אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי נגד ריצ'רד הנטר: "המהלכים של מנהל שופרסל הם שטויות" צילום: סיון פרג'

רמי לוי נגד ריצ'רד הנטר: "המהלכים של מנהל שופרסל הם שטויות"

המתחרים של שופרסל לא מאמינים באסטרטגיה השיווקית החדשה שריצ'רד הנטר מוביל ברשת. לוי: "הנטר חוסך בכוח אדם על חשבון הלקוחות"

27.06.2010, 09:32 | מיכל תוסייה כהן

המהלכים שמוביל מנהל העסקים הראשי של שופרסל, ריצ'רד הנטר, שמונה לתפקיד לפני כשלושה חודשים, לא עוברים בשקט בצמרת הניהולית של רשתות השיווק המתחרות. שבוע בלבד לאחר שהודיע הנטר במסיבת עיתונאים מיוחדת על אסטרטגיה חדשה שכוללת תודעת שירות ברשת בשם 3 In Front, טוען רמי לוי, בעלי רשת שיווק השקמה, כי "המהלכים של הנטר בשופרסל הם שטויות. הנטר חוסך בכוח אדם על חשבון הלקוחות שלו. ההודעה הזו היא סתם גימיק". מנכ"ל רבוע כחול זאב וורמברנד אינו מעוניין להתייחס למתחרים אך אומר: "אני לא רואה בכך כל חידוש. השיטה הזו כבר קיימת בכל הרשתות שאני מכיר, כולל אצלנו ברבוע כחול".

האסטרטגיה, שעליה הודיע הנטר בשבוע שעבר, יובאה במקור מרשת השיווק האנגלית טסקו. על פי אסטרטגיה זו, בכל מקרה שבו יעמדו שלושה לקוחות בתור לקופה, תיפתח מיד קופה נוספת, עד לפתיחת כל הקופות בסניף. הנטר הודיע כי הנוהל החדש ייושם בכל סניפי הרשת: שופרסל דיל, שופרסל ביג, שופרסל שלי, שופרסל אקספרס ויש.

"אצלנו כל הקופות עובדות כל היום, בלי קשר למספר הלקוחות", אומר לוי. "זה שהנטר סוגר קופות כי אין לו לקוחות, ונותן לזה שם יפה של אסטרטגיה, זו כבר בעיה שלו. הוא לא פותח את כל הקופות מסיבה אחת: כדי לחסוך. אני, לעומת זאת, לא חוסך בשירות שלי ללקוח. אצלי, כל הקופות פתוחות מהלקוח הראשון גם כשאין קונים, כי אני מאמין שצריך לתת ללקוחות שלי את השירות הטוב ביותר. לסגור קופה ואז לפתוח אותה זה לוקח זמן ותוקע את השירות".

לוי טוען עוד כי "אנשים לא טיפשים, והם יבינו שמה שהנטר מציע הוא לא הגיוני. אם, לדוגמה, בימי חמישי יש לחץ וכל הקופות יעבדו, איפה הוא יפתח עוד קופות? בחניה? ההודעה הזו היא סתם גימיק". עם זאת, לוי מוסיף: "בכל מקרה, אני מאחל לו בהצלחה".

וורמברנד מתייחס למה שקורה היום במגה: "אם יש אצלנו בקופות יותר משלושה לקוחות, פותחים קופה חדשה. יש נוהל מסודר מתי ואיך עושים את זה".

וורמברנד מדגיש כי הרבה לפני בואו של הנטר, עוד בשנת 2008, כשנכנס לתפקידו כמנכ"ל רבוע כחול, הוא יישם אסטרטגיות שיווק וניהול שלמד מרשתות שיווק כמו קרפור וטסקו. "רציתי לדעת איך רשתות מחו"ל יוצרות קוד גנטי מצליח כדי לנצח את המתחרים", הוא אומר.

