צילום: בלומברג
אפל נחקרת על פגיעה בתחרות בתחום האפליקציות והפרסום הסלולרי
רשות הסחר האמריקאית תבדוק אם החברה מנצלת את שליטתה של אפל באפליקציות כדי לפגוע במתחרותיה בשוק האפליקציות והפרסום למכשירים הניידים
13.06.2010, 13:15 | עומר כביר
אפל ממשיכה להסתבך בגלל האייפד והאייפון: נציבות הסחר הפדרלי (FTC) בארה"ב תפתח בחקירה נגד החברה ותבדוק
האם פעולותיה פוגעות במתחרותיה בתחום המכשירים הניידים; כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג מפי מקורות שמקורבים לנושא.
החקירה, ככל הנראה, נוגעת לחוקים הנוקשים בתוכנית המפתחים של החברה למכשירי אייפון ואייפד, האוסרים עליהם להשתמש בפלטפורמות שאינן של אפל בהליך פיתוח האפליקציות למכשירים אלו. בנוסף, נבדק האם החברה נוקטת בפעולות אנטי-תחרותיות על מנת לפגוע ביריבותיה בתחום הפרסום לניידים. בחודשים האחרונים נמצאות אפל ואדובי בסכסוך מתמשך בעקבות החלטת אפל שלא לכלול תמיכה בפלאש באייפד (זאת, בנוסף לאייפון), וכן לאסור על מפתחים לעשות שימוש בפלטפורמת פלאש כחלק מהליך פיתוח האפליקציות . אפל הסבירה את המהלך כנובע מדאגה לביצועי האפליקציות, אשר יפגעו משימוש בשפות תכנות שאינן בשליטת אפל, אך שינוי שבוצע בימים האחרונים בתנאי השימוש מאפשר שימוש בשפות צד-שלישי שאינן פלאש, תלוי באישור אפל, על מנת לאפשר לאפליקציות קיימות המשתמשות בהן להמשיך ולפעול. בשבוע שעבר גם האשים מייסד חברת הפרסום לניידים AdMob, שנרכשה על ידי גוגל, שהכללים של אפל מונעים ממפתחי אייפון לעשות שימוש בפלטפורמת הפרסום של AdMob. לפי הדיווח, בשבועות האחרונים דנו ה-FTC ומשרד המשפטים האמריקאי בשאלה מי מהם יחקור את אפל בנושא, כאשר בסופו של דבר נפלה הבחירה על ה-FTC. בחקירה עתידה הרשות לבדוק האם מעשי אפל יביאו לירידה בתחרותיות בשוק הפרסום במכשירים הניידים. לפי נתוני IDC, שוק זה עתיד לעמוד על 500 מיליון דולר בארה"ב ב-2010. ב-FTC ובאפל סירבו להגיב לפרסום.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה