אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוועדה לביקורת המדינה: לאפשר לזכיין הרכבת בירושלים לקבל חלק מהמענקים צילום: יריב כץ

הוועדה לביקורת המדינה: לאפשר לזכיין הרכבת בירושלים לקבל חלק מהמענקים

זאת לאחר שהבנקים שמממנים את בניית הרכבת הזהירו את סיטיפס שאם לא תחזיר הלוואה שנלקחה זה מכבר הם יעצרו את המימון

21.06.2010, 22:17 | ליאור גוטמן

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), ביקש היום (ב') מפקידי האוצר להעביר חלק ממענקי ההקמה של הרכבת הקלה בירושלים לחברת סיטיפס, זכיינית הפרויקט. הבקשה הועברה במסגרת דיון שנערך בנושא שם סקרו המעורבים בפרויקט את התקדמותו.

 כפי שנחשף ב"כלכליסט", הבנקים שמממנים את בניית הרכבת (פועלים ולאומי) הזהירו את סיטיפס שבמידה ולא תחזיר הלוואה שנלקחה זה מכבר הם יפסיקו את מימון הפרויקט. סיטיפס תכננה להחזיר את ההלוואה באמצעות מענק בגובה 43 מיליון יורו שהיה אמור להינתן לה על ידי המדינה בגין השלמת אבן הדרך השביעית בפרויקט, אולם המדינה טענה שהעבודות לא הושלמו ולכן המענק מתעכב.

בדיון היום טען מנכ"ל סיטיפס, אלוף (מיל.) יאיר נווה, שהמדינה לא מעבירה לרשותו את המענק ובמקביל יוצרת חסמים ביורוקרטים שמקשים אליו לבצע את העבודות בפועל. ביום חמישי הקרוב אמורים להיפגש צוות הבוררים שמונה זה מכבר כדי להכריע בנושא המענק, בהשתתפות השופט בועז אוקון ועו"ד דב ויסגלס. לפני כשבוע הודיעה סיטיפס על סיום הנחת מסילה, מה שהשלים את תוואי הנסיעה בין פסגת זאב בצפון, דרך שועפאת, הגבעה הצרפתית, כביש עירוני מספר 1, כיכר צה"ל, כיכר ספרא, רחוב יפו, תחנה מרכזית, גשר המיתרים בכניסה לעיר, שדרות הרצל ועד הר הרצל. אורך המסלול הסופי הוא 13.8 ק"מ לכל כיוון, כאשר תאריך ההשקה הנוכחי הוא אפריל 2011.

תגיות