אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גם בעידן הסמארטפונים: הקלאסיקה מנצחת

גם בעידן הסמארטפונים: הקלאסיקה מנצחת

משחק הטטריס ממשיך לזכות בפופולריות עצומה גם במכשירי האנדרואיד והאייפון. לאולפני המשחקים יש מה ללמוד ממנו

12.06.2010, 17:25 | אבנר קשתן

בימים האחרונים נעלמו מחנות האפליקציות של גוגל, האנדרואיד מרקט, 35 משחקים. לא מדובר במסע צלב סטייל אפל נגד תכנים אלימים או נועזים, אלא במהלך חוקי של גוגל בתגובה לתלונה שקיבלה מחברת טטריס, בעלת הזכויות על אחד ממשחקי המחשב העתיקים והפופולריים ביותר בעולם.

מההצלחה העקבית של טטריס יכולים ללמוד גם מפתחי המשחקים הפופולריים של ימינו. טטריס פותח ב־1984 על ידי אלכסיי פאז'יטנוב, מהנדס רוסי שהיתה לו גישה לאחד המחשבים הראשונים בברית המועצות. אבל רק ב־1989, כשנינטנדו צירפה אותו לגיים בוי, הוא חדר לתודעה הציבורית. מאז הוא תורגם לכל פלטפורמה אפשרית ונהפך למשחק הפופולרי ביותר בסלולר אי פעם, עם יותר מ־100 מיליון הורדות מאז 2005. הגרסה לאייפון, למשל, נמצאת ברשימת עשרת המשחקים בתשלום המורדים ביותר - כמעט בכל שבוע מאז הושקה לפני שנתיים.

הפופולריות של המשחק ממשיכה להכניס רווחים לחברת טטריס, שכל הכנסותיה מגיעות מהענקת זיכיונות לחברות משחקים כגון EA הענקית. זוהי עדות לפוטנציאל ההכנסות הבלתי מתכלה של המשחק הפשוט, שעלויות הפיתוח של כל גרסה חדשה שלו הן אפסיות כמעט.

אולפני המשחקים אוהבים להשקיע בהפקות ענק של עשרות מיליוני דולרים ובסרטים עתירי גרפיקה. אך כמו שסרטים קלאסיים נמדדים בעלילה ולא בפיצוצים, כך גם המשחקים הקלאסיים שמצליחים לשרוד באמצעות מכניקה בסיסית, פשטות ופוטנציאל גדול להתמכרות.

תגיות