אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל יפתח מוצרי אבטחה למגזר העסקי

מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל יפתח מוצרי אבטחה למגזר העסקי

בעקבות הצלחת האנטי וירוס החינמי MSE, שפותח במרכז שבהרצליה, הורחבה פעילות קבוצה האבטחה של המרכז. "הלקוחות רוצים לגלוש בלי להתעסק באבטחה, ואנחנו רוצים לספק להם ביטחון", אומר ל"כלכליסט" מנהל תחום אבטחת תחנות קצה במיקרוסופט העולמית, אמנון הורוביץ

06.06.2010, 10:15 | עומר כביר

חברת מיקרוסופט העולמית הודיעה הבוקר (א') שהוחלט להפקיד בידי מרכז המו"פ הישראלי של החברה, היושב בהרצליה, את פיתוח מוצרי האבטחה של החברה למגזר העסקי, ובראשם תוכנית Forefront Endpoint Protection 2010) FEP), אחד הרכיבים של פתרון האבטחה לנקודות קצה בחברות וארגונים.

ההחלטה התקבלה בעקבות הצלחת תוכנת Microsft Sercurity Essantials) MSE), האנטי וירוס החינמי של החברה המיועד למגזר הביתי, שפותח גם היא בהרצליה. "ההתפשטות של MSE מאוד ויראלית", אמר הורוביץ, שמנהל את תחום האבטחה במיקרוסופט ממטה החברה ברדמונד, בראיון ל"כלכליסט". "אנחנו לא אוהבים לדבר על מספרים, כי המטרה שלנו היא לא לנסות להשתלט נתח שוק מסוים, אבל אני יכול להגיד שעם כמעט אפס מאמץ שיווקי, מדי חודש נוספים לנו בעולם יותר משתמשים מחצי מספר בתי האב בישראל".

בעקבות הרחבת תחום האחריות של מרכז המחקר והפיתוח הישראלי של החברה הוגדלה מצבת כוח האדם של קבוצת האבטחה בהרצליה, והיא עומדת כעת על יותר מ-100 מהנדסים.

הפצת גרסת הבטא של FEP עתידה להתחיל בקרוב. התוכנה מבוססת על המנוע והממשק המשתמשים בתוכנת MSE למגזר הביתי, ובנוסף היא מצוידת ביכולות מיוחדות לעסקים, ובראשן ניהול מרוכז של כמה תחנות קצה. בניגוד לתוכנה למגזר הביתי, אשר מופצת ללא כל עלות, התוכנה לעסקים תופץ במודל של תשלום חודשי בעבור השימוש בתוכנה וקבלת עדכונים.

"שאר החברות מטפחות את אלמנט הדאגה, לא מיקרוסופט"

 

"לחברות אבטחת התוכנה יש אינטרס מובהק ליצור פאניקה בציבור. ככל שאנשים יותר מפחדים, הם מוציאים יותר כסף על המוצרים שלהן", אומר ל"כלכליסט" מנהל תחום אבטחת תחנות קצה במיקרוסופט העולמית, אמנון הורוביץ.

   

לדברי הורוביץ, התפיסה שמובילה את מיקרוסופט בפיתוח מוצרים אלו שונה מהותית מזו של חברות האבטחה הקיימות: "לחברת קספרסקי יש פרסומת מאוד נחמדה בארה"ב שבה מוצג בחור עם מבטא רוסי, שיושב ומספר איך הוא גנב לך את כל הנתונים ואיך זה הכל אצלו ברוסיה. חברות האבטחה מטפחות את האלמנט של הדאגה, זה מקור העסקים שלהן.

"האינטרס שלנו הוא בדיוק הפוך. משתמשים רוצים לגלוש לפייסבוק או לשלוח אימייל בלי להתעסק באבטחה, ואנחנו רוצים לספק להם ביטחון. הם מחפשים פתרון שישחרר אותם מדאגה לאבטחה. וזה משפיע על המוצר. MSE, כל דבר שהתוכנה יכולה לטפל בלי להטריד את המשתמש – זה מה שהיא עושה.

"המטרה שלנו היא לא להראות לך 'מסוכן, קשה, בעיה'. לא למכור לך שדרוגים. המוצרים האחרים עושים בדיוק את ההפך. וזו אחת הסיבות שאנשים כל-כך מרוצים מ-MSE. הם רוצים שקט, רוצים שמישהו אחר ידאג לבעיה הזו. את 99.9% מהמשתמשים לא מעניינים הפרטים, הם רק רוצים להיות מוגנים. לכן אף פעם לא תקבל הודעה בסגנון 'רק רצינו לספר לך את כל הדברים הנפלאים שאנחנו עושים בשבילך'. אנחנו לא רוצים למכור לך".

לפני כמה חודשים אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל קספרסקי, יוג'ין קספרסקי, שמוצרי אבטחה של מיקרוסופט צפויים לכישלון , משום שהמותג "מיקרוסופט" לא מתקשר עם אבטחה.

"אנחנו חושבים בדיוק להיפך. אמא שלי לא ממש מבינה מה זה אבטחה ומה זה לא אבטחה. רוב המשתמשים הביתיים רוצים מישהו שיפתור להם את הבעיות וידאג שהמחשב שלהם יהיה מוגן. מה שאנחנו שומעים באופן קבוע מאנשים זה 'אנחנו מאמינים למיקרוסופט, אנחנו רוצים שמיקרוסופט תיתן את הפתרון שאנחנו צריכים'".

אבל עכשיו אתם מנסים לחדור לשוק העסקי. ושם הלקוחות הרבה יותר מנוסים ומבינים.

"יש בהחלט סגמנט של עסקים שבהם אנשים אומרים 'אני רוצה לקנות את האבטחה שלי ממישהו אחר'. אבל יש אחוז מאוד משמעותי בשוק שאומרים, 'מיקרוסופט עושים מערכות ההפעלה, ואנחנו סומכים עליכם שתספקו את האבטחה הנכונה'".

ומה עם אלו שבכל זאת לא סומכים עליכם?

"הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה להוציא מוצרים טובים, ליצור שם טוב ואם הזמן אנשים יעברו לצד שלנו. משתמשים מתקינים את תוכנת MSE כי היא עובדת, ואנשים יאמצו את FEP 2010 מכיוון שהיא עובדת".

תגיות