אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מכרז השכרת הרכב של הממשלה נראה תפור" אתר יצרן

"מכרז השכרת הרכב של הממשלה נראה תפור"

גורמים בענף הרכב מאיימים בהליכים משפטיים בעקבות מכרז של מינהל הרכש הממשלתי שפורסם שלשום, בטענה לתנאים לא הגיוניים

15.06.2010, 08:18 | שרון ביידר

לטענת גורמים בענף הרכב, המכרז שפרסם שלשום מינהל הרכש הממשלתי, לאספקת 100 אלף ימי השכרה למדינת ישראל, מוטה לטובת הספקים הגדולים. אחד מתנאי המכרז הוא קיום סניף בנתב"ג - תנאי שבו עומדות שש חברות ההשכרה הגדולות. חברות דוגמת קל אוטו, תיר ואמפא ליס אינן יכולות להחזיק סניף בנתב"ג, משום שהדבר מחייב החזקת זיכיון השכרה של חברה בינלאומית.

בחברות ההשכרה הקטנות טוענים לדרישות מוגזמות נוספות במכרז. כך, לצד דרישה להחזיק לפחות 800 מכוניות בעלות מנוע בנפח של עד 1,500 סמ"ק, ו־500 מכוניות משפחתיות בנפח של 1,600 סמ"ק, דורש מינהל הרכש החזקת עשרה רכבי שטח, אף שאינו מתחייב לשכור אותם. רכבים אלה, הנחשבים ליקרים, אינם נפוצים בקרב חברות ההשכרה.

לדברי שמוליק קליין, מנכ"ל חברת קל אוטו, "אנו שוקלים פעולה משפטית נגד המכרז, שנראה כמכרז תפור. הדרישות לאחזקת רכב שטח ולסניף שפתוח 24 שעות הן הגיוניות - אך הדרישה לסניף בנתב"ג נראית שרירותית ולא הגיונית".

תגיות