אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברות הדלק מאיימות: הציבור ישלם עמלות סליקת אשראי שגבוהות ב-80% מהיום

חברות הדלק מאיימות: הציבור ישלם עמלות סליקת אשראי שגבוהות ב-80% מהיום

חברות הדלק נגד העמלות הצולבות של חברות האשראי. ביקשו להצטרף להליך המתנהל בביה"ד להגבלים עסקיים במסגרתו מתנהל כבר 3 שנים וחצי הליך אישור הסדר כובל של חברות האשראי

13.06.2010, 17:10 | מארק שון
חברות הדלק הגדולות, פז, דלק, סונול ודור אלון, ואיגוד חברות הנפט הגישו ביום ה' האחרון בקשה להצטרף להליך המתנהל בביה"ד להגבלים עסקיים בנושא העמלות הצולבות של חברות האשראי.

חברות האשראי והסליקה החלו באוקטובר 2006 הליך שנועד לקבל אישור להסדר כובל לקביעת גובה העמלה הצולבת בהתקשרות בין סולקים למנפיקים של כרטיסי אשראי מסוג ויזה ומאסטרקרד.

במסגרת ההסדר נקבע כי שיעור העמלה הצולבת יופחת באופן הדרגתי משיעור ממוצע של 1.2% (בשנת 2007) ועד לשיעור ממוצע של 0.87% בשנת 2012.

ביה"ד דחה את הבקשה בנובמבר 2007 בטענה שהוא לא יכול לתת אישור להסדר כזה כשהבקשה אינה נתמכת בחוות דעת כלכלית. בהחלטה נקבע שאין ביכולתו לקבוע האם ההסדר עולה בקנה אחד עם טובת הציבור.

בבקשה של חברות הדלק נכתב, כי כבר שלוש שנים וחצי מאז וסיום הבדיקה אינו נראה לעין. במהלך השנים מונה ד"ר יוסי בכר לתפקיד המומחה, אך הליך הבדיקה נפסק בשל מינויו ליו"ר דירקטוריון בנק דיסקונט, שהוא אחד הגופים שקשורים לבקשה. הממונה על ההגבלים אגב הציעה את ד"ר פריזט, מנהל המחלקה הכלכלית ברשות, אך מינויו טרם אושר על ידי בית הדין.

ביה"ד החליט באוקטובר האחרון להאריך את ההיתר הזמני להסדר הכובל עד ל-20 ביוני, וחברות הדלק מבקשות למנוע את ההארכה האוטומטית של ההסדר.

ומה האינטרס של חברות הדלק? לטענתן, "אם יוארך שוב ההיתר הזמני בפעם הראשונה צפוי לעלות שיעורה של עמלת הסליקה הנגבית מחלק מבתי העסק, ובהם חברות הדלק". המשמעות האופרטיבית היא העלאה דרמטית של כ-80% בשיעור העמלה הצולבת, שבסוף ישלם הציבור כולו, מאיימים החברות.

את חברות הדלק מייצגים עורכי הדין גיורא ארדינסט, רן שפרינצק, מיכל רוטשילד ואריק ברנאייזן ממשרד ארדינסט בן נתן ושות'.

תגיות