אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכנסות פיפ"א מחסויות למונדיאל: 1.6 מיליארד דולר צילום: איי אף פי

הכנסות פיפ"א מחסויות למונדיאל: 1.6 מיליארד דולר

פיפ"א גייסה את הסכום בין 2007 ל-2010. מדובר עלייה ניכרת מגיוס של 584 מיליון דולר בין 1999 ל-2002

07.06.2010, 17:05 | ירון ארבל

ההחלטה של פיפ"א לאמץ אסטרטגיית גיוס ספונסרים מחדש הוכחה כמוצלחת במיוחד. כך עולה מדו"ח מיוחד של החברה המייעצת בענייני ספונסרשיפ - IEG .

פיפ"א גייסה 1.6 מיליארד דולר מחסויות בין 2007 ל-2010. עלייה ניכרת מגיוס של 584 מיליון דולר בין 1999 ל-2002.

פיפ"א פיתחה אסטרטגיה לפי יוצעו שלושה שלבים של ספונסרים. "שותפים" (FIFA Partners), ספונסרים של המונדיאל (World Cup Sponsors) וספונסרים מקומיים/לאומיים (National Supporters.Partners).

הפיפ"א פארטנרס משתתפים במגוון פעילויות של התאחדות הכדורגל העולמי – לרבות המונדיאל. אדידס, קוקה קולה, אמירייטס איירליינס, יונדאי-קיה סוני ו-ויזה משלמים בין 24 ל-44 מיליון דולר בשנה ומעניקים חסות גם לטורנירים האחרים של פיפ"א.

שמונה חברות נוספות מפרסמות במונדיאל בלבד. הם מקבלות גם כרטיסי VIP לעובדים ולקוחות בנוסף חשיפה משנית.

הספונסריות הלאומיות יכולות לקדם את המוצרים שלהן עם הלוגו של המונדיאל ופיפ"א רק בארצות שמארחות את המונדיאל. הן משלמות בין 4.5 ל-7 מיליון דולר.

IEG היתה אחת מהיועצות של פיפ"א אחר מונדיאל 2002 וייעצה לארגון לפנות למספר נמוך יותר של ספונסרים כדי להעניק אקסלוסיביות רבה יותר לנותנות החסות.

תגיות