אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יורדים מהמגרש: דיסקים ודי.וי.די חדשים עטיפת הדיסק

יורדים מהמגרש: דיסקים ודי.וי.די חדשים

בהפסקה שבין שמינית לרבע הגמר במונדיאל אפשר להירגע עם מוזיקה טובה וסרטים. "כלכליסט" ממליץ על מארז האחים מרקס, שלמה ארצי החדש וכימיקל ברדרס

30.06.2010, 11:03 | אמיר שוורץ

ההפסקה הזמנית השבוע, במעבר משלב שמינית הגמר לרבע הגמר במונדיאל, מאפשרת גם לאוהדים השרופים ביותר לנוח קצת מהשידורים. "כלכליסט" עם הדיסקים והדי.וי.די החדשים ששווה להכיר.

דיסקים

שלמה ארצי - עונת ההופעות. בפארק הירקון הוא אולי לא יופיע הקיץ, אבל האיש שפיצח את הגנום של חובבי המוזיקה הישראלית עדיין לא שבע מהופעות. כעת הוא מציג אלבום משולש, המאגד את הקטעים הטובים (שחלקם לא בוצע עד כה על הבמה) מהופעותיו בקיסריה ובמועדון הזאפה בתל אביב בשנתיים האחרונות. ארצי הוא חיית במה שלא מוותרת לעצמה עד שאחרון הצופים - או המאזינים הביתיים - ירגיש שבא על סיפוקו.

 

36 שירים יש במארז השמנמן הזה, והמינון בין החומרים החדשים יותר לקלאסיקות משנות השבעים והשמונים נכון. גם אם פה ושם הוא מוותר על תפקידי הקול הגבוה המקוריים ומאפשר לנגניו להחליפו, או שהוא מורח את השיר בעוד סיפור רקע, קשה שלא להסיר את הכובע בפני המקצוענות ואהבת הבמה שלו. קהל היעד: הזקוקים לפסקול בפקקים הארוכים בדרך להופעה הבאה בקיסריה. (הד ארצי, 165:32 דק', 99.90 שקל).

 

Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim  , עטיפת הדיסק Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim | עטיפת הדיסק Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim  , עטיפת הדיסק

שלמה בר והברירה הטבעית - בסוד תפילת ערער. למרות קילומטרז' של יותר מ־30 שנה של אלבומים איכותיים, הברירה הטבעית עדיין לא זכתה להצלחה המונית. גם "בסוד תפילת ערער", האלבום החדש והמצוין, לא יסייע לתקן את העוול ההיסטורי, וחבל שכך. לצד החומרים המקוריים, שלמה בר וחבריו תמיד הצטיינו בגרסאות החמות והשורשיות שלהם לקלאסיקות עבריות. בנוכחי יש להם ארבע כאלו: "אמא אדמה", "הלילה", "יש דברים שרציתי לומר" ו"סליחות", וכל אחת מהן היא פגיעה מדויקת בלב. קהל היעד: מי שלא מסתפק בשלמה הקודם. (הד ארצי, 52:01 דק', 59.90 שקל).

פרנק סינטרה - Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim. כשהאלבום הזה הוקלט לראשונה, ב־1967, הוא תויג מיד כמפגש פסגה קלאסי. בפינה הימנית: הזמר הכי גדול של אמריקה השמרנית של לפני מהפכת הסיקסטיז. בפינה השמאלית: האיש שהפך את המוזיקה הברזילאית לחובה בכל בית של חובב ג'אז. הטיפול של סינטרה בקלאסיקות הג'ובימיות, כמו "The Girl from Ipanema" ו"Quiet Nights of Quiet Stars", היה מרשים וחלק גם בתקליט המקורי. בהוצאה המחודשת הזו הוא רק נשמע טוב יותר. קהל היעד: מחפשי קלאסיקה ללילות הקיץ החמים. (הליקון, 28:36 דק', 59.90 שקל).

כימיקל ברדרס - Further. טום רולאנדס ואד סימונס, השניים שמרכיבים את הצמד האלקטרוני הזה, עושים כאן בדיוק מה שמצפים מהם. ממש כמו שם האלבום המבריק הזה, הם לוקחים את המוזיקה שלהם הלאה. כבר לא מדובר רק באלבום של להיטים ופילרים, אלא בפסקול אלקטרוני בן שמונה קטעים שנולד אחרי חריש עמוק באולפן, ומתגלה כאן כסט חי ומענג המצריך כמה האזנות כדי לרדת לעומקו. אפילו ג'יימס מרפי, המוח והלב שמאחורי LCD סאונדסיסטם ומי שנחשב כרגע למלך החדש של המוזיקה האלקטרונית, ימצא כאן לא מעט חומר למחשבה. קהל היעד: מי שלא איבדו עניין במוזיקה האלקטרונית. (הליקון, 51:58 דק', 69.90 שקל).

