אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מגה בעיר מסתערת על שוק התינוקות צילום: רונן אקרמן

מגה בעיר מסתערת על שוק התינוקות

בדומה לסופר־פארם וניו־פארם, גם תת־הרשת של רבוע כחול תמכור מוצרי תינוקות במחירי הפסד. מנכ"ל רבוע כחול זאב וורמברנד: "זוהי אסטרטגיה ארוכת טווח"

10.06.2010, 09:37 | מיכל תוסייה כהן

תת־הרשת מגה בעיר מקבוצת רבוע כחול יוצאת למלחמה על שוק מוצרי התינוקות, שעד כה נשלט על ידי סופר־פארם וניו־פארם. אף שחנויות הנוחות במרכזי הערים יקרות יותר מסופרמרקטים רגילים, הרשת מתכוונת להילחם ברשתות הפארם ישירות בתחום המחיר, ולמכור את מוצרי התינוקות גם אם מדובר במחירי הפסד.

מנכ"ל רבוע כחול זאב וורמברנד אמר ל"כלכליסט": "זו אסטרטגיה ארוכת טווח שנועדה להגדיל את נתח השוק שלנו על חשבון המתחרים".

"שוק מוצרי התינוקות בישראל מגלגל מדי שנה יותר מ־2 מיליארד שקל, מה שהופך אותו לאחד התחומים האטרקטיביים ביותר בתחום הקמעונאות", מסביר בכיר בתחום על הכסף הגדול שמאחורי המלחמה בשוק התינוקות.

"בכל שנה נולדים בישראל כ־150 אלף תינוקות, וכל הורה מוציא על התינוק שלו בשנתיים הראשונות

כ־400 שקל בממוצע בחודש. אם מדובר בהוצאה על מוצרי תינוקות, חיתולים, בקבוקים, תחליפי חלב וכדומה".

תחום החיתולים ומזון התינוקות נהפך בשנים האחרונות ברשתות הפארם - סופר־פארם וניו־פארם - למוצרי "לוס לידר", מוצרים שנמכרים מתחת למחיר עלותם. למעשה, הרשתות מפסידות כ־15 שקלים על כל חבילת חיתולים שנמכרת.

מגמת הירידה של המחירים לא מפסיקה; מחירי החיתולים היום נמוכים ב־10%–20% ממה שהיו בשנה החולפת. כך רשתות הפארם מרוויחות את שוק ההורים הטריים, ואת ההפסדים הכספיים הן מאזנות במכירת מוצרים אחרים במחיר גבוה יותר.

הנפגעים העיקריים מהורדת המחירים בשוק התינוקות היו הסופרמרקטים הגדולים וחנויות הנוחות בערים, אך לדברי וורמברנד, האסטרטגיה העסקית החדשה של החברה תשנה מצב זה.

"עד עתה הנתח שלנו בתחום התינוקות היה קטן ביחס לנתח שלנו בשוק", מודה וורמברנד, "אבל עכשיו נפנה באופן ממוקד להורים הצעירים. לשם כך גם השקנו את 'שבוע התינוקות', שבו ניתן להורים הטבות. אנחנו גם ממוקמים טוב יותר עם 130 סניפים של מגה בעיר בדיוק במרכזי השכונות, בניגוד למשל לסופר־פארם, שרבים מסניפיה נמצאים בקניונים". וורמברנד הוסיף כי "מבחינתנו, זו לא אסטרטגיה קצרת טווח. אני צופה כי המהלך יגדיל את מכירות קטגוריית התינוקות בעשרות אחוזים בשנה הקרובה".

ברשת ניו־פארם לא ממש מודאגים מהכניסה של מגה בעיר. "הערך המוסף שלנו נוגע בכמה היבטים", אומר איתן ששון, סמנכ"ל השיווק של ניו־פארם. "ראשית, המחירים שלנו בתחום התינוקות אטרקטיביים מאוד בשגרה, כך כשאנחנו יוצאים במבצע על מוצר מסוים, מחירו אפילו נמוך יותר. שנית, יש לנו מגוון רחב יותר במחלקת התינוקות ובבית המרקחת. המגוון מאפשר לנו לתת מענה מהיר וזמין להורים ולתינוקות. שלישית, יש לנו דיילות מקצועיות שעוברות הדרכה כדי שיוכלו לתת ייעוץ מקצועי. המקצועיות של המוכרות מתחילה ברצפת המכירה, ממשיכה בנתורופתיה ומסתיימת ברוקחים". ששון מסכם את היתרון של רשתות הפארם בחוויית הקנייה: "אצלנו ההורים לתינוקות ימצאו חוויית קנייה מקיפה, נגישה, מקצועית וזולה".

סופר־פארם, שלה 150 סניפים ברחבי הארץ, אינה מתכוונת להישאר מאחור במלחמה. המשנה למנכ"ל סופר־פארם ניצן לביא אמר "סופר־פארם מתגאה בכך שהיא נותנת מחירים אטרקטיביים כל השנה". לביא גם אמר כי "במסגרת המותג הפרטי Life, אנחנו משקיעים בפיתוח מוצרים חדשניים בתחום התינוקות".

נראה שהמרוויחים בתחרות הזו הם ההורים, שזוכים לקנות מוצרים יקרים יחסית במחירים נמוכים. אך הספקים, כגון חוגלה קימברלי (טיטולים) ופרוקטר & גמבל (פמפרס), אינם מרוצים מהתחרות הגדלה. מחירי ההפסד שבהם נמכרים מוצרי התינוקות שוחקים את הרווחיות של הספקים ופוגעים בערך המותג.

דווקא שופרסל, רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל, נמנעת מלהיכנס לתחרות. מהחברה נמסר: "שופרסל אינה זקוקה להיערכות כלשהי כדי לתת מענה לצורכי השוק. כבר היום שופרסל מציעה מחירים תחרותיים לעומת רשתות הפארם, ובנוסף, מעת לעת נערכים מבצעיים ייעודיים גם למוצרי התינוקות".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
הורגים את בתי המרקחת
נוצר מצב שבתי מרקחת קטנים לא יכולים להתחרות יותר במחירי החיתולים והסימילק אי אפשר לא להרוויח מזה תמיד. מציע לכל בעלי בתי המרקחת לעשות חרם ולא לשווק חיתולים וסימילאק , מעניין מה יעשו AVENT שאמורים להגן עלינו כי כימיפל הי ספקית של בתי מרקחת השוק הולך לזנות שי
שי  |  12.06.10
לכל התגובות