אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על תחל להפעיל את הטיסות לאילת ב-1 באוגוסט צילום: סיוון פרג'

אל על תחל להפעיל את הטיסות לאילת ב-1 באוגוסט

במהלך השבוע ייצאו שלוש טיסות יומיות מנתב"ג לאילת. טווח המחירים: מ-99 שקל ועד 299 שקל לכיוון. אליעזר שקדי: "בפעם הראשונה מפעילה אל על באופן סדיר את נתב"ג כבסיס אם לטיסות המשך"

27.06.2010, 13:30 | מיקי פלד

קו הטיסות של אל על לאילת יושק ב-1 באוגוסט. הטיסות ייצאו מטרמינל 1 בנתב"ג שלוש פעמים ביום במהלך השבוע, כאשר ביום שישי תהיה טיסת בוקר ובמוצאי שבת תהיה טיסה נוספת. בתקופה הקרובה עלות הכרטיס לישראלים לכיוון אחד תחל מ-99 שקל ועד ל-299 שקל לכיוון. לטסים מנתב"ג יש אפשרות לרכישת כרטיסייה של 14 טיסות אמצע שבוע ב-189 שקל לכיוון ולתושבי אילת ב-149 שקל לכיוון. הטיסות עצמן יבוצעו במטוס מדגם בואינג-737-700, בעל 136 מושבים.

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, אמר היום, כי "בכוונתנו להגדיל את תנועת התיירים לעיר באופן משמעותי ולהציע לנוסעים מוצר איכותי בסטנדרט גבוה". עוד הוסיף שקדי, כי "בפעם הראשונה מפעילה אל על באופן סדיר את נתב"ג, נמל הבית, כבסיס אם לטיסות המשך".

אלי כהן, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על: "הפעלת הקו לאילת מהווה בשורה לתושבי אילת, לנופשים הישראלים ולתיירות הנכנסת. טיסות אל על לאילת ייצרו יתרון משמעותי לתיירות הנכנסת בשל החיבוריות לטיסות הנכנסות והיוצאות של יעדי אל על בעולם. הטיסות מהוות יתרון משמעותי גם עבור העיר אילת ותושביה שייהנו מחיבוריות קלה ונוחה למרכז הארץ ולשדה התעופה ומשם ליעדי אל על השונים בחו"ל."

אל על קיבלה את אישור משרד התחבורה להפעיל טיסות פנים-ארציות מנתב"ג לאילת, לצד ארקיע וישראייר, באוגוסט 2009. כחצי שנה לאחר מכן עדכן המשרד לגבי אופן הפעילות שתתאפשר לחברה בקו, בין היתר עד שלוש טיסות יומיות לכל כיוון בחמישה מתוך שבעת ימי השבוע. ברקע ההחלטה היתה פעילות מאומצת של ישראייר וארקיע שלא לאשר לאל-על להפעיל את הקו. שתי החברות אף פנו לבג"ץ, שטרם הכריע בסוגייה.

אל על הצהירה כמה פעמים בשנה וחצי האחרונות, על צפי כניסתה לאילת, אולם לא מסרה מועד מדויק ונציגיה הסתפקו בהצהרות. כך למשל, בספטמבר 2009 הודיע המנכ"ל לשעבר חיים רומנו, כי "האתגר הוא להגביר את התיירות באילת כבר החורף", כשכוונתו לחורף 2009–2010. באוקטובר אותה שנה, יצאה החברה בתחרות באתר האינטרנט שלה, שבו הזמינה את תושבי אילת לבחור לשם "לרגל השקת הקו החדש לאילת". בפברואר 2010 הודיעה החברה: "אל על תיערך להפעלת הטיסות באביב הקרוב". גם כנס תיירות באילת, לסוכני נסיעות מחו"ל, שאל על הייתה מנותני החסות שלו ואמור היה להתקיים בסוף אפריל ולהשיק את הטיסות של החברה לעיר הדרומית – בוטל.

ועד העובדים של אל-על עלול גם הוא להפריע לתפעול הקו. לאחרונה ביקש הוועד מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה, שכן לטענתו אל-על מעדיפה לשכור חברת קבלן שתתפעל את הטרמינל שלה באילת במקום עובדי אל-על המאורגנים. יו"ר הוועד, יוסי לוי, אמר ל"כלכליסט", כי "לא אכפת לי שיהיו עובדי ארקיע, אבל לא עובדים שאינם מאורגנים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות