אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פסטיבל הפרסום בקאן: בין פייסבוק לפאב צילום: Shutterstock

פסטיבל הפרסום בקאן: בין פייסבוק לפאב

הנושא החם בפסטיבל הוא הרשתות החברתיות והשפעת ההמלצה הישירה על גיבוש דעת הצרכן. בסוף היום זרם נחשול אנשי הקריאייטיב לפאב

21.06.2010, 09:58 | אלון הוכדורף וגבי אטל

היום הראשון של הפסטיבל עבר בשלום, ואנחנו כבר מסתובבים על הטיילת בקאן. אתמול רצנו מסמינר אחד למשנהו, כשבסך הכל עמד לרשותנו היצע שכלל שמונה סמינרים, שלוש כיתות לימוד, ולקינוח הקרנה רציפה של התשדירים המועמדים לפרסים. בקומת המרתף של אולם הכנסים הראשי התקיימה תצוגה של העבודות שהוגשו לקטגוריית האריה האינטגרטיבי, ותצוגה של העבודות המועמדות לאריה הטיטניום היוקרתי.

הסמינר הראשון עסק באחריות המוטלת על כתפיהם של מנהלי המותגים בעולם העכשווי. מתברר שאנחנו נמצאים בעיצומו של המפץ הגדול הדיגיטלי, בעידן המעורבות הצרכנית. התפיסה שהוצגה היא שככל שאנו, אנשי הפרסום והשיווק, משחררים לחופשי את המותגים שעליהם אנו אמונים, ולעתים אף מפקידים אלמנטים כמו עיצוב המותג בידי הצרכנים, כך גדלה גם האחריות שלנו בעיצוב החברה.

באחת מכיתות הלימוד דיברו נציגי חברת וונדרמן על הטירוף הסלולרי כפקטור המרכזי במהפכת האינטרנט השנייה. המצב הזה שבו אנחנו לא מכבים את המכשיר, נושאים את הסלולרי לכל מקום ותמיד מחוברים עומד בליבה של המהפכה הזאת, שבה גם המכשיר הסלולרי משנה את עורו למחשב חלופי לכל דבר ועניין.

כיתת הלימוד החלה בסרטון קצר שבו המציג מצולם באמצע מדבר סהרה, אך לא חסר אונים הודות לסלולר שלרשותו. המצגת אף כללה סקר אינטראקטיבי, באמצעות מכשירי הסלולר בהשתתפות הקהל.

בסמינר אחר של חברת טרייבל די.די.בי הוקדש חלק גדול מהמצגת לחשיבות של ההמלצה הישירה (WORD OF MOUTH) על תהליך גיבוש הדעה של הצרכן, ואיך הכל נשזר בתוך הפעילות הערנית והבלתי פוסקת של הרשתות החברתיות. בכלל עושה רושם שנושא השיחה החם ביותר בקאן השנה הוא ההתפרצות המטאורית שחווה עולם הדיגיטל דרך הרשתות החברתיות דוגמת פייסבוק. לא פלא שמותגים "עתיקים" דוגמת הוויסקי של ג'וני ווקר, בחרו השנה להשתמש גם הם ברשתות החברתיות ובאתרים כמו יוטיוב להשקת סרט תדמיתי.

בדרך חזרה למלון, לאורך הטיילת, פגשנו עמיתים למקצוע מהארץ. כולם תוהים מי מאיתנו יחזור לארץ כשאריה מוזהב באמתחתו. את הערב סיימנו בפאב המפורסם גאטר (GUTTER).

הכותבים הם מנכ"לי זניט מדיה

תגיות