אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אבי פרידמן הודף את הביקורת על טיסות הלילה: "התושבים ידעו שהם בונים ליד נמל תעופה"

אבי פרידמן הודף את הביקורת על טיסות הלילה: "התושבים ידעו שהם בונים ליד נמל תעופה"

מנכ"ל קונטיננטל בישראל טוען שהבעיה היחידה בשיפוץ המסלולים בנתב"ג היא הפסקת השימוש בנמל עובדה הדרומי כחלופה לנתב"ג

17.06.2010, 06:58 | יסמין גיל

"אי אפשר כל הזמן לצעוק 'לא נוח לנו'", אומר אבי פרידמן, מנכ"ל חברת התעופה קונטיננטל בישראל וביוון, בהתייחס לעתירות הרשויות המקומיות נגד פתיחת נתב"ג להמראות בלילה במסגרת פרויקט שיפוץ המסלולים.

"כשבנו את הבתים, ידעו שיש שם נמל תעופה", אומר פרידמן. "מה, פתאום גילו אותו?".

 

התושבים התנחמו בעוצר הלילה.

"למה, מישהו אמר במהלך הבנייה שהנמל לא יעבוד בלילה? עד שיגמרו לבנות את המסלולים, מאפשרים פעילות לילה של מטוסים שכמעט לא עושים רעש".

הבעיה האמיתית בשיפוצים, טוען פרידמן, היא החלטת רשות התעופה האזרחית להפסיק להפעיל את שדה התעופה בעובדה כשדה חלופי לנתב"ג, שאליו מופנות טיסות בינלאומיות שלא יכולות לנחות בנתב"ג. "היום, אם מטוס נתקע על המסלול היחידי בנתב"ג, אי אפשר לנחות - ואז מה? ננחת בעמאן ונעביר את הנוסעים באוטובוסים דרך גשר אלנבי? למה האלטרנטיבה שלנו צריכה להיות ניקוסיה או עמאן? נכון שהמדינה קטנה והמרחב האווירי מצומצם, אבל אני בטוח שאפשר למצוא שדה חלופי. יש את נבטים, שעה וחצי נסיעה מתל אביב".

אתה עומד בראש פאנל חברות התעופה הזרות בישראל. יש משמעות לפאנל הזה? אתם נפגשים?

"כשצריך. אין מפגשים קבועים. הפאנל מתפקד בנושאים מסחריים שקורים באזור, מול הממשלה ומול הרשויות".

בשנה שעברה חגגה קונטיננטל עשור לפעילותה בישראל, וכיום היא מפעילה שתי טיסות יומיות בין ניו יורק לתל אביב. בסוף 2010 היא תמוזג עם חברת התעופה יונייטד - מהלך שעשוי להרחיב את היצע היעדים שמהם תטוס החברה המשותפת לישראל.

פרידמן לא משחרר מידע בעניין, אבל מגלה שהוא חולם לפתוח קו ליוסטון. "זה השער של החברה לדרום אמריקה, וזה שוק שקונטיננטל בישראל לא נגעה בו", הוא אומר. לדבריו, ייתכן שהדבר יתאפשר אם קונטיננטל תפעיל טיסה שלישית לישראל. "לא התחלנו בטיסה שלישית, כי לקונטיננטל היה חוסר במטוסים רחבי גוף, אבל ב־2011 נתחיל לקבל 25 מטוסי בואינג 787 שהחברה הזמינה".

במסגרת מיזם ה־A++ אתם חולקים הכנסות בקווים הטרנס־אטלנטיים עם יונייטד, אייר קנדה ולופטהנזה. אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, קרא לזה קרטל.

"עובדה ששר התחבורה של ארה"ב אישר את זה. זו לא פעם ראשונה שאישרו דבר כזה. גם דלתא עשתה את זה עם נורת'ווסט, עם KLM ועם אייר פראנס".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
הדרך היחידה לפתור את נושא הטיסות מעל ישובי המרכז היא .
לצאת בפרוייקט לאומי . ולייבש את הים . וליבנות אי מלכותי במרחק של 10.000 ק"מ מקו חוף הים . כדי שב 2040 יהיה לישראל שדה תעופה בנלאומי . שלא יחצה את הקו האוירי מעל ישובי המרכז . ויתאפשר איכות חיים ובטחון לתושבי המרכז . פרוייקט זה יאפשר למשקעים ולקרנות הון אדירות ליקנות חלקות קרקע . לבניית גורדי שחקים . ומרכזי .מסחר מרינות לשוק הפרטי נמל לאומי גדול במיוחד פריקת מטענים .ושינוע סחורות . השילוב צריך להעשות בתיכנון . המשתרע על על 30שנה . . יש חברות המסוגלות להוציא זאת לפועל . לאי ינתן השם "מלכי צדק" . ויעפוך למרכז בינלאומי . פרוייקט זה . יצויין באיסטוריה של המזרח התיכון . ויהיה לא מעמד כפי שיצרו את תעלת סואץ ..כדי לקצר את נתיבי השייט לאסיה . ולמזרח הרחוק . בתחילת המאה ה19 .
S , מרכז  |  28.06.10
31.
ועוד לא הבנתם תושבי כביש כפר סבא מה הולך ליפול עליכם אחרי השיפוץ
מדהים איך כל מתאר התעבורה האוירית באזור נתב"ג הולך להשתנות והאזרחים לא יודעים מזה כלום! אחרי שיתחילו לנחות בנתב"ג - מצפון לדרום,ניראה את תושבי קדימה, בצרה,וכל הישובים מצפון לנתב"ג כשהמטוסים הגדולים יתחילו לנחות להם מעל הראש. ... מענין איך הצליחו להסתיר את זה עד כה..ומענין עוד יותר לאן זה יתפתח
קרוב לביזנס  |  22.06.10
28.
בורות או היתממות
מר פרידמן, תנסה להמריא מניוארק אחרי חצות.. תנסה להמריא מאוהיר, יוסטון, (המרכז של קונטיננטל!), לוס אנג'לס או כל שדה תעופה גדול אחר בארה"ב או במערב אירופה בלילה. נראה אותך. (יהיה לך "קצת" קשה - הם סגורים...). ואני כבר לא מדבר על השדות הבינוניים שנסגרים מוקדם יותר. גם שם אנשים "ידעו" שהם גרים ליד שדה תעופה, לא? ובכ"ז הם סגורים בלילה. מקשקים לנו עם הטיעון הבטיחותי (מרווחי זמן בין המראות ונחיתות) ואכן, בטיחות היא מעל הכל, כולל נוחות התושבים. אלא שמבחינת פעילות נתב"ג משתווה פחות או יותר לשדה תעופה בינוני בארה"ב. רוב שעות היום השדה אינו עמוס (למשל בשעות הצהריים אין כמעט המראות ונחיתות) ואין שום בעיה לשבץ את הטיסות עם מרווחים מספיקים מבחינה בטיחותית. אלא שחברות התעופה רוצות להמריא בשעות מסוימות משיקולים עסקיים טהורים וכאן כבר נוחות התושבים צריכה להוות גורם בהחלטה.
א.  |  17.06.10
לכל התגובות