אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל ניוז מציג: עורך אנושי, לא אוטומטי צילום: אי פי אי

גוגל ניוז מציג: עורך אנושי, לא אוטומטי

אתר החדשות של גוגל עבר שינוי עיצובי וקונספטואלי: לראשונה מאז השקתו ב-2002, גוגל ניוז מציג חדשות שנבחרו על ידי עורכים אנושיים

13.06.2010, 10:48 | יוסי גורביץ
גוגל ערכה בסוף השבוע שינוי רציני בגוגל ניוז: העיצוב של האתר שונה משמעותית, וכעת יכול המשתמש לחלוק ידיעות שמצאו חן בעיניו לא רק באמצעות סימונן בכוכב כדי לשתף אותן עם העוקבים אחריו, אלא גם על ידי שליחתן למגוון אתרי מדיה חברתית – פייסבוק, טוויטר ועוד. אבל השינוי העיקרי באתר היה שינוי קונספטואלי בתהליך העריכה והאוצרות של האתר.

כאשר הושק גוגל ניוז ב-2002, גוגל התהדרה בכך שזהו אתר החדשות היחיד בעולם שנערך כולו על ידי אלגוריתם, ללא מגע יד אדם, או, בלשונה, "אף אדם לא נפגע במהלך יצירת עמוד זה". שמונה שנים לאחר מכן, היא הוסיפה – בינתיים למספר מצומצם של משתמשים, אם כי הוא צפוי לגדול ולהגיע בסופו של דבר לכולם – אפשרות לקרוא חדשות שלוקטו על ידי עורכים אנושיים. העורכים מגיעים מכתריסר שותפי תוכן של גוגל, ביניהם הוושינגטון פוסט, סוכנות הידיעות רויטרס, המגזין המקוון סלייט ואחרים.

גוגל אמרה בתגובה כי בכל רגע נתון היא עורכת בין 50 ל-200 ניסויים, והכנסת העורכים האנושיים לגוגל ניוז היא אחד מהם. אם הניסוי אכן יהפוך לפיצ'ר קבוע של השירות, תהיה בכך נסיגה מההצהרה על חדשות שנערכות על ידי אלגוריתם בלבד. גוגל לא תהיה הראשונה שתעשה זאת: אתר ליקוט הטכנולוגיה המוביל, TechMeme, הודיע בדצמבר 2008 על הפסקת העריכה האוטומטית ושילוב של עורך אנושי במערכת.

עריכה אוטומטית גרמה למבוכות לגוגל בעבר: במהלך מלחמת גיאורגיה בקיץ 2008, פרסם גוגל ניוז מפה של מדינת ג'ורג'יה בארה"ב במקום את מפת גיאורגיה (המילה האנגלית לשתי המדינות זהה). בספטמבר 2009, הציף גוגל ניוז ידיעה ישנה – מ-2002 – על חשש לפשיטת רגל של חברת התעופה יונייטד איירליינס, דבר שהביא לנפילת מניות החברה. הדבר הוביל לפתיחת חקירה של הרשות לניירות ערך כנגד גוגל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות