אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקבילו הבריטי של לוי יצחק: מכוניות חשמליות יסבלו מירידת ערך קשה

מקבילו הבריטי של לוי יצחק: מכוניות חשמליות יסבלו מירידת ערך קשה

אנדי קארול, מנכ"ל מחירון הרכב GLASS'S: "מחירה של המכונית החשמלית עשוי לרדת תוך חמש שנים לכ-10% ממחירה המקורי"

21.06.2010, 11:38 | תומר הדר

אחד הנושאים שמטרידים את הישראלים יותר מכל בכל הקשור ברכב, יותר מנוחות או בטיחות, נוגע לאיבוד הערך של המכונית. ואולם, למרות שישראל נמצאת על סף מהפכה בכל הנוגע לרכב החשמלי, טרם נשמעו הערכות בדבר שמירת הערך של רכבים שיונעו בטכנולוגיה החדשה.

ואולם, בבריטניה, שבה יחל בעתיד הלא רחוק שיווקן של מכוניות חשמליות, כבר מתפרסמות הערכות בנושא. "מכוניות חשמליות יאבדו ערך בקצב מבהיל אם יצרני הרכב לא יפעלו בהקדם בנושא", כך מזהיר אנדי קארול, מנכ"ל מחירון הרכב הבריטי GLASS'S שנחשב למחירון הרכב הגדול והוותיק בבריטניה ופעיל משנת 1933.

לדבריו של קארול, אם המכוניות ימכרו לציבור הרחב ולא יוחכרו (ליסינג) יסבלו מכוניות אלה מירידת ערך שתביא, בסופו של דבר, לכך שמחירה של המכונית החשמלית ירד תוך חמש שנים לכ-10% ממחירה המקורי. הסיבה, טוען קארול, היא העובדה שאורך חיי הסוללה של מכונית חשמלית הוא כשמונה שנים ועלותה מהווה חלק ניכר מערך הרכב.

על פי הערכות שפרסם המחירון הבריטי, ניסאן ליף שהוצגה לאחרונה, שמחירה לצרכן הבריטי יהיה בשנה הבאה 23 אלף ליש"ט, תהיה שווה רק 3,000 ליש"ט תוך חמש שנים.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
אם ימכרו ללא הגבלת כמות מכוניות חשמליות במחיר של בנזין, אז אולי המחיר של רכב בנזין ירד ל-10%
חוץ מזה ההערכה שלו שגוייה לחלוטין. מחיר הסוללה הוא רק כרבע ממחיר הרכב ליף ואורך החיים שלה צפוי להיות ארוך בהחלט מ-5 שנים. בפריוס סוללת NIMH שעובדת הרבה יותר מחזיקה 15 שנה. מחיר ייצור רכב חשמלי חדש בהחלט צפוי לרדת עם השנים, אך איתו גם הטבות המס, כך שהמחיר לצרכן צפוי להשאר באותו איזור ואולי אף לעלות. מחיר סוללה להחלפה שלא מקבלת הטבות מס, צפוי לרדת בכ-10% לשנה ואיתה גם עלות הבלאי של הסוללה. שאר הרכיבים ברכב חשמלי צפויים מראש לבלאי נמוך יחסית ולעלות טיפולים נמוכה יחסית. לכן ירידת הערך ברכב חשמלי דווקא נראה שתהיה קטנה מהרגיל, אלא אם כן יחולו התפתחויות משמעותיות - אבל אז גם ערך שאר הרכבים יפגע לפחות באותה מידה.
לא מסכים  |  21.06.10
5.
ha ha!
thats a load of rubbish! and did he mention the exact amount of *money* that the driver will save in those 5 years? on gasoline, on car treatments? perhaps it's even more than we care to consider? for instance in israel, a standard car that driver 20,000km per year cost to the driver 15-20K nis per year add to that the reduced price of mechanical repairs, if electricity saves 1/2 of that we are talking major $$ here and after 5 years it's still better pays than the petrol-vehicles considering that the development of batteries is exponentially, 5 years from now batteries will be even cheaper - making this even a better deal
Joel  |  21.06.10
לכל התגובות