אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההיברידיות הן לא החסכוניות ביותר

ההיברידיות הן לא החסכוניות ביותר

ה־EPA דירג את עשר המכוניות החסכוניות ביותר בדלק: במקום הראשון נמצאת דווקא הונדה אינסייט מהדור הקודם. עוד בעשירייה: טויוטה פריוס

14.06.2010, 08:29 | תומר הדר

חיסכון בדלק, כך נדמה, הוא נחלתם של העשירים בלבד. עובדה - נסו לרכוש מכונית היברידית כגון טויוטה פריוס או הונדה אינסייט בפחות מ־50 אלף שקל. בעצם - עדיף שלא תנסו מלכתחילה, כי אחרי הכל מדובר במכוניות יקרות שנמצאות מחוץ לטווח השגתם של חלק ניכר ממחזיקי המכוניות המשומשות. אולם, מכונית היברידית חדישה, כך מתברר, אינה ערובה לחיסכון בדלק, ואפשר להוציא סכומים סבירים ולרכוש מכונית משומשת שתעמוד יפה במשימה, כך עולה ממחקר שפרסמה הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה - EPA. המחקר מדרג את עשר המכוניות החסכוניות ביותר בארה"ב משנת 1984 ועד היום, ובין שורותיו מסתתרות לא מעט הפתעות.

סקר: נהגים מעדיפים לרכוש מכוניות היברידיות על פני חשמליות לפי סקר של חברת אקסנצ'ר האמריקאית, רוכשי המכוניות לא רואים את הפן ה"ירוק" כסיבה היחידה לרכישת כלי רכב כאלה, ודורשים יותר מהיצרניות שרון ביידר, 3 תגובותלכתבה המלאה

במקום הראשון במחקר, שמבוסס על תיעודם של אזרחים אמריקאים, נמצאת הונדה אינסייט מהדור הקודם. המכונית ההיברידית הזעירה בעלת המראה העתידני מצוידת במנוע זעיר בנפח של ליטר אחד בלבד ובמרכב אווירודינמי שנועד להפחית את התנגדות הרוח שלה לצורך שיפור של צריכת הדלק.

בעלי אינסייט מהדור הראשון דיווחו על צריכה של ליטר דלק לכל 30.5 ק"מ. במקום השני במחקר מצויה אינסייט החדשה שנמכרת גם בישראל, וצורכת כליטר דלק לכל 21.5 ק"מ בממוצע, על פי ה־EPA.

במקום השלישי אפשר לצפות גם למכונית היברידית, אך ממצאי ה־EPA צנועים בהרבה: כאן שוכנת ג'יאו מטרו, מקבילתה האמריקאית של סוזוקי סוויפט ששווקה בישראל בשנות ה־90. המטרו, בעלת מנוע זעיר בנפח 1.0 ליטרים בלבד, צורכת ליטר דלק לכל 21.4 ק"מ.

המקום הרביעי שמור לטויוטה פריוס החדשה שצורכת ליטר דלק לכל 21.1 ק"מ, ואילו במקום החמישי נמצאת גרסת הסדאן של סוזוקי סוויפט, ששווקה בישראל בשנות ה־90, ובארצות הברית מתהדרת בשם שברולט מטרו. המטרו של שברולט, שמצוידת בשוק האמריקאי במנוע בנפח של ליטר אחד בלבד, צורכת ליטר דלק לכל 21 ק"מ.

במקום השישי, לפני הונדה סיוויק ההיברידית, נמצאת מכונית שזכתה לפופולריות רבה בישראל בעיקר בקרב ציי המוניות והמשטרה: פולקסווגן ג'טה דיזל, שצורכת ליטר דלק לכל 20.9 ק"מ. אחריה, כאמור, ממוקמת הסיוויק ההיברידית במקום השביעי, עם צריכה ממוצעת של ליטר דלק לכל 20.4 ק"מ.

בתחתית העשירייה הפותחת אפשר למצוא במקום השמיני את הונדה סיוויק מהדור הרביעי, שיוצרה בין 1992 ל־1995, ומתחתיה הגולף והחיפושית של פולקסווגן.

תגיות