אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחי, איפה הציוץ שלי?

אחי, איפה הציוץ שלי?

טוויטר נכנסה סוף סוף השבוע לעולם השירותים מבוססי ה־GPS, וכבר מיפתה את הציוצים מהמונדיאל בדרום אפריקה

19.06.2010, 13:30 | שי רינגל

טוויטר הודיעה השבוע על השקת שירות חדש בשם Places. אחרי חודשים של שמועות והכנות, שירות המיקרו־בלוגינג נכנס לראשונה למשחק ה־geoplacing, יכולת המאפשרת לדווח לא רק על מה שאתם עושים או חושבים אלא גם מאיפה עשיתם זאת, באופן אוטומטי.

תוספת המידע הגיאוגרפי תאפשר לרשתות החברתיות להוסיף רובד נוסף לכל המדיה החברתית, שעוסק במאפייני המיקום שלכם ובמי שנמצא לידכם. ב־Places כל ציוץ יכיל את מיקום המשתמש, אם זה אכן יאשר זאת, ומי שירצה יוכל גם לצפות בציוצים לפי מוקדים גיאוגרפיים. כבר עכשיו מיקמה טוויטר את כל אצטדיוני המונדיאל בדרום אפריקה כדי שהמשתמשים יוכלו לקבל דיווחים חיים מתוך המשחקים עצמם באופן מרוכז.

לא מדובר כמובן ברעיון חדש. פורסקוור וגוואלה הן רשתות שנותנות זה זמן רב שירותים חברתיים מבוססי־מיקום. אבל עד עכשיו הן רק תפקדו כרשת קטנה שניתן לעדכן בעזרתה את הטוויטר או את הפייסבוק. פורסקוור אמנם נחשבת ללהיט החם בעולם המדיה החברתית, אבל בסופו של דבר מדובר בשירות עם מספר מאוד קטן וזניח של משתמשים.

האתגר העומד בפני טוויטר כעת היא הבאת מהפכת המיקום להמונים. אם תצליח, טוויטר תוכל להמליץ לכם על מסעדה באזורכם או לכוון אתכם לחנות שאתם צריכים - פעילות שכמובן תשתלם לה. אם ההתלהבות של המשתמשים בפורסקוור מעידה על משהו, נראה שגם המשתמשים הפשוטים יקבלו את הפיצ'ר החדש בברכה.

תגיות