אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשלה אישרה לקריאה טרומית הוזלה של הביטוח לאופנוענים צילום: גיא אסיאג

הממשלה אישרה לקריאה טרומית הוזלה של הביטוח לאופנוענים

יו"ר שדולת הרוכבים על רכב דו גלגלי בכנסת: יש כאן משום עשיית צדק לעוול שנגרם לציבור הרוכבים. לא יתכן שביטוח החובה יהיה יקר יותר ממחירו של אופנוע

13.06.2010, 14:37 | שרון ביידר

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק להפחתת תעריפי ביטוח החובה לרוכבים על רכב דו גלגלי. ההצעה הוצעה במקור על ידי ח"כ פאינה קירשנבאום ותובא ביום רביעי לקריאה טרומית שם היא צפויה לעבור. לאחר מכן ועדה מיוחדת תבחן את יישום הוזלת ביטוח החובה לאופנוענים.

בבסיס הצעת החוק, הגדלה של הגירעון המינימאלי של תאגיד הפול המבטח את הרוכבים בישראל ל-8% לעומת כ-4% עליו הוא עומד כיום. הגדלת הגירעון המינימאלי תוביל לאפשרות להוזיל את פוליסות הביטוח לרוכבים ולמעשה להחזיר את הגלגל אחורה ליום שלפני רפורמת הביטוח שהנהיג ידין ענתבי, המפקח על הביטוח לשעבר.

ח"כ כרמל שאמה, יו"ר שדולת הרוכבים על רכב דו גלגלי בכנסת מסר ל"כלכליסט": אני מברך את החלטת השרים לחקיקה שהתקבלה בניגוד ברור לעמדת האוצר, יש כאן משום עשיית צדק לעוול שנגרם לציבור הרוכבים. לא ייתכן שביטוח החובה יהיה יקר יותר ממחירו של אופנוע. הורדת מחיר הביטוח הוא צעד מתבקש".