"רציתי להביא חדשנות לארץ, ולעשות התאמה מקומית לאסטרטגיות שיווק וניהול שלמדתי בחו"ל. מהרשתות בחו"ל למדתי, לדוגמה, שצריכה להיות לנו רשת 'הבי דיסקאונט', ולכן הקמתי את מגה בול. דבר נוסף שלמדתי הוא ששוק המוצרים האורגניים הוא שוק מתפתח שמחזיק בנתח של 3% משוק המזון, ולכן עליי להתמקד בו. לכן החלטנו לפתח את רשת עדן טבע מרקט ל־10 סניפים, והכנסנו חנויות של עדן טבע מרקט גם לסניפי מגה".

מנכ"ל קו־אופ רמי מנדל אמר ל"כלכליסט" כי "ברשת שלנו יש הנחיה ברורה שלפיה אם יש עומס, פותחים קופה נוספת. אם עדיין יש לחץ, פותחים גם את הקופה הראשית לקבלת לקוחות, וגם מנהל הסניף הולך לקופה".

משופרסל נמסר בתגובה: "סקרים שערכנו בקרב לקוחות שופרסל העלו כי הנושא חשוב להם ומבדיקות שערכנו ראינו כי הסטנדרט בענף רחוק מאוד מ־3 אנשים בקופה. שופרסל מעולם לא עסקה בגימיקים ואנו מקווים וממליצים גם למתחרים לאמץ את המהלך של In Front 3".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



95 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

95.
תתביישו כולכם על השימוש בקופאית לעומת המנהל
אם רק היו נותנים את הניהול לנשים והיו שמים קופאים בקופות, השירות היה מהיר ואדיב פי 100. מנהלות נשים היו דואגות לתורים נוחים יותר ובצורה רגועה, וזה הוכח כבר בעשרות מחקרים, שניהול ע"י נשים, יוצר חויית קניה טובה ומועילה הרבה יותר. כח לנשים.
דרורית, לימודי מגדר  |  28.06.10
94.
אני שונא להחמיא לאיש הזה, אבל בכל מה שקשור לשירות ולנוחות של הלקוח, זכי מחצי חינם הוא מס' 1 !
תרשו לי לחדש לכם משהו, חצי חינם היא אולי לא הרשת הכי זולה למרות השם. אבל בדבר אחד היא עולה על כולם, בכל סניפי חצי חינם חווית הקנייה מס' אחד נקודה. הרוחב במעברים, הסדר, הנקיון, המגוון והכי חשוב התור בקופות , את כל אלה אני ממליץ לכל המנהלים של הרשתות המתחרות ללמוד מחצי חינם. ולסיום- פניה אישית למנהלי הרשתות הגדולות, שלמו קצת יותר משכר מינימום לעובדים שלכם, כולם קוראים בסוף שנה את דו"חות הרווח וההפסד שלכם, משנה לשנה הרווחים עולים ובמיוחד הרווח התיפעולי, מסקנה- אתם מוציאים/משלמים פחות וזה כולל גם את השכר של העובדים.
צ'ומפי , מרכז  |  27.06.10
93.
מעניין מאוד
איך בדיוק מתרחש התהליך הזה. אם יש בסניף קופאים בהיכון להגיע לקו הקופות (למקרה שיהיו יותר מ-3 אנשים בתור) זה אומר שיש קופאי שיושב באיזה חדר ולא עושה כלום או שהוא עסוק במשהו אחר (ומן הסתם לא יזרוק באמצע משהו אלא יסיים אותו ורק אז יגיע לקופה. במילים אחרות במקום לדבר, שיפעילו תמיד את מקס' הקופות. לא מזה הרווח של שופרסל נשחק.
רוני  |  27.06.10
92.
רמי לוי אחלה רשת אבל גם אצלו חוסכים בכוח אדם
אני לקוח מושבע של רמי לוי ואני חייב לומר שזאת רשת מצויינת עם מחירים סבירים וחווית קניה טובה, אבל כאשר מגיעים לקופות מתחיל הסיוט, אותו סיוט שקיים בסופרסל ובריבוע הכחול, אין מספיק קופאיות ואין מספיק קופות, התוצאה: המתנה ארוכה ומורטת עצבים.
רמי , ירושלים  |  27.06.10
לכל התגובות