אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - ה-FAA אישר: רת"א תוביל את הרישיון התפעולי של ה-G250 צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט" - ה-FAA אישר: רת"א תוביל את הרישיון התפעולי של ה-G250

מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי שהוריד את דירוג בטיחות התעופה של ישראל לפני שנה וחצי, אישר לרשות התעופה האזרחית את ההליך החדש, לגבי מטוס המנהלים של תע"א

02.06.2010, 08:09 | יסמין גיל

יד אחת מורידה דירוג, יד שנייה מאצילה סמכויות: מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) פנה לאחרונה לרשות התעופה האזרחית (רת"א), בבקשה שתוביל את תהליך הרישיון הטיסתי-תפעולי של מטוס המנהלים המתקדם של התעשייה האווירית (תע"א), G250 - גולפסטרים, כך נודע ל"כלכליסט". עד כה הליך הרישיון התפעולי בוצע בארה"ב.

מטוס ה-G250 מפותח ומיוצר בתוכנית פיתוח מלאה על ידי תע"א, בשיתוף ועל פי מפרט של חברת Gulfstream האמריקאית, המעצבת את פנים המטוס ומשווקת אותו ברחבי העולם.

עד כה, בדגמים קודמים של המטוס, רת"א הייתה אחראית על רישיון תכן (מבנה) המטוס בלבד, ולא על הצד התפעולי. הרישיון התפעולי כולל, בין היתר, את בחינת הטיסה עצמה, למשל הנוחות שלה, וקובע קריטריונים ללימוד הטיסה במטוס המדובר.

מדובר בפעם הראשונה שרת"א קיבלה פנייה להוביל גם את תהליך הרישיון התפעולי, ותעמוד בראש צוות שיהיו בו גם אנשי FAA ואנשי EASA (סוכנות בטיחות התעופה האירופית). העבודה צפויה להתחיל בעוד מספר חודשים.

"מדובר בהבעת אמון של ה-FAA ביכולות המבצעיות של רת"א", מסר בתגובה מנהל רת"א, גיורא רום. ה-FAA, מגופי התעופה החשובים בעולם, הוריד בסוף 2008 את דירוג בטיחות התעופה האזרחית של ישראל מקטגוריה 1 הגבוהה, לקטגוריה 2.

בשבועות האחרונים מקיימים ברת"א ובוועדת הכלכלה דיונים מוגברים בהצעת חוק הטיס החדש, על מנת להעבירו לקריאה שנייה ושלישית עד סוף מושב הקיץ של הכנסת, בסוף יולי. אישור חוק הטיס הוא אחד המהלכים העיקריים לקראת החזרת בטיחות התעופה האזרחית של ישראל לדירוג הגבוה.

תגיות