אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: הפרסום ברשת צפוי לעקוף לראשונה את הפרסום בעיתונים צילום: shutterstock

ארה"ב: הפרסום ברשת צפוי לעקוף לראשונה את הפרסום בעיתונים

ההוצאות על פרסום בעיתונות המודפסת צנחו בשנה שעברה ב-28.6%, והגיעו לכ-24.8 מיליארד דולר - בעוד ששוק הפרסום ברשת הגיע לכ-24.2 מיליארד דולר. הנתונים אינם כוללים את הפרסום בסלולר

16.06.2010, 11:09 | יוסי גורביץ
היקף ההוצאות על פרסום ברשת צפוי לעקוף בקרוב את הפרסום בעיתונות המודפסת בארה"ב, ולהפוך בכך לתחום הפרסום השני בגודלו אחרי הפרסום בטלוויזיה. כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל, בהסתמך על הדו"ח השנתי של חברת המעקב PricewaterhouseCoopers.

ההוצאות על הפרסום ברשת הסתכמו בשנת 2009 ב-24.2 מיליארד דולר, בעוד שההוצאות על פרסום בעיתונים ירדו באותה שנה לכדי 24.82 מיליארד דולר – צניחה של 28.6%. על פי הערכות פרייסווטר, מגמת הירידה בשוק הפרסום בעיתונות תימשך, ועד 2014 היקפו יגיע לכ-22.3 מיליארד דולר בלבד. מנגד, ההוצאה על פרסום מקוון צפויה להמשיך ולצמוח, ובשנת 2014 היא צפויה להגיע ל-34.4 מיליארד דולר. נתונים אלו אינם כוללים את הפרסום בסלולר, שלהערכת פרייסווטר צפוי לזנק בארבע השנים הקרובות ב-400%, מ-414 מיליון דולר ב-2009 ל-1.6 מיליארד דולר ב-2014.

אף שגם שוק הפרסום המקוון נפגע מהמשבר הכלכלי, אומר הדו"ח, הפגיעה היתה קלה יחסית. שינויים בהרגלי הצריכה של המשתמשים, כמו גם העמקת החדירה של שימוש בפס רחב בארה"ב הופכים את הפרסום המקוון לכדאי יותר ויותר. הדו"ח מעריך כי צמיחה גדולה במיוחד צפויה בתחום הפרסום האינטראקטיבי, מ-4.7 מיליארד דולר ב-2009 ל-6.6 מיליארד דולר ב-2014.

תגיות