צילום: עמית שעל
My6sense הישראלית חוברת לסלקום: תשיק אפליקציה בעברית
החברה, המפתחת אפליקציה לסינון ותעדוף תכנים בסלולר, פונה למודל עסקי חדש, ומקימה שיתופי פעולה עם מקורות התוכן, ביניהם סלקום, כלכליסט, Ynet ועוד
13.06.2010, 11:23 | אסף גלעד
הסטארט-אפ הישראלי My6sense מחדש את המודל העסקי שלו, ומשיק היום (א') אפליקציה שתופץ על ידי סלקום. עד כה ניתן היה להורידה ישירות מחנות האפליקציות של אייפון, ואילו כעת פונה החברה למודל המותאם לשוק מקומי ובהפצה יזומה המלווה בקמפיין פרסומי מטעם מפעיל סלולרי.
הסטארט-אפ My6sense, שהקימו ברק חכמוב, ממייסדי וראז, ואבינועם רובינשטיין, ממייסדי אטריקה שנמכרה לנוקיה-סימנס, פיתחה אפליקצייה המדרגת תכנים שונים על מסך הסלולר, באופן שמותאם להעדפותיו של המשתמש. כך, מציגה האפליקציה הודעות מהפייסבוק ומהטוויטר, פוסטים מבלוגים ומיילים שהתקבלו, מסודרים לפי טעמו האישי של המשתמש. האלגוריתם, שפותח על ידי מספר פרופסורים למדעי-המחשב, בהם משה טננהולץ ויואב שהם, מתחקה אחר התנהגות המשתמש, תחומי העניין שלו, מיקומו, והחברים הקרובים שלו, לומד אותם תוך ימים ספורים. לאחר תקופת הלמידה מתעדף את מקורות המידע המתקבצים מערוצי התוכן השונים. את האלגוריתם מכנים מנהלי החברה הישראלית, 'האינטואיציה הדיגיטלית' של המשתמש. סלקום הינה המפעילה הראשונה המשיקה את האפליקציה הישראלית. האפליקציה תשווק עם כברירת-מחדל עם המלצות לאתרים לתכנים מתוך כלכליסט, Ynet, ONE, נענע, מאקו, הארץ, NRG, ערוץ 7 וביזפורטל. "בכל יום אנו עוקבים אחר עשרות ומאות ערוצי מידע -אתרים, פייסבוק, טוויטר, בלוגים ומה לא" ,אומר ברק חכמוב, יו"ר My6sense ל"כלכליסט"."כמות המידע שתגיע לכל אחד מאיתנו תוכפל ותשולש כבר בשנים הקרובות. רק לשם הדגמה, טוויטר משלש עצמו מבחינת כמות המידע בכל חצי שנה. כך שעולה הצורך בכלי שיאפשר למיין את כל ערוצי המידע לפי החשיבות שלהם עבורך." ההשקה של My6sense בסלקום היא חלק משינוי המודל העסקי של החברה: מאפליקציות חינמות להורדה והכנסה באמצעות הקלקות המשתמש על פרסומות, עוברת החברה להפצת ה-API שלה, כלומר לאפשר למפתחים, שותפים וגופים חיצוניים להתממשק לשירותיה. בדרך זו, תוכל החברה לשווק את מה שהיא מכנה 'חבילת האינטואציה' גם למפעליות סלולריות, אתרי תוכן וחברות אינטרנט. לא מן הנמנע שהחברה תשיק בעתיד ערוץ פרימיום באפליקציה של סלקום שתשדר תכנים אקסלוסיביים תמורת תשלום, או לחילופין ערוץ קניות מסחרי שבהכנסות שיצטברו ממנו יתחלקו שתי החברות.
12 תגובות לכתיבת תגובה