אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענאן שמשום נותן זריקת מרץ לשוק משקאות האנרגיה

ענאן שמשום נותן זריקת מרץ לשוק משקאות האנרגיה

חברת בני פאוזי שמשום מותחת את המותג BLU: תשווק משקה אנרגיה מהול בוודקה שינסה לנגוס בשוק הבירה, ומשקה אנרגיה מרוכז שיתחרה ב־XL בגזרת המחיר. תציע גם מסטיק אנרגיה תחת המותג

02.06.2010, 15:27 | אורנה יפת

ענאן שמשום, ששיווק בעבר את המשקה XL, ממשיך לעורר סערות בשוק משקאות האנרגיה עם המותג המתחרה BLU: חברת בני פאוזי שמשום שבבעלותו משיקה שלושה מוצרים חדשים בתוך כמה שבועות, ומאיימת לנגוס גם בנתחי השוק של קטגוריות הבירה והוודקה.

הבליינים שצורכים משקאות אנרגיה נוהגים לשתות אותם מהולים בוודקה. ל"כלכליסט" נודע כי חברת בני פאוזי תשיק בעוד כשבועיים פיתוח חדש: משקה וודקה BLU - פחית המכילה משקה אנרגיה שכבר מהול בוודקה. הפחית תשווק בגודל 300 מ"ל ונפח הוודקה שבה הוא 4.9%. "המשקה הזה צפוי לעשות מהפך בשוק המשקאות, כי הוא ינגוס גם משוק הוודקה הממותגת וגם משוק הבירה", אמר שמשום ל"כלכליסט". "הוא צפוי לעשות קניבליזציה גם למוצרי BLU ולנגוס במתחרה XL, אבל אני צופה שיחזיק 20% מהקטגוריה".

אם אכן יצליח המוצר בשוק, הוא צפוי להימכר בעיקר בפיצוציות וברשתות השיווק. שמשום עצמו מודה שבעלי הברים יתקשו לוותר על מותגי הוודקה המובילים. "אנשים מחפשים וודקה ממותגת, אז אני בספק אם נצליח לפגוע במכירות וודקה בברים, אבל למועדונים אולי נצליח להיכנס". מלבד השיווק המקומי, תייצא החברה את המוצר גם לחו"ל, לשווקים שבהם היא פועלת: אוסטרליה, ארה"ב, בולגריה, הונגריה, פורטוגל וגרמניה.

בניגוד למשקה וודקה BLU, שיהיה לפחות בהתחלה בלעדי בקטגוריה, משיקה בני פאוזי את BLU Energy Shot - פחית המכילה 60 מ"ל של משקה אנרגיה מרוכז. גם המתחרה XL, המובילה כיום את שוק משקאות האנרגיה, החלה לשווק באחרונה מוצר זהה, ושמשום מתכוון להילחם בו בגזרת המחיר. "האסטרטגיה פה תהיה של מחיר", אמר. "נכניס את המוצר לשוק בחצי מחיר מ־XL: הם מוכרים את ה־Shot ב־12 שקלים, ואנחנו נמכור אותו ב־7 שקלים. אני מאמין שזה יהיה מוצר זמני בשוק, שלא יישאר לאורך זמן. משום שיש אותו למתחרים, אני חייב להשיק אותו, ויש לי פוטנציאל גדול בגלל המחיר הנמוך, אבל אני לא חושב שהוא יחזיק אפילו אחוז אחד מהקטגוריה". המשקה ישווק בחנויות הנוחות yellow וברשתות השיווק.

שני המוצרים החדשים יושקו בהשקעה של 4 מיליון שקל, אך שמשום פוזל גם לשווקים נוספים: בימים אלה החלה בני פאוזי לבצע פיילוט בשוק המסטיקים. בשיתוף יצרנית מסטיקים מירושלים היא פיתחה מוצר חדש ובלעדי בשוק הממתקים: מסטיק אנרגיה. הפיילוט למוצר מתבצע בשווקים בטבריה ובמגזר הערבי, והוא נמכר ב־6 שקלים לחפיסה המכילה 9 מסטיקים.

BLU הושק בסוף 2008 ומאז הצליח לתפוס נתח כספי של 38%, על פי סטורנקסט, ולהיות מדורג אחרי XL, שמחזיק 48% מקטגוריית משקאות האנרגיה. רד בול מחזיק 5.6%, והמותג Red Rain שהשיקה יפאורה תבורי לפני כשנה מחזיק 5.3%. יצוין כי נתוני סטורנקסט משקפים את המכירות בשוק החם, הכולל פיצוציות, חנויות פרטיות, מכולות ורשתות שיווק, אך אינם כוללים בתוכם את הברים, המסעדות ומכירות המשקאות במסיבות.

תגיות