אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר: קוקה קולה ואדידס מרוויחות מהחסות למונדיאל צילום: אי פי אי

סקר: קוקה קולה ואדידס מרוויחות מהחסות למונדיאל

לפי סקר שנערך באסיה, הספונסריות הרשמיות של המונדיאל מרוויחות תדמית חיובית בזכות ההתקשרות עם פיפ"א ומשחקי הגביע העולמי

31.05.2010, 16:46 | סוכנויות הידיעות

קוקה קולה ואדידס הן בעלות המותגים שנהנות מהרווחים הגדולים ביותר מהחסויות שלהן למונדיאל בקרב הצרכנים באסיה, כך לפי סקר שנערך בנושא.

MEC, יחידה של WPP גרופ, ערכה סקר בקרב 1,600 מבוגרים באוסטרליה, סין, סינגפור ותאילנד כדי להעריך את מידת העניין שלהם בגביע העולמי, וכן את המודעות שלהם לשותפות התאגידיות של הטורניר.

מהסקר עלה כי קוקה קולה ואדידס רשמו את "הנתח הגדול ביותר במודעות של הצרכנים" בכל אחד מהשווקים האלה. כלומר הזיהוי שלהם עם המונדיאל חזק יותר מאשר מותגים אחרים.

הסברה היא שהמחויבות ארוכת-הטווח של שתי החברות למונדיאל היא אחד מהגורמים העיקריים מאחורי רמת המודעות הגבוהה הזו.

לעומת זאת, ענקית האלקטרוניקה סוני, שיצרה קשר רשמי עם התחרות לראשונה, הגיעה למקום החמישי בסין ולשלישי בתאילנד. עם החברות האחרות שיצרו קשרים דומים עם הטורניר נמנות חברת התעופה אמירטס, ויזה ויונדאי.

אצטדיון "הר השולחן" בקייפטאון. "נקודת תשוקה", צילום: אי פי אי אצטדיון "הר השולחן" בקייפטאון. "נקודת תשוקה" | צילום: אי פי אי אצטדיון "הר השולחן" בקייפטאון. "נקודת תשוקה", צילום: אי פי אי

אחת מהסיבות העיקריות שקוקה קולה נותנת חסות למונדיאל היא שהיא לוחצת על "נקודת תשוקה" בקרב קהל היעד המרכזי שלה, אמר לאחרונה ג'ו טריפודי, סמנכ"ל לענייני מסחר ושיווק בחברה.

המחשה נוספת לכך היא חשיפת MEC כי 75% מהמשתתפים הסינים בסקר מחזיקים בעמדה חיובית לגבי הטורניר. 38% אמרו כי הם "אוהבים" אותו, ו-37% אמרו כי "הוא מוצא חן בעיניהם". נתונים אלה עמדו על 35% ו-39% בהתאמה בסינגפור, לעומת 30% ו-44% בתאילנד.

המשיבים באוסטרליה, לעומת זאת, היו פחות חיוביים, ורק 22% מהנסקרים במדינה הודו כי הם "אוהבים" את המונדיאל, והוא "מוצא חן" רק בעיני 27% מהם.

במונחי הרגלי צפייה בזמן הטורניר, צפויים ערוצי האינטרנט להחליף את דפוסי הצריכה המסורתיים. יותר אנשים גם יצפו במשחקים במסכי ענק במתחמים ציבוריים.

השידור המקוון צפוי לעלות משמעותית בתחומים רבים, וב-MEC צופים כי הרשת תשמש כ"תחליף טלוויזיה כשלצופים אין גישה למכשיר טלוויזיה", כמו בזמן שעות העבודה.

45% מהמשיבים הסינים גם מתכננים לעקוב אחר המונדיאל באמצעות אינטרנט סלולרי, כמו יותר מחמישית מהנסקרים בסינגפור ובתאילנד.

בינתיים, בנייקי חוגגים את הניצחון הראשון של המונדיאל. הפרסומת של חברת הלבוש האמריקאית "Write the Future"   נצפתה על ידי מספר שיא של 7.8 מיליון איש.

תגיות