ח"כ פאינה קירשנבאום, יוזמת החוק: "האוצר בשנים האחרונות הפך לקובע המדיניות של מדינת ישראל בתחום הדו גלגלי, אני שמחה על כך שהוועדה הבין משרדית שתקום תחזיר את קביעת המדיניות לידי הממשלה והכנסת".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
מספר 8 ו 3 ..קיראו והבינו את המצב לאשורו...1
ביטוח החובה לכלי רכב בארץ הינו תחום רווחי ביותר, ביטוח החובה מנפק רווחים בגובה של מאות מיליוני שקלים בשנה לחברות הביטוח. מתח הרווחים של "אבנר" עבור שנת 2002 בה הרווח היה הגבוה ביותר עמד על 74.55% ועבור שנת 2005 בה הרווח היה הנמוך ביותר עמד על 38.03%.רווחים בממוצע עבור השנים 2003 עד ל 2005 1,244,940 ש"ח, הסכום מדווח באלפי ש"ח וניתן לצפייה באתר משרד האוצר, אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון. לא מאמינים? גילשו ובידקו http://insurancedata.mof.gov.il/paramsInformation.aspx שיעור מעורבותן של משאיות מעל 4 טון, בתאונות דרכים קטלניות (תאונות בהן הרוג אחד לפחות) היה פי ארבעה וחצי משיעורן במצבת כלי הרכב ופי שניים משיעורן בנסועה השנתית. בדיקה מהירה תגלה כי הנזק המוחלט, מספר ההרוגים והנזק לרכוש, הנגרם על ידי פגיעתה של משאית מעל 4 טון הנו גדול בכל קנה מידה ביחס לזה הנגרם על ידי אופנוע.על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בתאונות דרכים קטלניות בין השנים 2004 ל 2007 משאיות מעל 34 טון מעורבות בממוצע בהיקף של 7.57 רכבים ל 1,000 כלי רכב בעוד שרוכבי האופנוע בממוצע מעורבים ב 0.47 רכבים ל 1,000 כלי רכב. מדוע אם כן עלות פוליסת ביטוח החובה לרכב מסחרי מעל 30 טון הינה 4,426 ש"ח ולאופנוע 4,521 ש"ח?
אזרח מדינת ישראל , תל אביב  |  13.06.10
8.
למה העם צריך לממן חלק מהביטוח של האופנועים?שלא יתמכו ושהמחיר יתומכר ביחס לסיכון כמו ברכב !!
כל אלה שחושבים שהם יותר חכמים מכולם ויש להם איזה רעיון לשנות את כללי המשחק הטבעי של הכלכלה הם ההרס הגדול ביותר לכלכלה השוק מאזן את עצמו לא צריך להתערב בשוק ,תנו לשוק לתמחר כל דבר לפי הסיכון האמיתי אחרת יקומו כל מיני בועות כאלה ואחרות צריך פיקוח על מחירים כדי שלא יהיו מוגזמים אבל שהמחיר של הביטוח יתומכר לפי הסיכון ולאלה שרשמו כאן מספרים שגויים-רוכבי האופנוע הם בדרך כלל אשמים וזה בגלל המון ילדים שעובדים בשליחויות ונוסעים מהר ובניגוד לחוקי התנועה
משה מירושלים  |  13.06.10
6.
"אזרחים שומרי חוק- מאבדים את חינם בעיני כאשר הם עושים הכללות גורפות "תגובה ל-3
אזרחית שומרת חוק . אני בטוח שאם נבחן את יחסך לקבוצות שונות באוכלוסיה נרגיש את תחושת הזעם והתסכול שאת מרגישה .אוכלוסיות שלמות נתמכות על ידיך וחוששני שהיית מעדיפה לא לראות אותן . חרדים,מתנחלים,ערבים ,בדואים ,נתמכי סעד נכים ואחרים.אין מה לעשות .בכל מדינה מתוקנת ודמוקרטית מקבלים גם את השונה ונותנים לו תמיכה כדי שלא נהפוך למדינה פאשיסטית . אופנועים היו כאן לפנינו וכולי תקווה שגם אחרינו. בשנות השישים היו בארץ יותר קטנועים ואופנועים ממכוניות כי רמת החיים היתה נמוכה ואנשים חיפשו פתרון תחבורתי זול ויעיל .עם השנים הפך האופנוע לנדיר יותר ויותר על אף כל היבואנים והשפע האדיר שקיים בסוכנויות .הסיבה היא בין היתר אנשים כמוך שלא מקבלים ופוסלים את השונה.אם היה היחס בין האופנועים למכוניות בארץ דומה למה שקיים בארצות אירופה ןהמזרח הרחוק .כולנו היינו מגיעים מהר יותר למחוז חפצנו ומוצאים חנייה ביתר קלות .ובקשר ל"מטורפים" על הכביש - אם הם היו נוהגים במכונית עדיין הם היו מטורפים . רק יותר קטלניים.
פנחס , דרום  |  13.06.10
5.
כל הכבוד ליוזמי החוק, למקדמי החוק ולהחזרת השפיעות לארצנו.
לאחר תקופה של שנה בה ציבור הרוכבים חש על בשרו את ידיו הארוכות של השחיתות והאבל שעושה ידין ענתבי במשרד האוצר וביחד עם חברות הביטוח. גרם במודע לפגיע קשה בענף למרות כל יתרונותיו לשוק ולמשק הישראלי, זאת לצורך עשיית רווח קל על ידי חברות הביטוח ותאגיד "הפול". כעת פועלים ח"כים במליאת הכנסת להחזיר את החוק והביטוח לידיו של המחוקק ולא לחברות הביטוח. מהלך מתבקש, נחוץ ורצוי לטובת החזרת החוק למדינה. תודה לך ח"כ שאמה על עזרתך וקידום העניין.
קובי , פתח תקווה  |  13.06.10
לכל התגובות