי , תל אביב  |  30.05.10