אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כלי הרכב שנעלמו מהאולם צילום: תומר הדר

כלי הרכב שנעלמו מהאולם

כמה דגמים מוכרים לא הוצגו השנה על ידי היבואנים באולמות המכירה. "כלכליסט" מזכיר קווים לדמותם. רקוויאם?

28.06.2010, 10:08 | תומר הדר

בשקט בשקט, כמעט מבלי שנשים לב, יבואני הרכב העלימו השנה כמה דגמים מאולמות התצוגה. מדובר בטויוטה קורולה רובוטית, בסיטרואן C קרוסר ובדייהטסו מאטריה.

בניגוד להצגת דגמי רכבים חדשים בישראל, שמלווה תמיד במסיבות עיתונאים, באירועי לקוחות ססגוניים ובפרסום רב בתקשורת, הסרתם של דגמי רכבים, במיוחד כאלה שהפסקת שיווקם היא עניין מקומי בלבד, היא הליך מוצנע. אף יבואן לא רוצה להודות בכישלון, שלא לדבר על העובדה שהפסקת שיווקו של דגם מסוים היא כמעט תמיד סיבה להורדת מחיר המחירון שלו בשוק המשומשות.

סיבות היבואנים להפסקת שיווק דגמים מסויימים מגוונות. מדובר בשיקולים שיווקיים נרחבים של תמחור, שערי מטבע ויחסים עם היצרן, ולעתים הסיבה היא שהלקוחות פשוט לא רוצים לקנות את הדגמים האלה.

טויוטה קורולה רובוטית: טויוטה קורולה החדשה הושקה בשנת 2007 בישראל כשהיא נושאת בשורה: תיבת הילוכים ידנית רובוטית, שחוסכת דלק ומשפרת את הביצועים. נהגי ישראל רכשו עשרות אלפי מכוניות מסוג זה, אך גם התלוננו על תופעות לוואי כגון השהיה בהעברת הילוכים. השנה, עם הצגת גרסה מעודכנת ומשודרגת לקורולה, נעלמה הקורולה הרובוטית ממחירון היבואנית, שממשיכה להצהיר כי בשוק הישראלי קיים ביקוש לדגם זה.

מיבואנית טויוטה יוניון מוטורס נמסר בתגובה: "הקורולה הרובוטית ממשיכה להיות מיוצרת, ומשווקת באירופה. הקורולה המצוידת בתיבה האוטומטית מיוצרת על פי בקשה מיוחדת של השוק הישראלי ומשווקת רק בארץ, ברוסיה ובטורקיה. נכון לעכשיו, אנו משווקים את הקורולה האוטומטית בלבד, כי מחיר המכוניות נקבע לרוב על פי הכמויות שאליהן אנו מחויבים. אנו מעריכים כי למרות יתרונות הקורולה שלה מצורפת התמסורת הרובוטית, כגון צריכת דלק מופחתת וכתוצאה מכך גם היותה ידידותית לסביבה, הביקושים הנמוכים יחסית בהשוואה לזאת עם התיבה האוטומטית יגרמו לרובוטית להיות יקרה יותר".

טויוטה קורולה רובוטית טויוטה קורולה רובוטית טויוטה קורולה רובוטית

סיטרואן C קרוסר: התאום הצרפתי של מיצובישי אאוטלנדר הושק בישראל ב־2008, והוא מצויד במנוע בנזין, בתיבת הילוכים רציפה וכמובן במערכת הנעה כפולה. בכביש הוא הצטיין בהתנהגות רהוטה, ובשטח הוא ידע איך להתמודד עם שבילים כבושים. למרות זאת, ה־C קרוסר נעלם מאולמות התצוגה של סיטרואן, כשבמקביל החל שיווקו של רכב הכביש־שטח הרך פיז'ו 3008.

מיבואן סיטרואן דוד לובינסקי נמסר כי "שיווק ה־C קרוסר לא נפסק לחלוטין, ואפשר לרכוש אותו בהזמנה מיוחדת. המחיר ייקבע לפי הזמנת הלקוח. הסיבה: הדגם די יקר, ושוק ה־4X4 הצטמצם מסיבות שונות, ובהן גם המס הירוק".

דייהטסו מאטריה דייהטסו מאטריה דייהטסו מאטריה

 

דייהטסו מאטריה: המאטריה היא אחת המכוניות המוזרות והמרתקות ביותר שנמכרו בישראל בשנים האחרונות. מדובר במכונית רטרו, שעיצובה מזכיר גרסה מוקטנת של מכונות אמריקאיות משנת ה־30. למרות האילוצים שהוכתבו על ידי המראה העגלגל, המאטריה התבססה על מכלולים מודרניים לחלוטין, וכללה את כל האבזור החשמלי המקובל. העיצוב המיוחד לא הותיר רושם כנראה, והמאטריה נעלמה בדממה מאולמות התצוגה של דייהטסו.

יבואנית דייהטסו, טלקאר, סירבה להגיב.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
מטריה
המטאריה נעלמה בעיקר בגלל תג המחיר שקבעו לה אבל כיום היא שווה מאוד לקניה (למי שאוהב את העיצוב), היא עולה פחות מהסיריון המקבילה והאהובה ועולה עליה כמעט בכל פרמטר. אין כמעט מכוניות עם מרחב ישיבה כזה תשבו מאחורה ואז תדברו, תורידו את המושב והתא מטען הופך למשהו מטורף לגמרי. כיום ניתן לרכוש אתה ביד שניה בחצי מחיר ושם היא כבר שווה כל שקל.
Gabi , תא  |  03.02.11
לכל התגובות