אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

קורבט בגוף של קדילאק: האריה שחרק

קדילאק CTS-V, הטוענת לתואר מכונית הסדאן המהירה ביותר בעולם, מזכירה זבוב שלגבו נקשרה רקטת גראד. אבל ברגע האמת היא אכזבה

06.06.2010, 22:44 | תומר הדר

ברוכים הבאים לקדילאק CTS-V, מכונית הסדאן המהירה ביותר בעולם, לפי ההצהרה באתר האינטרנט של קדילאק. ובכן, כיצד מתארים את קדילאק CTS-V? אפשרות ראשונה תהיה לקשקש משהו על משבר גיל ה־40, המשכנתה, המיתון, הצורך בהגשמה עצמית בתוך כל הכאוס הזה באמצעות טיל אספלט בליסטי. אפשרות שנייה כוללת את החלק שבו מסבירים לקורא בקצרה מהו האושר ומבהירים לו שהדרך לשם עוברת דרך ארבעה גלגלים, טיסה בסיבובים של כביש זה או אחר וכיוצא בזה. ויש עוד אפשרות, שממחישה היטב את האופי של ה־CTS-V.

אוהבים חיות? יופי, דמיינו זבוב שמישהו החליט לקשור לו לגב רקטת גראד. איך זה עובד? במפעלי קדילאק במישיגן לוקחים את ה־CTS הרגילה שמצוידת במנוע בנזין זעיר במונחים אמריקאיים - בנפח של 3.6 ליטרים בלבד - ודוחפים לה בתא המנוע את מנועה של הגרסה הבכירה ביותר של מכונית הספורט האימתנית של שברולט, הקורבט.

שמונה בוכנות, 6.2 ליטרים, מגדש־על, 556 כוחות סוס, 300 קמ"ש, פחד אלוהים. לקורבט, אגב, יש יותר כוח, אבל בקדילאק הורידו כמה סוסים, גם כדי שהכוח לא ירסק את תיבת ההילוכים האוטומטית, אבל בעיקר כדי שהלקוחות שיקנו את CTS-V לא ירסקו את עצמם.

לא מתייפייפת

הבנתם את המסר? קדילאק CTS-V היא המקבילה המוטורית לפטיש. היא לא עדינה, לא מתייפייפת, לא מתנצלת. היא נועדה לכסות הרבה מרחק באמצעות הרבה כוח. היא לא מתביישת בזה. זו לא מרצדס AMG או ב־מ־וו M5 שדורשת עין חדה כדי להבחין שמדובר בגרסת הספורט הקיצונית. מבחוץ, ה־CTS-V רוצה שתדעו שמדובר בחיית טרף; יש לה בחזית גריל עם רשת כסופה וספוילר קדמי שאוכל את הרצפה, בליטה אימתנית במכסה המנוע וגם כנפיים מנופחות. מאחור היא נראית כמו כל CTS אחרת, כלומר מצוידת בפנסים שנראים מיושנים אחרי שחלפו כמה שנים מאז הצגת הדגם, קווים מעט קריקטוריים ושני אגזוזי ענק.

מבפנים, המתכון של ה־CTS-V מוכר מדגמי CTS "עממיים" - הפלסטיקים באיכות סבירה, אבל המושבים הייחודיים לגרסת ה־V מצוינים. טענות? ידית ההילוכים האוטומטיים לא משהו; כדי לעבור למצב הידני יש להרחיק את הידית מהנהג. המתגים שאיתם מעבירים את ההילוכים מן ההגה לא נוחים. גם על לוח המחוונים, הידיות והסטריאו שמרגישים זולים למגע אפשר לדבר. אבל אפשר בבקשה לנהוג?

קדילאק CTS-V מבפנים. הפלסטיקים באיכות סבירה, אבל המושבים הייחודיים לגרסת ה־V מצוינים, צילום: עמית שעל קדילאק CTS-V מבפנים. הפלסטיקים באיכות סבירה, אבל המושבים הייחודיים לגרסת ה־V מצוינים | צילום: עמית שעל קדילאק CTS-V מבפנים. הפלסטיקים באיכות סבירה, אבל המושבים הייחודיים לגרסת ה־V מצוינים, צילום: עמית שעל

ל־CTS-V אין מפתח. אבל גם אין לה כרטיס אלחוטי וכפתור מתנע מהודר כמו למכוניות פרימיום אחרות, רק בליטה חסרת חן מתחת להגה שהנהג נדרש לסובב כמו שהיה עושה עם מפתח. פטיש, כבר אמרנו? ואז היא מניעה. אוי, איך היא מניעה. שמונה בוכנות משחררות נחשול של צליל בס עמוק דרך צמד האגזוזים. שבת בבוקר. שני שכנים יוצאים למרפסת כדי לבדוק אם הקדילאק טרפה להם את הסובארו. אבל ה־CTS-V כבר בדרך לירושלים.

