אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ליאון קופלר: "אנחנו בוחנים כניסה למדינות נוספות"

רשת סופר-פארם פתחה בגני התערוכה בת"א את "ביוטי סיטי" בהשקעה של 15 מיליון שקל. באירוע הפתיחה שוחחה כתבת "כלכליסט" עם בכירי הרשת ואנשי תעשייה נוספים כמו יוני שסטוביץ, יוני סער ודוד פורר, שהתייחסו גם למשבר בעקבות פרשת המשט

02.06.2010, 19:12 | מאיה זיסר

יריית הפתיחה של אירוע היופי, "ביוטי סיטי", של רשת סופר-פארם נורתה אתמול (ג') שבו השתתפו בכירי המשק לצד מפורסמים מענף האופנה, הבידור והקוסמטיקה. היום נפתחה ביוטי סיטי לקהל הרחב בגני התערוכה בתל אביב. ההשקעה נאמדת בכ- 15 מיליון שקל.

אורחי הכבוד שפתחו את האירוע היו מקס ראיין, כוכב הסרט סקס והעיר הגדולה 2 ומרל גינסברג, מבקרת ועורכת אופנה מובילה בארה"ב.

בין המשתתפים היו ראשי סופר-פארם: הבעלים ליאון קופלר וחברי ההנהלה הבכירה – המנכ"ל ליאור רייטבלט, המשנה למנכ"ל ניצן לביא וסמנכ"ל סחר דני לוזון. בנוסף השתתפו יוני שסטוביץ, בעלים של חברת הייבוא והשיווק שסטוביץ, יוני סער, בעלים של חברת קידום המכירות פרומרקט; משה רוזנבלום, מנכ"ל מליסרון; דב קוטלר מנכ"ל ישראכרט; דוד פורר, יו"ר ובעלים של חברת ניאופרם, נאוה רביד, מנכ"ל לוריאל ישראל, פנינה רוזנבלום ועוד.

ליאון קופלר, בעלים של סופר-פארם, אמר ל"כלכליסט": "אנחנו בוחנים כניסה למדינות נוספות אך פועלים עם זה לאט לאט. מה שחשוב בהתרחבות הוא האנשים וכרגע אין לנו את האנשים המתאימים להתרחבות בעולם. כעת מה שיש לנו בסין ובפולין מספק. בעולם שמשולבים בו פוליטיקה ועסקים אי אפשר לדעת מה יהיה בהמשך".

יוני שסטוביץ התייחס בדבריו למהלך השיווקי של סופר-פארם ואמר, "מי שעושה פעילויות שיווקיות מסוג זה, אני מקווה בשבילו שזה עובד. בלי לעשות אי אפשר לדעת".

בהתייחסו לתוצאות המשבר המדיני בעקבות המשט אמר שסטוביץ: "בטווח המיידי זה לא נעים, אך בטווח הרחוק אני מאמין שאנשים שוכחים כי יש לכולם זיכרון קצר וזהו המזל שלנו. צריך להיות אופטימיים".

לנושא זה התייחס גם יוני סער: "זה לא הולך להשפיע על הפעילות בישראל. אנחנו חיים בבועה ואת השנאה המטורפת כלפינו אנחנו חשים בעיקר כשאנחנו מראים דרכון ישראלי והיא לא באה לידי ביטוי בחיי היום יום.

"בתוך המשק המקומי זה לא ישפיע הרבה אלא יקשה בעיקר על ענף הייצוא וענף התיירות. ענף מוצרי הצריכה פחות ירגיש זאת - הכניסה שלנו למדינות המפותחות יצרה זינוק במשק הישראלי מה שמכהה את החושים שלנו לגבי כמה המצב גרוע והוא די גרוע", אמר סער.

סער, בעלים של חברת קידום המכירות פרומרקט, הוסיף: "אירוע מסוג זה הוא סיבה טובה לייצר מהלך שיווקי חשוב וקמפיין. מי שחושב שאירוע הוא מהלך שיווקי בפני עצמו טועה. אירוע הוא תירוץ למהלך שיווקי כולל ואם הוא כזה הוא מוצלח כי יש לו סיבה".

דוד פורר: "זו היא הדרך הנכונה להגביר את המכירות ולייצר נוכחות". בתשובה לשאלת "כלכליסט" על כישלון ניסיון הרכישה של גולדשילד, חברת התרופות הבינלאומית הנסחרת בבורסה של אנגליה, אמר פורר: "אני לא חושב שזה היה כישלון אך ברור שזו לא הייתה הצלחה. אנחנו ממשיכים לחפש ויש הרבה על הכוונת".

ניצן לביא: "ישנה שחיקה בתחום הקוסמטיקה"

"החשיבות של המהלך הוא למצב את המובילות שלנו בתחום הקוסמטיקה ועולם היופי", אמר דני לוזון, סמנכ"ל סחר סופר-פארם. לדבריו, "שוק זה הוא שוק מחיר ונמוך מבחינת מיצוב והמטרה היא למשוך את זה כלפי מעלה. אנחנו לא מצפים במהלך זה לרווחים אלא רק להעלות את רמת המיצוב ולקהל של 40 אלף נשים במשך שלושת ימי הפעילות".

"בעקבות הפעילות בחודש האחרון לקראת האירוע, עלו מכירות הרשת ואנחנו מסכמים תוצאות יפות במכירות בחנות בכלל ובתחום הקוסמטיקה בפרט", אמר ניצן לביא, משנה למנכ"ל סופר-פארם. "הרשת ממשיכה את המגמה של 2009, וצמחה ברבעון האחרון במספר אחוזים בחנויות הזהות".

לביא התייחס למלחמת המחירים הקיימת בתחום הקוסמטיקה ואמר: "עד חודש מרץ יכולנו לראות את מלחמות החג אחריו במהלך אפריל ראינו התמתנות ומאז תחילת החודש החלה האצה בתחרות".

בתשובה לשאלה על שחיקת הרווחיות בעקבות המבצעים, ציין לביא: "אנחנו שוחקים את היחידה הממוצעת בתחום הקוסמטיקה מתחילת השנה בכ-10%".

עוד אמר לביא כי חלה מגמת עלייה בסלי הקניות של הרשת. "יש יותר מופעים של לקוחות בסניפים והמחיר של יחידה ממוצעת יורד. בסופו של דבר הצמיחה קטנה יותר כי אנחנו שוחקים את הרווח הגולמי. עם זאת, אני חושב שזה סממן ליציאה מהמשבר או של חזרה לשפיות", סיכם לביא.

תגיות