אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל ביגבנד: "גם את סיסקו אנחנו מנצחים"

מנכ"ל ביגבנד: "גם את סיסקו אנחנו מנצחים"

אמיר בסן־אשכנזי שובר שתיקה של שנתיים וחצי, מכוון לשוק עם פוטנציאל הכנסות של מאות מיליוני דולרים ומקווה שהפעם זה יצליח

28.06.2010, 14:28 | שניר הנדלר

שלוש שנים קשות חלפו על ביגבנדמאז הנפקתה, וכעת תנסה החברה, המפתחת ומייצרת פתרונות לניהול וייעול תעבורת מולטימדיה ברשתות כבלים וטלקום, לנצל את הצמיחה הצפויה בשוק המכשירים הניידים. אתמול, במסיבת עיתונאים במשרדיה בתל אביב, ניסו מנהלי ביגבנד לשדר אופטימיות ואמונה כי לשוק שאליו היא מכוונת את מוצרי ה־IPTV שלה יש פוטנציאל הכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנים הקרובות.

חברת הטכנולוגיה הישראלית, שפועלת מקליפורניה ומתל אביב, הונפקה בנאסד"ק ב־2007, וגייסה מהציבור 97.5 מיליון דולר, לפי שווי גבוה מהמבוקש של 743 מיליון דולר. בעלי מניות ותיקים מכרו בהנפקה 3.2 מיליון מניות נוספות ב־41.6 מיליון דולר. בחודשיים שלאחר ההנפקה המשיך הציבור להסתער על המניה, ושווייה של ביגבנד זינק ל־1.25 מיליארד דולר במאי 2007.

היום נסחרת ביגבנד לפי שווי שוק של 196 מיליון דולר. בקופת המזומנים שלה נצברו 165 מיליון דולר, כך שהשוק מתמחר את הפעילות העסקית של ביג בנד ב־31 מיליון דולר בלבד.

לביגבנד פלטפורמה מבוססת רשת המאפשרת למפעילות הכבלים ולחברות הטלפוניה לספק למנויים וידיאו, קול ונתונים על גבי רשתות תקשורת ותיקות וחדישות. הפלטפורמה שלה מבוססת חומרה ותוכנה וכוללת נתב לשירותי מולטימדיה ברשתות רחבות פס, המשמש בין השאר לעיבוד ומיתוג בזמן אמת של שידורי וידיאו. להבדיל מהטלוויזיה בכבלים, שבה התמקדה ביגבנד מאז הוקמה, מבוסס שוק ה־IPTV שאליו נכנסה לאחרונה על שימוש בפס רחב (אינטרנטי) להעברת וידיאו. היתרון על שידורי כבלים הוא בתקשורת דו־כיוונית, המאפשרת התאמת תכנים ותוכניות פר לקוח, ללא חיבורים נוספים.

"מאז הקמנו את החברה חלפו 11 שנים, והיום הגענו למצב שמתוך עשר חברות התקשורת הגדולות בצפון אמריקה שבע משתמשות בפתרונות של ביגבנד. הדרישה הגוברת להצגת תוכני וידיאו ברשתות האינטרנט והסלולר, כמו גם בענן המחשוב המתפתח, מצריכה השקעה רבה בציוד לרשתות". כך אמר אתמול אמיר בסן־אשכנזי, ממייסדי ביגבנד, ששבר שתיקה של שנתיים וחצי. לדברי בסן־אשכנזי, המכהן גם כנשיא ומנכ"ל החברה, "הדרישה בקרב הצרכנים לווידיאו באיכות היי־דפינישן (HD), והמעבר מטלוויזיה למכשירים ניידים דוגמת האייפד, האייפון ואחרים, יצרו לחץ רב על הרשת. אנחנו מאמינים שמיליארדי דולרים יוצאו על התקנות מוצרים בשוק ה־IPTV, ועבור ביגבנד מדובר בפוטנציאל הכנסות של מאות מיליוני דולרים". בסן־אשכנזי לא התרגש מענקיות תקשורת הפועלות בתחום, וציין: "גם את סיסקו אנחנו מנצחים".

לדברי רן עוז, סגן נשיא טכנולוגי בביגבנד וממייסדיה, "כאשר רוצים להעביר וידיאו לכל הציבור, יש צורך ברוחב פס של טרה־בייטים רבים. ציוד התקשורת שלנו מאפשר לעשות את זה על גבי IP, והלקוחות שלנו, דוגמת טיים־וורנר, נהנים ממוצרינו בחמישית ממחיר המודמים המסורתיים המתחרים".

ג'ף יאנג, חבר דירקטוריון ביגבנד, אמר: "באמצעות הטכנולוגיה של ביגבנד אפשר להגיע היום לאיכות תמונה בזמן אמת. עד עכשיו אפשר היה להגיע לכך רק אם מורידים את הסרט ואז מנגנים אותו. האיכות של התמונה כפופה לרוחב פס שמפעיל האינטרנט מספק לך, אבל אותו מפעיל אינו מתחייב כי בכל רגע נתון תוכל לנגן סרט בצורה חלקה".

תגיות