אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכנסות אייבלסטר צמחו ב־40% ברבעון הראשון השנה צילום: בועז אופנהיים

הכנסות אייבלסטר צמחו ב־40% ברבעון הראשון השנה

החברה הוסיפה את התוצאות לתשקיף שהגישה לקראת ההנפקה בנאסד"ק: ייצרה ברבעון תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 3.9 מיליון דולר

06.06.2010, 08:08 | שניר הנדלר

חודשים ספורים לפני ההנפקה המתוכננת בנאסד"ק עדכנה חברת הטכנולוגיה אייבלסטר (Eyeblaster) את התשקיף שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), והוסיפה את תוצאות הרבעון הראשון של השנה. הכנסות אייבלסטר, המפתחת טכנולוגיה לניהול קמפיינים עבור משרדי פרסום, הסתכמו ברבעון הראשון בכ־16 מיליון דולר - צמיחה של 40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

במקביל לעלייה בהכנסות גדלו גם הוצאות התפעול. החברה, בניהולו של גל טריפון, רשמה עלייה של 37% בהוצאות התפעוליות ל־14.3 מיליון דולר. לעלייה בהוצאות תרמה עלייה של 12% במספר העובדים מתחילת השנה, ל־314 עובדים.

רווח בשורה התחתונה

למרות העלייה החדה בהוצאות סיימה החברה את הרבעון עם EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) של 2.2 מיליון דולר - זינוק של 77% לעומת הרבעון המקביל ב־2009. עם זאת, תקופת הרבעון הראשון ב־2009 היתה שיאו של המשבר הכלכלי.

בשורה התחתונה חתם טריפון על רווח נקי של 42 אלף דולר. את התקופה המקבילה אשתקד סיימה אייבלסטר עם הפסד של 656 אלף דולר. במהלך הרבעון ייצרה החברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 3.9 מיליון דולר.

פתרון המדיה מאינד (Media Mind) שפיתחה החברה מיועד לניהול קמפיינים בערוצי מדיה שונים, ובהם אינטרנט, סלולר ומשחקי מחשב.

החברה מספקת פתרונות לסוכנויות פרסום משלב פיתוח ותכנון הקמפיין דרך עיצוב הפרסומות ועד שלב הביצוע והבקרה, כולל בדיקה אם המפרסם אכן עמד בהתחייבויותיו (מספר פעמים שהוצגו הפרסומות, קצב הצגתן וכדומה).

המודל העסקי של החברה הוא תשלום לפי שידור הפרסומת וחשיפה לבאנרים, וכלי הניהול והמעקב ניתנים חינם. ככל שהטכנולוגיה שבה הפרסומת משודרת מורכבת יותר, כך גדל התקבול שמקבלת אייבלסטר מסוכנויות הפרסום.

הגישה תשקיף חדש

בדצמבר 2008 חזרה בה אייבלסטר מתוכניתה לצאת להנפקה ראשונית ומשכה את התשקיף בעקבות המשבר העמוק שפקד את הכלכלה הגלובלית. לפני שלושה חודשים הגישה החברה תשקיף חדש ל־SEC, לגיוס 115 מיליון דולר לפי שווי של 350 מיליון דולר אחרי הכסף, שעשוי להיות ההנפקה הראשונה (IPO) של חברת טכנולוגיה ישראלית בנאסד"ק מאז הנפקת וולטייר ביולי 2007.

בעלי המניות הגדולים באייבלסטר הם אלי ברקת, יונתן קולבר, גיא גמזו וקבוצת דברת באמצעות סיקאמור ונצ'רס (33.6%), אינסייט ונצ'רס (22.4%), ישראמטק (5.7%) שבשליטת קובי מימון וחיים צורף, וגל טריפון (8.2%). את ההנפקה יובילו דויטשה בנק וג'יי.פי מורגן, לצד ארבעה חתמי משנה: פסיפיק קרסט, FBR קפיטל, ת'ינק אקוויטי וברודפוינט קפיטל.

תגיות