מספר הלקוחות שקיבלו ייעוץ פנסיוני בבנקים גדל בכ־11%
הנתונים מתייחסים ללאומי, דיסקונט והבינלאומי, שדיווחו בדו"חות הרבעוניים על פעילותם בתחום. הפועלים ומזרחי טפחות לא מדווחים
מספר הלקוחות שקיבלו ייעוץ פנסיוני בבנק לאומי, בנק דיסקונט ובבנק הבינלאומי הוא כ־107.5 אלף נכון לסוף מרץ והיקף נכסיהם כ־18.5 מיליארד שקל. לעומת סוף 2009 מדובר בעלייה של כ־11% במספר הלקוחות ועלייה של 14% בהיקף הנכסים.
בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות לא מדווחים על פעילותם בתחום.
הייעוץ הפנסיוני בבנקים החל בעקבות רפורמת בכר מ־2005, והיא מזכה אותם בעמלת הפצה של 0.25% מהיקף הנכסים שלגביהם הם מייעצים. התחום לא התעורר ממגוון סיבות, ובראשן היעדר מסלקה פנסיונית להעברת מידע וכספים, והקושי של הבנקים להגיע לשכירים ולייעץ להם במקומות העבודה.
בנק לאומי, שקיבל רישיון לייעוץ פנסיוני באוגוסט 2008, נתן עד סוף מרץ ייעוץ לכ־37 אלף לקוחות, שלהם היקף נכסים של 9.2 מיליארד שקל. בנק דיסקונט ובנק מרכנתיל ייעצו למספר הלקוחות הרב ביותר - כ־53 אלף, שלהם היקף נכסים של כ־6.3 מיליארד שקל. בקבוצת הבינלאומי העניקו הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל ובנק פאג"י שירותי ייעוץ ל־17 אלף לקוחות, שלהם נכסים בהיקף 3 מיליארד שקל. באשר לבנק הפועלים, ההערכה בענף היא כי היקף נכסי הלקוחות שלהם ייעץ הבנק מסתכם בכ־6.8 מיליארד שקל.
באחרונה החל משרד האוצר לקדם את הקמת המסלקה הפנסיונית. במרץ 2010 פרסם המשרד טיוטת הוראות לעניין דרגי פעולתה וניהולה של המסלקה, ובמהלך החודש האחרון הוקמה החברה שתקים ותנהל אותה. הבעלות על המסלקה תהיה משותפת למפיצים (בנקים וסוכני ביטוח) וליצרנים (חברות ביטוח, קופות גמל ופנסיה).
4 תגובות לכתיבת תגובה