אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גיימינג לא תמים צילום: אוראל כהן

גיימינג לא תמים

קוקה־קולה התחברה למשחק ה־FIFA כדי לקדם את קולה זירו, ורנו הפנתה שחקנים ממשחק רשת ישירות להזמנת רכבים: הפרסום במשחקים שינה כיוון

23.06.2010, 14:31 | אלון הוכדורף וגבי אטל

זהו. אנחנו בעיצומו של פסטיבל קאן. מנתונים של מארגני הפסטיבל מתברר כי כמות הנרשמים השנה עלתה ב־35% בהשוואה ל־2010, דבר שבולט מאוד: האולמות גדושים יותר, כמות האנשים לאורך הטיילת שלהם תגי משתתף על הצוואר רבה יותר, ופעילות קידום המכירות של גופי המדיה והשיווק צבעונית ורועשת. בין השאר חולקו שם בקבוקי משקאות קלים, כפכפי ים סגולים באדיבות Yahoo וחולצות טי שירט של חברת יוניקלו היפנית.

הפאנל הראשון של הבוקר, שהציגה חברת גו־ויירל (Goviral) בשיתוף חברת נוקיה העולמית, התמקד בתהפוכות בעולם הפרסום, תחת הכותרת: "מהוליווד לשדרת מדיסון". המצגת החלה בסרטון וידיאו המתעד את ההצלחה של יוטיוב. התפתחות הווידיאו בעולם הרשת עברה כברת דרך. האמריקאים, למשל, צפו ב־35 מיליארד קטעי וידיאו בפברואר 2010. חשוב להבין שאנשים לא רק צופים בווידיאו, אלא גם מגיבים לסרטונים דרך הקלקות, העברה לחברים, תגובות וכתיבת בלוגים. יש שלוש דרכים להבטיח מעורבות של הצרכנים ברשת: בעזרת חסות לתוכן - כדוגמת סוני, שלוקחת חסות על להקות צעירות בצפון אירופה; דרך תוכן שיווקי - דוגמת גוגל וכרום; וסביב המוצר - דוגמת השקת האייפד של אפל.

לחברת נוקיה העולמית יש היום מחלקה מיוחדת שתפקידה ליצור מדי שבוע תכני וידיאו חדשים, וכמובן גם לעקוב אחרי התוצאות בכל סרטון. במילים אחרות, הטיפול בסרטון רשת עבר מלהיות כלי טקטי לתפקידו הנוכחי ככלי אסטרטגי לכל דבר ועניין. לקראת המונדיאל קידמה נוקיה את מכשיר ה־N8 דרך Foosball 2010. הכוונה כמובן לכדורגל שולחני ולקטע וידיאו מדהים שיצרה נוקיה בנושא זה והראתה דרכו את יכולות מכשיר הנוקיה החדש, מהלך שנעשה עם פעילות תומכת ביוטיוב על המשחק ועל עיצוב המכשיר. הסרטון זכה למאות אלפי צפיות.

במצגת אחרת, הנושא המרכזי היה יצירת באזז שיווקי. במהלך החודשיים האחרונים ערכה חברת אוגילבי־ואן (מבית מדרשו של אבי הפרסום דיוויד אוגילבי) חיפוש לאיתור "איש המכירות הטוב בעולם". מובן שזה היה תרגיל שיווקי רחב ממדים שכלל פעילות ענפה ברשת, כולל אתרים כמו יוטיוב ואחרים. הסיום החגיגי של המהלך התקיים באולם הראשי של הפסטיבל, ובו שלושת המועמדים שהגיעו לגמר התמודדו על התואר הנכסף לעיני קהל הפרסומאים והמפרסמים באולם. אלה השתתפו בהצבעה אינטראקטיבית באמצעות מכשירי הסלולר. שלושת המועמדים הסופיים הגיעו מיפן, מקנדה ומארה"ב, ומשימתם היתה למכור את מכשיר מוטורולה מיילסטון החדיש. הזוכה המאושר היה הנציג הקנדי, שיתארח חינם בקאן 2011.

בהמשך היום, במצגת של EA Sports דובר על נושא השיווק שמתקיים בעולם המשחקים ברשת. כיום יש שינוי משמעותי בדמוגרפיה של הגיימרס בעולם: 43% מהשחקנים הן נשים, ו־33% מהשחקנים נשואים. כ־75% מההכנסות שחברת אפל צוברת מכלל האפליקציות שלה הם מאפליקציות הקשורות בגיימינג.

חברת הפיתוח של EA אחראית לפיתוח משחק הכדורגל FIFA הנודע: זהו צוות שפועל בוונקובר בקנדה, וכולל כ־200 איש שכל ייעודם הוא לפתח את משחק ה־FIFA העדכני הבא. ב־FIFA 2010 שוחקו 36 מיליון משחקים בידי אנשים שבחרו להשתתף בהם בברצלונה. אחת השותפות של משחק ה־FIFA היא חברת קוקה־קולה - בימים אלה יש משחק רשת שיימשך לכל אורך המונדיאל, ונועד לקדם את קוקה־קולה זירו.

נוסף על כך, דובר גם על המהלך המוצלח של חברת המכוניות רנו ועל משחק הרשת Sims 3, שדרכו השיקו גם את הרכבים האלקטרוניים והידידותיים לסביבה. שיתוף הפעולה עם EA הפנה שחקנים ממשחק הרשת ישירות לאתר החברה, ואף נתן לשחקנים אפשרות העדפה בבחירת הרכבים. החברה זכתה ביותר מ־250 אלף הורדות של המשחק, וביותר מ־8,000 תגובות חיוביות של צרכנים.

משחקי רשת אינטראקטיביים שבהם שזורים אלמנטים של תוכן שיווקי מספקים למפרסמים חשיפה רלבנטית, עם מעורבות רגשית של קהל רחב יותר מבעבר, וכל זאת בסביבה מבוקרת ומדידה.

הכותבים הם מנכ"לי זניט מדיה

תגיות