כימיקל ברודרס, Further, עטיפת הדיסק כימיקל ברודרס, Further | עטיפת הדיסק כימיקל ברודרס, Further, עטיפת הדיסק

הפליימינג ליפס עם הנרי רולינס ופיצ'ז - Doing the Dark Side of the Moon. לא מעט אמנים שהעזו להציע פרשנות אישית לקלאסיקה מוזיקלית יצאו ממנה - במקרה הטוב - בשן ועין. המבקרים קטלו בגלל הפער בין המקור לחידוש, והקהל לא התרגש מהניסיון למלא את הזמן עד לאלבום הבא. כל זה נכון עד שמקשיבים לפרויקט הנוכחי של הפליימינג ליפס וחבריהם. החבורה הדי יומרנית הזו החליטה לטפל מחדש בלא פחות מאשר יצירת המופת של הפינק פלויד מ־1973, ובהחלט מסיימים את המשימה הזו בכבוד. קהל היעד: נותני סיכוי לחידושים מוצדקים. (היי פידליטי/Reprise, 41:03 דק', 69.90 שקל).

די.וי.די

מארז האחים מרקס. לא כולם מתחברים לאחים מרקס, והסרקזם בשורות המחץ ובסצינות הסלפסטיק המהירות של גראוצ'ו, הארפו וצ'יקו עובר להם מעל לראש בלי להותיר סימן. אלה כנראה לא יתרגשו מהמארז החדש, הכולל שש קלאסיקות שלהם: "לילה באופרה", "יום במירוצים", "בקרקס", "הולכים מערבה", "החנות הגדולה" ו"לילה בקזבלנקה".

המארז מוקדש לסרטיהם שיצאו בחברת וורנר, מה שמסביר את היעדרו של "מרק ברווז" המוקדם מ־1933. ואגב אולפני וורנר והאחים מרקס, כשהאחים מרקס הגישו להם את סרטם "לילה בקזבלנקה" ואנשי האולפנים טענו שזו פרודיה על הסרט "קזבלנקה" ושהם שוקלים תביעה, השיב גראוצ'ו שמותר להם להשתמש בשם וורנר, אבל זכות השימוש במילה "האחים" שמורה להם. אף שחלק מהסרטים כאן בני 70 שנה ויותר, השחזור הדיגיטלי העלים מהם את כתמי הפילם. קהל היעד: מי שאוהב לצחוק בשחור ולבן. (התו השמיני, ארה"ב, 1935–1946, 513 דק', 249.90 שקל).

הפליימינג ליפס עם הנרי רולינס ופיצ הפליימינג ליפס עם הנרי רולינס ופיצ'ז, Doing Dark Side of the Moon | עטיפת הדיסק הפליימינג ליפס עם הנרי רולינס ופיצ

מחוץ למים. החיים אף פעם לא האירו פנים למיה (השחקנית הצעירה והמצוינת קייטי ג'ארוויס). אמה לא מתייחסת אליה, היא מסולקת מבית ספר, מסתובבת סביב שיכוני העוני ומסתבכת על ימין ועל שמאל. גם בחירת הגברים שלה מתגלה במהרה כלא מוצלחת. הבמאית אנדריאה ארנולד (שזכתה על "מחוץ למים" בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן האחרון) היא חוליה חדשה בשרשרת המונה, בין היתר, את מייק לי וקן לואץ' - במאים בריטים רגישים שלא מפחדים לפתוח את הדלת לחצר האחורית של הממלכה ולדוג שם סיפורים מרגשים. קהל היעד: סוציולוגים עם חולשה לבעיות הפנים־אנגליות. (הד ארצי, בריטניה, 2009, 132 דק', 59.90 שקל).

אהבה בהפתעה. קומדיה רומנטית בכיכובם של ג'ניפר אניסטון וארון אקהרט. רק הפתיחה הזו עלולה להישמע כמו עוד מלכודת פילמאית שטובה רק לטיסות לילה ארוכות, אלא שאניסטון מצליחה להקסים גם עם נתוני פתיחה לא מזהירים. היא מגלמת בעלת חנות פרחים חביבה שמנסה לעזור לבורק (אקהרט), גורו שמצליח לעזור לכל העולם לצאת מהסבל שלו אבל שקוע באבל עמוק על מות אשתו. אמריקאי מדי? כן. רומנטי מדי? גם כן. שווה צפייה? דווקא כן. קהל היעד: מעריצי גורואים אמריקאים. (הד ארצי, ארה"ב, 2009, 109 דק', 79.90 שקל).

תגיות