איך מתארים את הכוח שיש למכונית הזאת? ובכן, מדובר בכוח שמכאיב לצוואר. רוצים להגיע מנקודה א' לנקודה ב'? עשו את זה עם כל רכב. רוצים לעשות את זה עם CTS-V? צאו מנקודה א' לנקודה ב' שנמצאת במרחק חצי קילומטר, ותספרו מהר מא' עד ת' כמו במשחק "ארץ עיר". הגעתם עד ג'? כנראה לא ממש לחצתם חזק על הגז.

ובסיבובים, הפטיש מפתיע. ה־CTS-V אינה מכונית מעודנת. אין לה גם כוונות להיות כזאת. הגיר שלה ברוטאלי ומחוספס, הבלמים חזקים אך לא חדים, בסיבובים היא זורקת את הישבן בפראות ובקרת המהירות נדרשת להתערב כל הזמן. אבל במפתיע, היא גם יודעת לזרום ולתקשר. קל לחוש מה הישבן שלה עושה, לתפוס אותו במהירות וגם לנצל את כל העוצמה הזאת לעוף בין הסיבובים. ברגע שמפנימים את הקצב והכוח שלה, ברגע שקולטים את העיקרון ונהנים מן ההיגוי הישיר, אפשר להגיע איתה רחוק. כמה רחוק? נסו את רמת רזיאל.

פירואטים בסטף

רוכבי אופנועים שונאים מכוניות. במיוחד בשבת בבוקר. הם קוראים להן "פחיות", ושולטים בכבישים המפותלים של הרי ירושלים ביד רמה. אבל הפעם מאזן הכוחות שונה, כי בפחית של קדילאק יש דינמיט. ליד איתנים היא מאתרת אופנוע צווחני וירוק. האופנוען ההמום משתדל לנער את מכונית היוקרה הגדולה, הוא צולל לפניות, משפשף את הברך באספלט, שום דבר. הקדילאק שומרת מרחק ביטחון, אבל רוצה למרוח אותו על הפגוש שלה. הזנב שלה מבצע פירואט מושלם ומלא רגש בסיבובים של הסטף, ואז, כשהאופנוען מאבד ריכוז לרגע, הקדילאק חולפת על פניו בשאגה, בולמת יותר מאוחר ממנו, צוללת במהירות גבוהה לתוך הסיבוב, ויוצאת מהסיבוב יותר מהר מהאופנוע. הפטיש הגס ניצח את הפינצטה המדויקת.

רגע המשבר

ואז, בשיאה של חדוות הניצחון, הקדילאק לא רוצה לנסוע. גם פטישים נשברים. בלוח המחוונים נדלקת אזהרה: הדיפרנציאל רותח. זו לא תקלה, פשוט עומס יתר. האכזבה קשה. הייתי כאן עם עשרות מכוניות, ספורטיביות, עממיות, ואף אחת לא עשתה בושות.

מנורה נוספת נדלקת במהרה: בקרת האחיזה מושבתת. בקדילאק טוענים שה־CTS-V הקיפה בזמן שיא את מסלול הנורבורגרינג בגרמניה, בלי בעיות. בהרי ירושלים היא כנראה לא נבדקה. אני נוטש את הקדילאק להתקרר וצועד לשתות קפה. מאוחר יותר, בדרך הביתה כבר לא מתחשק לטוס. הלב מלא חשש ממנורות אזהרה.

ה־CTS-V היא מכונית מרשימה ומחוספסת לחובבי ביצועים שרופים ומיומנים. אבל מה שווה כל הכוח הזה אם ברגע האמת הנדיר, שבו המכונית יכולה לחשוף את מלוא יכולותיה האמיתיות, מכלוליה המכניים אינם עומדים במשימה?

קדילאק CTS-V. בשיאה של חדוות הניצחון, הקדילאק לא רוצה לנסוע קדילאק CTS-V. בשיאה של חדוות הניצחון, הקדילאק לא רוצה לנסוע קדילאק CTS-V. בשיאה של חדוות הניצחון, הקדילאק לא רוצה לנסוע

 

קדילאק CTS-V

מנוע: בנזין, נפח 6,200 סמ"ק, הספק מרבי 556 כ"ס, מומנט מרבי 75 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 300 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־3.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 7 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 4.8 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 15

מחיר: 597 אלף שקל

תגיות