אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה: נמל תל אביב לא ייסגר צילום: חיים צח

שר התחבורה: נמל תל אביב לא ייסגר

בסיור שערך היום ברכבת ישראל אמר השר שבכוונתו להקים ועדה בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, שתבחן כיצד אפשר לנצל טוב יותר את שטחי הנמל

24.06.2010, 15:45 | ליאור גוטמן

שר התחבורה, ישראל כץ, מתנגד לסגירת נמל תל אביב: בסיור שערך היום (ה') ברכבת ישראל אמר השר שבכוונתו להקים ועדה בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, שתבחן כיצד אפשר לנצל טוב יותר את שטחי נמל תל אביב.

בניגוד לנמלי אילת, חיפה או אשדוד, נכון להיום לא מתקיימת פעילות מסחר ענפה בנמל תל אביב הכוללת פריקה וטעינת סחורות. עם זאת, כלל הפעילות במקום מנוהלת על ידי החברה הממשלתית "אוצר מפעלי ים", שאחראית להפעלה ואחזקת נמל תל אביב בשטחים היבשתיים והימיים שלה.

לאחרונה נערך שימוע שמטרתו לקבוע כיצד להמשיך עם פעילות החברה שכן במקום לא מתקיימת פעילות ימית, כאשר אחת האפשרויות שעלו על הפרק היא להעביר את השטחים בנמל לבעלות מנהל מקרקעי ישראל או עיריית תל אביב.

לדברי כץ, אחת הכוונות היא לנצל את המעגן הקיים לטובת פעילות ספורטיבית ימית. לאחרונה נערך סקר לבדיקת פוטנציאל המקום ממנו עולה שמדובר באחד ממקומות הבילוי המועדפים על תושבי ואורחי העיר תל אביב.

ביקור ראשון ברכבת

הביקור שערך כץ במשרדי רכבת ישראל הוא הראשון מאז כניסתו לתפקיד באפריל בשנה שעברה. בעבר פורסם בתקשורת כאילו פרישתו של מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל מקורה ביחסי עבודה עכורים עם שר התחבורה.

לפני כשבועיים חזר הראל לתפקידו הקודם, זאת לאחר שהמדינה כשלה במציאת מנכ"ל חדש לרכבת. מי שהחזיר אותו היה מקורבו של רה"מ אורי יוגב, שסיפר בראיון ל"כלכליסט" שהליך המינוי היה כה פגום עד כי ספק אם מישהו מהמועמדים לתפקיד היה מצליח בתפקידו.

כץ סיפר שתקציב הפיתוח של רכבת ישראל עד סוף 2018 נאמד ב-41 מיליארד שקל, היקף כספי שכולל את תכנית נתיבי ישראל שם אמורה הרכבת לסלול קווים חדשים בין עכו לכרמיאל ובין חיפה לבית שאן. לדבריו, לרכבת ישראל תפקיד חשוב בחיבור ישראל לפריפריה.

תגיות